به بهانه تمدید قرارداد راجرز/ مردی برای فلسفه و جوانی

به بهانه تمدید قرارداد راجرز/ مردی برای فلسفه و جوانی

سرمربی سابق سلتیک این روزها در آرامش و موفقیت روزگار می‌گذراند.

 به گزارش کاپ، تمدید قرارداد براندان راجرز از سوی سران سلتیک مهر تاییدی به بازگشت خوب این سرمربی به دنیای فوتبال پس از دوران سیاه حضورش در لیورپول بود و حالا او می‌تواند با تداوم موفقیت در تیمی که بدون باخت قهرمانی‌اش در لیگ اسکاتلند را رقم زده، بار دیگر در سطح اول اروپا مربیگری کند.

روزهای گذشته 

اخراج براندن راجرز پس از 3 و نیم فصل حضور درلیورپول، صرفا تاوان نتایج درون میدان نبود و به مسایل خارج از میدان هم ارتباط تنگاتنگی داشت.

  ماجرا از جایی شروع شد که سران باشگاه لیورپول پس از پایان دوران موفق، مربیان بومی و دست‌پرورده باشگاه از جمله دالگلیش، سونس و اونز را روی نیمکت نشاندند اما روش آن‌ها در روزهای مدرن شدن فوتبال کاملا دمده شده بود و باشگاه با وجود ستارگان مطرحی مانند مک‌منمن، فاولر، جیمی ردنپ و بعدها مایکل اوون تا فصل 2002-2001 لیگ‌برتر توانایی رویاپردازی برای قهرمانی را هم نداشت.

راجرز

مربی خارجی

 وقتی هولیه به اولین سرمربی غیر بریتانیایی لیگ‌برتر تبدیل شد، انتظار تغییر رویکرد از سوی قرمزها وجود داشت.هولیه با سیستم تدافعی سرسختانه تا حدود زیادی، تیم را به جمع مدعیان بازگرداند اما چند جانبه نبودن و ضعف در استفاده از تمام ظرفیت‌های  تهاجمی، او را به درهای خروجی سوق داد. رافائل بنیتس، ضعف او را پوشاند و در اولین فصل حضور به رویایی‌ترین شکل ممکن، پنجمین قهرمانی لیورپول در اروپا را رقم زد؛ هرچند درادامه با کم‌تدبیری و خریدهای نه چندان موفق، تیم در آستانه قهرمانی را از رسیدن به لیگ‌قهرمانان بازداشت.

دوران جدید

پس از اخراج رافا، تاکتیسین چند کاره‌ای به نام هاجسون، سرمربی لیورپول شد اما جوزدگی ناشی از زمزمه‌های حضور دالگلیش اجازه نداد او در آنفیلد  ایده‌های خود را عملی کند. او خیلی زود رفت و دالگلیش در دوران بسررسیدن تفکرات دمده شده‌اش، بدترین نتایج ممکن را رقم زد. با آمدن راجرز به لیورپول، تلفیقی از قدرت و ظرافت به تیم آمد اما سرمربی اهل ایرلند شمالی با خریدهای سوال برانگیزی مانند جو آلن(گفته می‌شود راجرز در برخی خریدهای نقش یک اینجت را ایفا کرد) و تکان دادن جدول گران‍ترین خریدهای تاریخ باشگاه با بازیکنانی مانند بنتکه، قدرت خود در حیطه فنی را زیر سوال برد. برنامه 200 صفحه‌ای او برای باشگاه می‌رفت تا با تیم سرعتی فصل 201-2013 و قهرمانی در لیگ نتیجه بخش  شود اما در فصل بعد از هدر رفتن فرصت قهرمانی ترجیح داد تا تیم را به سمت قدرتی‌تر بودن پیش ببرد که نتیجه نداد.رجعت او به ترکیب سرعتی دو فصل قبل و قدرتی فصل قبل هم در سایه کم‌تدبیری‌هایش نتیجه نداد و دفاع 3 نفره‌ای که می‌توانست منجی لیورپول شود با تغییرات زیاد هیچ‌گاه قوام نیافت. راجرز رفت و حالا کلوپ آمده تا بلکه با شور و  هیجان، ساختمان جدیدی برای دومین تیم پرافتخار انگلیس بسازد.راجرز اما فعلا در سلتیک روزهای خوبی دارد. با تیم بدون باخت قهرمان شده و از آنجایی که به کار اصولی اعتقاد دارد، می‌تواند تیم را در اروپا هم صاحب اعتبار بیش‌تری کند.