پیش بازی رئال مادرید - اتلتیکو مادرید؛ نبرد تمام مادریدی، نبرد مرگ و زندگی

پیش بازی رئال مادرید - اتلتیکو مادرید؛ نبرد تمام مادریدی، نبرد مرگ و زندگی

وبسایت رسمی برنامه نود - رئال مادرید طی یک بازی دشوار در هفته سی و یکم به مصاف اتلتیکو مادرید خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در چارچوب هفته سی و یکم لالیگا، ساعت 18.45 شنبه 19 فروردین 1396 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید به قضاوت ریکاردو ده بورخوس برگزار خواهد شد. هم اکنون رئال مادرید با 71 امتیاز و فاصله 2 امتیازی نسبت به بارسلونا در صدر جدول لالیگا حضور دارد. شاگردان زین الدین زیدان یک بازی کمتر نسبت به بارسلونا داشته و مسیر دشواری را برای کسب قهرمانی در پیش روی خود می بینند.

رئال مادرید در صورت لغزش در این بازی و از دست دادن امتیاز، شاید صدر جدول را از دست بدهد. به عقیده بسیاری از کارشناس ها، 3 امتیاز این برای اهمیت به سزایی در ادامه صدرنشینی رئال مادرید خواهد داشت. رئال مادرید طی 8 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، صاحب 7 برد و یک مساوی شده است. شاگردان زیدان در دو بازی هفته گذشته به ترتیب با نتایج 3-0 و 4-2 مقابل تیم های آلاوز و لگانس پیروز شده اند.

اتلتیکو مادرید با 10 امتیاز کمتر نسبت به همشهری اش، یعنی 61 امتیاز در مکان سوم جدول حضور داشته و جای سویا را طی هفته های اخیر گرفته است. روخی بلانکو هر 5 بازی اخیر در لالیگا را با پیروزی به پایان رسانده و هفته گذشته را با دو پیروزی و دو کلین شیت، سپری کرده است. شاگردان دیگو سیمئونه طی دو بازی اخیر به ترتیب با نتایج 2-0 و 1-0 مقابل مالاگا و رئال سوسیداد پیروز شده اند. اگر چه کارشناس های فوتبال اسپانیا شانس چندانی برای قهرمانی اتلتیکو قائل نیستند اما انگیزه اصلی یاران سیمئونه برای این بازی، کسب 3 امتیاز و حفظ جایگاه سوم است. سویا تنها 3 امتیاز کمتر از اتلتیکو مادرید داشته و در صورت شکست روخی بلانکو، جایگاه این تیم در مکان سوم تهدید خواهد شد.

در شرایطی هر دو تیم در دربی مادرید به دنبال ششمین پیروزی پیاپی خود در لالیگا هستند که باید طی هفته جاری در لیگ قهرمانان اروپا نیز به میدان بروند. اتلتیکو مادرید باید با لستر سیتی بازی کند که روی کاغذ، بازی چندان دشواری نیست اما رئال مادرید در سخت ترین قرعه ممکن باید با بایرن مونیخ رو به رو شود. با توجه به اهمیت ویژه مسابقات اروپایی، مشخص نیست که آیا کیفیت دربی مادرید تحت الشعاع بازی بعدی هر دو تیم در لیگ قهرمانان قرار خواهد گرفت یا خیر.

نکات آماری بازی:

طی 26 تقابل اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها از سال 2010 به بعد، 14 برد نصیب رئال مادرید و تنها 7 برد نصیب اتلتیکو شده در حالی که 5 بازی نیز به تساوی انجامیده است.

اتلتیکو مادرید در آخرین سفر به سانتیاگو برنابئو، با تک گل آنتوان گریزمن در فوریه 2016 به پیروزی دست یافت. رئال مادرید از آن پس، هرگز طعم شکست خانگی را در لالیگا نچشیده است.

شاگردان سیمئونه طی 4 بازی اخیر در زمین رئال مادرید شکست نخورده اند. آخرین پیروزی خانگی کهکشانی ها مقابل تیم همشهری به فوریه 2014 مربوط می شود.

در تاریخ لالیگا، تیم رئال مادرید بیش از هر تیمی توانسته اتلتیکو مادرید را شکست بدهد. 86 پیروزی در کارنامه رئال مادرید مقابل این حریف مشاهده می شود.

رئال مادرید طی 12 رویارویی اخیر با اتلتیکو فقط 2 بار پیروز شده است. (5 برد و 5 مساوی- پیروزی در ضربات پنالتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا لحاظ نشده است)

اتلتی تنها تیم تاریخ لالیگا است که در 3 سفر پیاپی به سانتیاگو برنابئو توانسته مقابل رئال به پیروزی دست یابد. در صورت شکست مجدد رئال، برای اولین بار در تاریخ لالیگا، یک تیم میهمان به 4 برد پیاپی مقابل کهشانی ها در سانتیاگو برنابئو دست خواهد یافت.

دیگو سیمئونه تاکنون 4 بار مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو پیروز شده که یک رکورد در بین مربیان تاریخ باشگاه اتلتیکو مادرید محسوب می شود.

رئال مادرید در هر 41 بازی اخیر لالیگا دروازه حریفان را گشوده اند. آخرین بار که شاگردان زیدان در گلزنی در لالیگا ناکام شده اند، به فوریه 2016 و شکست 1-0 مقابل اتلتیکو مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو باز می گردد.

اتلتیکو مادرید تنها تیمی است که توانسته در یک بازی بیرون خانه مقابل رئال مادریدِ زین الدین زیدان، کلین شیت کند.

بیشترین تعداد گل زده مقابل تیم اتلتیکو مادرید تحت هدایت دیگو سیمئونه به کریستیانو رونالدو مربوط می شود. (14 گل در کلیه رقابت ها)

آنتوان گریزمن طی 3 بازی اخیر لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو توانسته 2 بار گلزنی کند. (یک بار برای سوسیداد و یک بار برای اتلتیکو)

آنتوان گریزمن تاکنون 98 گل در لالیگا به ثمر رسانده و فقط 2 گل دیگر تا رسیدن به باشگاه صدتایی های لالیگا فاصله دارد. کریم بنزما تنها بازیکن فرانسوی تاریخ لالیگا محسوب می شود که از مرز 100 گل زده عبور کرده است. این روزها شایعات زیادی درباره پیوستن گریزی به منچستر یونایتد شنیده می شود در حالی که او با 22 گل زده طی کلیه رقابت های فصل جاری با پیراهن اتلتیکو مادرید، در اوج دوران آمادگی قرار دارد.

اتلتیکو مادرید طی 6 بازی اخیر توانسته 5 بار کلین شیت نماید. روخی بلانکو طی این 6 بازی، تنها یک گل را از تیم سویا دریافت کرد. آنها در بهترین فُرم ممکن طی فصل جاری به سر می برند.

رئال مادرید در هر 11 بازی خانگی اخیر، حداقل 2 گل به ثمر رسانده و در 20 بازی خانگی اخیر در لالیگا شکست نخورده است.

اتلتیکو مادرید طی 10 بازی اخیر در لالیگا صاحب 8 برد شده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

رئال مادرید: زین الدین زیدان در بازی مقابل لگانس از Plan B استفاده کرد اما در دربی مادرید مجدداً به Plan A باز می گردد تا یک تمرین جدی را برای مسابقه با بایرن مونیخ داشته باشد. با بازگشت مثلث BBC به خط حمله لوس بلانکوس، شانس چندانی برای آلوارو موراتا باقی نمی ماند و وی علی رغم هت تریک مقابل لگانس، روی نیمکت خواهد نشست. پپه و دنی کارواخال به خط دفاعی 4 نفره رئال بر می گردند اما رافائل واران به علت مصدومیت اخیر، غایب است. انتظار می رود که تونی کروس و لوکا مودریچ نیز پس از نیمکت نشینی و استراحت در بازی مقابل لگانس، مجدداً در ترکیب اصلی رئال مادرید به میدان بروند.

اتلتیکو مادرید: کوین گامیرو به تازگی مصدوم شده و شانسی برای حضور در دربی مادرید ندارد. بدین ترتیب یک فرصت بزرگ نصیب فرناندو تورس شده تا در خط حمله روخی بلانکو به میدان برود. کوکه باز هم در سمت چپ خط هافبک اتلتی قرار می گیرد و فیلیپه لوئیز نیز در دفاع چپ، حامی وی خواهد بود. سائول نیگز هم در قلب خط هافبک اتلتیکو به میدان رفته و احتمالاً استفان ساویچ با تجربه تر جانشین خوزه ماریا خیمنز در خط دفاعی می شود. حضور نیکو گایتان نیز همچون کوین گامیرو در هاله ای از ابهام قرار دارد. آگوستو فرناندز، تیاگو، شیمه فرسالیکو و میگل آنخل مویا به علت مصدومیت، قادر به همراهی اتلتیکو مادرید در این بازی نیستند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464