گزارش/ لاله‌های نارنجی در سبد فراموشی

گزارش/ لاله‌های نارنجی در سبد فراموشی

نایب‌قهرمان‌ترین تیم ملی دنیا این روزها یکی از سیاه‌ترین دوران خود را پشت سر می‌گذارد.

 به گزارش کاپ، ضعیف‌ترین رتبه هلند در تاریخ اعلام رنکینگ ماهیانه فیفا، نشان‌‎دهنده اتفاق و رکودی است که در چند سال اخیر به شکل مقطعی گریبان لاله‌های نارنجی را گرفته است.

 هلند همیشه حاضر در تورنمنت‌های بزرگ حالا در آستانه تجربه اولین ناکامی در حضور در 2 تورنمنت متوالی دنیای فوتبال است. وقتی تیم فن‌خال از رسیدن به جام‌جهانی 2002 بازماند،خیلی‌ها تصور کردند این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد اما یک دهه بعد تیم یک بار دیگر تورنمنت بزرگ دیگری را از دست داد. حالا هم پس از یورو 2016، احتمال زیادی دارد که هلند را در جام‌جهانی 2018 هم نبینیم. در تاریخ تیمی که سابقه 3 نایب‌قهرمانی درجام‌جهانی را دارد، هرگز عدم حضور در 2 تورنمنت متوالی رخ نداده اما اگر اوضاع همین‌گونه پیش‌برود، قطعا چنین آمار منفی در کارنامه نایب‌قهرمان‌ترین تیم جام‌جهانی به ثبت می‌رسد. کسب تنها 7 امتیاز در فاصله 5 دور مانده به پایان بازی‌‎های گروه اول مقدماتی جام‌جهانی 2018، کابوس حذف را فراروی تیم چهارم این گروه قرار داده است. از طرفی 3 تیم بالا دستی یعنی سوئد، بلغارستان و فرانسه خیلی سخت امتیاز از دست داده و می‌دهند. 

هلند

 مربی جدید 

 پس از اخراج دنی‌ بلیند، جست و جوها برای انتخاب سرمربی جدید شروع شده اما فدراسیون فوتبال هلند گفته تا 3 ماه دیگر و موعد بازی بعدی لاله‌ها عجله‌ای برای انتخاب سرمربی جدید ندارد. از طرفی حضور فرد ذاتا دیکتاتور و ناظمی مثل فن‌خال در سمت مدیر و مشاور شاید روند تحول در تیم جوان اما کم‌هویت هلند را تسهیل کند. باید دید تیم سی و دوم حال حاضر رنکینگ فیفا که همین 7 سال پیش در آستانه فتح جهان بود، چگونه برای رهایی از پایین‌ترین رتبه تاریخش در رنکینگ به یک انقلاب نارنجی دست خواهد زد!