مورینتس رخ به رخ 41 سالگی/ آقای همیشه محبوب

مورینتس رخ به رخ 41 سالگی/ آقای همیشه محبوب

فرناندو مورینتس بزرگ این بار بیرون گود، فردا 41 سالگی خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش کاپ، در دورانی که اصطلاح هت تریک آنقدرها هم در کوچه و خیابان‌های ما مد نشده بود، یک نفر می رفت ما را با واژه « دوبل هت تریک» آشنا کند. فرناندو مورینتس، پسر اهل «کاسرس» قصه ما در بازی 10 فوریه 2002 مقابل لاس پالماس، جزایر قناری را به لرزه درآورد. 5 گل زد و وقتی پشت پنالتی ایستاد، نویسنده های گزارش بازی نمی دانستند بعد گل شدن ضربه از چه اصطلاحی استفاده کنند. دوبل هت تریک، شاید واژه مناسبی بود اما لازم نبود کسی به خودش زحمت تایپ این عبارت را بدهد چون فرناندو مورینتس، ضربه را خراب کرد. به هرحال بعد پیروزی 7 بر صفر رئال نامش در تاریخ ثبت شد؛ به عنوان اولین زننده 5 گل در یک بازی لالیگا. کاری که تازه 10 سال بعد فالکائو در لباس آتلتیکو مادرید موفق به انجامش شد.

روزهای تلخ

 از آن چهره خندان بعد از هر گل تا قیافه منقلب بعد از مدت ها ذخیره نشینی، کم تر از یک سال فاصله بود.رئال داشت به رایووایکانو، تیم زاغه نشین‌های مادرید می باخت که ناندو به زمین آمد و در یک چشم به هم  زدن شکست یک- صفر را به برتری 3 – یک تبدیل کرد اما در حضور رونالدوی برزیلی دیگر جایی در رئال نداشت. می‌گفتند رائول ، رفیق گرمابه و گلستان سابقش، تاب درخشش و محبوبیت او را نیاورده و با تهییج رئال به خرید رونالدو، جای  فرناندو راتنگ کرده . اتفاقی که تایید نشد و هنوز کسی دوست ندارد آن را باور کند. فرناندو،پسر پدرومادری ازطبق متوسط رو به بالای آلباسته، فوتبالش را در 17 سالگی با لباس این تیم شروع کرد، به ساراگوسا و سپس به رئال پیوست. اوایل زوج او با رائول رویایی بود؛ آن‌ها همه چیز داشتند؛ تکنیک، اخلاق، قدرت و البته چشم و ابروی کاملا اسپانیایی برای دلربایی از جماعت مادریدی.رونالدو که آمد، جای «موری گل» مادریدی‌ها تنگ شد. مجبور شد موناکو را انتخاب کند.

آن درام بزرگ

مورینتس در لباس جدید طی دقایق پایانی بازی برگشت یک چهارم نهایی فصل 2004-2003 لیگ قهرمانان به کاسیاس گل زد، تشویق شد و از خدا بابت فراهم کردن فرصت انتقام از عشق سابقش تشکر کرد. در بازی برگشت هم گل زد و رئال را حذف کرد. با موناکو به فینال رفت اما آنجا به پورتو باخت. در لیورپول بدون اینکه درست و حسابی بازی کند، قهرمان اروپا شد؛ اتفاقی که قبلا با رئال تجربه کرده بود. سانترسالگادو درسخت ترین شرایط ممکن و وضربه سر ناندو، گل اول رئال مقابل  والنسیا در اولین فینال تک ملیتی تاریخ لیگ قهرمانان رو رقم زد.سال ها بعد در مارسی و والنسیا کم تر کسی این همه تصویر و خاطره از بهترین گلزن فصل 2004-2003  لیگ قهرمانان به یاد می آورد. او بعد از بازنشستگی در سال 2010 و شروع مربیگری در آکادمی والنسیا به رئال برگشت و در آکادمی پرافتخارترین باشگاه جام باشگاه های اروپا و لیگ قهرمانان مشغول کار شد. ناندو در 2 دستش، مشتی خاطره و گل دارد و در ذهنش، کارهایی که باید انجام بدهد تا نسل بعد هم او را به یاد بیاورد؛ اویی که مکمل دوست داشتنی‌ترین زوج تاریخ معاصر رئال بود.