لیورپول 3-1 اورتون؛ حکمرانی قرمزها در دربی مرسی ساید ادامه دارد

لیورپول 3-1 اورتون؛ حکمرانی قرمزها در دربی مرسی ساید ادامه دارد

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول با برتری 3-1 مقابل اورتون به رده سوم جدول رفت.

به گزارش وبسایت نود، تیم کلوپ همچنان به روند خوبش در مقابل اورتون و کسب نتیجه در بازی مقابل تیم های نیمه بالای جدول ادامه می دهد. آن ها در آغاز هفته سی ام لیگ برتر انگلیس موفق شدند 3-1 اورتون را از پیش رو بردارند.

در آغاز هفته سی ام لیگ برتر انگلیس، عصر شنبه لیورپول در دربی مرسی ساید میزبان اورتون بود. دو تیم که در بازی های ملی چند بازیکن خود را از دست دادند، با این ترکیب به مصاف هم رفتند:

لیورپول

مینیوله، کلاین، لوورن، ماتیپ، میلنر، امره جان، لوکاس، واینالدوم، مانه، فرمینو، کوتینیو

نیمکت:کاریوس، گروجیچ، کلاوان، مورنو، اوریگی، وودبرن، آرنولد

اورتون

روبلس، جاگیلکا، ویلیامز، هولگیت، پنینگتون، دیویس، گانا، بینس، بارکلی، لوکاکو، کالورت لوین

نیمکت: کونه، میرالاس، بری، والنسیا، استکلنبرگ، لوکمن، کنی

در ابتدای مسابقه یک دقیقه سکوت به خاطر فوت رانی موران اجرا شد. لیورپول که به دنبال کسب برتری در این بازی خانگی و ادامه رقابت در کورس چهار تیم بالای جدول بود، هجومی تر کار را آغاز کرد. البته بازی در دقایق ابتدایی کمی خشن دنبال شد و داور چند بار مجبور به اعلام خطا و تذکر دادن شد.

اما این لیورپول بود که موفق شد همچون بسیاری از بازی های این فصل خود در مقابل تیم های بزرگ، در ابتدای بازی به گل برسد. مانه باز هم در نقش گلزن برای قرمزها ظاهر شد.

دقیقه 8: یک و دو دیدنی مانه و فرمینو که از میانه های زمین آغاز شد، با فرار دیدنی مانه همراه شد، او توپ را به محوطه برد و با یک ضربه زمینی و دقیق، دروازه روبلس را باز کرد.

بعد از این گل، اورتون بیشتر توپ را در دست داشت و سعی کرد به دروازه حریف حمله ور شود، اما تیم کومان در ارسال پاس های نهایی با دقت عمل نکرد. هر دو تیم در ادامه فرصت هایی برای گلزنی داشتند ولی در نهایت این اورتون بود که موفق شد روی یکی از کرنرهای خود از سمت چپ به گل برسد.

دقیقه 28: بالاخره برتری بازیکنان بلندقد اورتون روی ضربات بلند موثر واقع شد و این تیم به گل تساوی رسید. سانتر بینس از جناح چپ با تاثیر جاگیلکا و ویلیامز همراه شد و پنینگتون در یک قدمی دروازه کار راحتی برای گلزنی داشت، به این ترتیب او در اولین بازیش در این فصل موفق به گلزنی در دربی مرسی ساید شد.

دقیقه 31: با این وجود، گل تساوی خیلی ماندگار نبود و کوتینیو سه دقیقه بعد باز هم لیورپول را تیم برتر میدان کرد. ستاره برزیلی توپ را از فاصله 40 یاردی دروازه به دست گرفت، با عبور از یکی دو بازیکن حریف، به محوطه جریمه رسید و با یک ضربه کات دار دیدنی، گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه نیمه اول، باز این اورتون بود که توپ و میدان را در دست گرفت تا بتواند با زدن گل تساوی، بازنده به رختکن نرود. اما تا پایان نیمه اول شاهد موقعیت های خاصی نبودیم و فقط چند صحنه برخورد خشن از جمله نکات مهم در پایان نیمه نخست بود.

با شروع نیمه دوم، باز هم شاهد بازی هجومی ای بودیم و موقعیت هایی روی دروازه ها خلق شد، اما به ثمر ننشست، دقیقه 54، خبر بد برای لیورپول مصدومیت مانه آماده بود، این بازیکن در برخورد با بینس دچار مشکل شد و زمین بازی را ترک کرد و اوریگی به جای او به زمین رفت.

در حالی که باز اورتون مالک توپ و میدان بود و دل به حرکات بارکلی و لوکاکو بسته بود، اما ضعف در خط دفاع و فرصت طلبی بازیکنان لیورپول، نتیجه را 3-1 به سود میزبان کرد.

دقیقه 60: حرکت خوب کوتینیو در سمت چپ زمین با پاس عالی او به اوریگی همراه شد، مهاجم بلژیکی با یک ضربه بغل پا به راحتی دروازه روبلس را برای بار سوم باز کرد تا خیال لیورپول تا حد زیادی راحت شود.

بعد از این گل، اورتون کاملاً سوار بر بازی شد و لیورپول سعی کرد بازی را کنترل کند، اما تافی ها به جز یکی دو موقعیت که روی شوت از راه دور و سانتر از جناحین ایجاد شد، به فرصت های دیگری نرسیدند تا در نهایت بازی با همان نتیجه 3-1 به سود لیورپول پایان یابد و قرمزها در راه کسب سهمیه، سه امتیاز ارزشمند را به دست آوردند.

به این ترتیب لیورپول به رکورد 13 بازی بدون شکست مقابل اورتون در لیگ برتر رسید، آخرین بار آن ها بین سال های 1972 تا 1978 موفق شدند 13 بازی بدون باخت را مقابل اورتون پشت سر بگذارند. رکورد لیورپول هم در مقابل تیم های نیمه بالای جدول همچنان شکست ناپذیر است. لیورپول در 15 بازی در این فصل در مقابل تیم های نیمه بالای جدول شکست نخورده است. 9 برد و 6 تساوی.

لیورپول با این برد، فعلاً به رده سوم رفت و اورتون هم بعد از چند نتیجه خوب، با این شکست به رده هفتم بازگشت.

دانلود خلاصه بازی لیورپول 3-1 اورتون

1878