پیش بازی بایرن مونیخ - دورتموند؛ درکلاسیکر، نبرد ماشین های گلزنی

پیش بازی بایرن مونیخ - دورتموند؛ درکلاسیکر، نبرد ماشین های گلزنی

وبسایت رسمی برنامه نود - از هفته بیست و هشتم بوندس لیگا و در دیداری حساس تیم های بایرن مونیخ و دورتموند به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش وبسایت نود، روز شنبه و از ساعت 21 به وقت ایران بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ میزبان دورتموند خواهد بود. قضاوت این بازی حساس برعهده مارکو فریتس داور 40 ساله اهل کورب خواهد بود. دورتموند در حالی به مونیخ سفر کرده که جدای از مصدومین قطعی حضور چند بازیکن دیگرش برای این بازی مشخص نیست و توماس توخل در کنفرانس خبری قبل از بازی برتری فردی را یکی از امتیازات باورایایی ها دانست و گفت که آنچلوتی با در دست داشتن مهره های بیشتر، بازیکنان آماده تر و استراحت کرده بیشتری در دست دارد. از سویی دیگر با نرسیدن توماس مولر و مانوئل نویر به این بازی، ترس ها از عدم حضور احتمالی این دو بازیکن مقابل رئال مادرید بیشتر شد هر چند آنچلوتی در کنفرانس خبری قبل از بازی از حضور قطعی این دو بازیکن در بازی بعدی تیمش مقابل رئال مادرید خبر داد.

شرایط بایرن مونیخ در جدول اکنون به گونه ای است که در صورت از دست دادن امتیاز در این بازی، فاصله اش با لایپزیگ می تواند به 7 امتیاز تقلیل پیدا کند. از سوی دیگر دورتموند تلاش می کند بیش از این هوفنهایم و لایپزیگ عقب نماند و توخل می خواهد در پایان فصل سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را به دست آورد.

وضعیت دو تیم

 پس از کسب 5 برد پیاپی در بوندس لیگا وسط هفته گذشته تیم کارلو آنچلوتی در زمین هوفنهایم دومین شکست فصل در بوندس لیگا را تجربه کرد. بایرن مونیخ با وجود این شکست کماکان توانست با اقتدار به صدر نشینی اش در بوندس لیگا ادامه دهد. پس از بازی با دورتموند بایرنی ها یک بازی حساس تر مقابل رئال مادرید در پیش خواهند داشت. برای بازی مقابل دورتموند توماس مولر و مانوئل نویر به علت مصدومیت نمی توانند به میدان بروند.

زرد و مشکی پوشان وستفالن در وضعیتی مناسب پای به بازی با رقیب خود در بوندس لیگا می گذارند. دورتموند با کسب بردهای پیاپی در چند هفته گذشته تا حد زیادی خود را از میانه جدول جدا کرده و اکنون با کسب 50 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته است. تیم توماس توخل هم اکنون فاصله ای 10 امتیازی با تیم پشت سر خود ایجاد کرده و می تواند با خیالی راحت تر پای به بازی های پیش رو بگذارد. برای بازی مقابل بایرن مونیخ عدم حضور بازیکنانی نظیر مارکو رویس، ماریو گوتسه، آندره شورله و سباستین روده قطعی شده و حضور یولین وایگل، شینجی کاگاوا و مارک بارترا هنوز مشخص نیست.

نکات ویژه بازی

♦ برد 1-0 دور رفت به 7 بازی بدون برد دورتموند مقابل بایرن مونیخ پایان داد (4 باخت و 3 مساوی). آخرین باخت بایرن در تمامی رقابت ها به نوامبر و شکست 3-2 در زمین روستوف برمی گشت و پس از آن در 20 بازی پیاپی تیم آنچلوتی شکست ناپذیر باقی ماند.

♦ بایرن مونیخ مقابل تیم های بالای جدول تاکنون 4 بازی انجام داده و تنها موفق به شکست دادن لایپزیگ شده است. در دو بازی مقابل هوفنهایم یک تساوی و یک شکست را تجربه کرده اند و مقابل دورتموند هم بازی رفت را 1-0 واگذار کردند.

♦ هفته گذشته پس از سپری شدن 539 دقیقه دروازه بایرن مونیخ باز شد. آندره کراماریچ هفته گذشته در دقیقه 21 دروازه اسون اولرایش را گشود و بدین ترتیب بایرنی ها 8 گل از 14 گل دریافتی بوندس لیگا را در 21 دقیقه ابتدایی دریافت کرده اند.

♦ توماس توخل تاکنون 4 بار موفق به شکست دادن بایرن مونیخ شده و در بین مربیان کنونی بوندس لیگا بهترین عملکرد را دارد.

♦ در 4 بازی قبلی دو تیم مقابل همدیگر تنها 3 گل رد و بدل شده (2 تساوی بدون گل). در بازی سوپر کاپ امسال بایرن مونیخ 2-0 بازی را به نفع خود به پایان رساند و در بازی رفت امسال دورتموند 1-0 قهرمان بوندس لیگا را شکست داد.

♦ برد 3-0 مقابل بایرن مونیخ در هفته سی ام فصل 2013/14 تنها برد دورتموند در هفت سفر آخرش به مونیخ محسوب می شود. دورتموند در کنار کلن تاکنون 9 بار موفق به شکست دادن بایرن مونیخ در خانه اش شده اند و بهترین رکورد را در بوندس لیگا دارند.

♦ بایرن مونیخ در 29 بازی پیاپی در بوندس لیگا بدون شکست بوده و آخرین شکست خانگی آن ها به مارس 2016 و مقابل ماینس برمی گردد.

♦ دورتموند در فصل جاری بوندس لیگا 28 بار دروازه اش را باز شده دیده و این در حالی است که بایرنی ها نصف این تعداد گل را دریافت کرده اند.

♦ این بازی رقابت برای کسب عنوان آقای گلی بوندس لیگا هم محسوب می شود. پیر امریک اوبامیانگ با زدن 25 گل صدرنشین جدول گلزن های بوندس لیگاست و لواندوفسکی با 24 گل در تعقیب اوست.

♦ آنچلوتی در ماه آگوست موفق به شکست دادن دورتموند در سوپرکاپ شد اما تیم های کارلتو تاکنون 5 بار مقابل دروتموند شکست خورده اند و او بیشترین باخت در بین تیم های آلمانی را مقابل این تیم تجربه کرده است.

♦ بازی روز شنبه نود و ششمین رویارویی دو تیم محسوب می شود. تاکنون 42 برد برای بایرن مونیخ و 24 برد برای دورتموند ثبت شده و 29 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

ترکیب احتمالی دو تیم

7899