پیش بازی لیورپول - اورتون؛ تنور لیگ جزیره با دربی مرسی ساید داغ می شود

پیش بازی لیورپول - اورتون؛ تنور لیگ جزیره با دربی مرسی ساید داغ می شود

وبسایت رسمی برنامه نود - شروع دوباره بازی های لیگ برتر بعد از وقفه ای دو هفته ای با یک مسابقه دیدنی است.

به گزارش وبسایت نود، بعد از تعطیلی دو هفته ای بازی های باشگاهی به دلیل برگزاری مسابقات ملی، عصر شنبه هفته سی ام لیگ برتر با دربی مرسی ساید آغاز می شود. لیورپول و اورتون یک بار دیگر در نبرد جذاب بندر لیورپول (مرسی ساید) به مصاف هم می روند. با توجه به اوجگیری اورتون در هفته های اخیر و کم شدن فاصله تافی ها با کسب سهمیه لیگ قهرمانان، این دربی نزدیک تر و دیدنی تر از دربی های اخیر دو تیم باشد.

قرمزهای بندر لیورپول در سه فصل اخیر توانسته اند بالاتر از اورتون در جدول لیگ برتر قرار گیرند و اگرچه در این فصل شروع خوبی داشتند و تا همین چند هفته پیش جزو مدعیان قهرمانی لیگ برتر به شمار می رفتند ولی اکنون فاصله دو تیم در جدول فقط شش امتیاز است و در صورتی که اورتون بتواند شنبه عصر لیورپول را در آنفیلد شکست دهد به سه امتیازی این تیم می رسد و آن وقت باید به جای نام بردن از رقابت شش تیم بالای جدولی، از هفت تیم اسم برد. هر دو تیم تنها تا پایان فصل لیگ برتر را پیش رو دارند و قطعاً با تمام توان به 9 بازی پایانی لیگ جزیره می اندیشند.

لیورپول در حالی پای به این بازی می گذارد که بعد از دو شکست تلخ مقابل هال سیتی و لسترسیتی، سه هفته ای است که طعم باخت را نچشیده است، آن ها در سه هفته اخیر دو برد خوب مقابل آرسنال و برنلی کسب کردند و در بازی مقابل منچسترسیتی در خارج از خانه به تساوی 1-1 رسیدند. تیم کلوپ در شش مسابقه اخیر خود در لیگ برتر، سه برد، یک تساوی و 2 باخت را تجربه کرده است. با شکست نخوردن در مقابل منچسترسیتی در هفته بیست و نهم، تیم کلوپ همچنان مقابل تیم های نیمه بالای جدول شکست ناپذیر مانده است و البته قرمزها بهترین خط حمله لیگ را دارند.

در آن سمت تیم آماده کومان به لطف درخشش لوکاکو و دیگر مهاجمان خود، روزهای خوبی را تجربه کرده است. آن ها در شش مسابقه اخیر خود 4 برد را کسب کرده اند و 17 گل به ثمر رسانده اند. تنها باخت این تیم در شش بازی اخیر، به شکست خارج از خانه مقابل تاتنهام با نتیجه 3-2 باز می گردد.  تافی ها پیش از تعطیلی بازی های باشگاهی در دو مسابقه لیگ برتری مقابل وست بروم و هال سیتی هفت گل زدند و هیچ گلی هم دریافت نکردند.

تیم کومان بعد از کریسمس جزو بهترین تیم های لیگ برتر بوده است، آن ها در 12 مسابقه قبلی خود در لیگ برتر فقط یک بار باخته اند و از 36 امتیاز ممکن، موفق شده اند 27 امتیاز کسب کنند.

اما آمار تافی ها در دربی مرسی ساید در لیگ برتر خوب نیست. اورتون 13 بازی است که موفق نشده لیورپول را در لیگ برتر شکست دهد. آخرین باری هم که اورتون موفق شد در آنفیلد، لیورپول را شکست دهد به 18 سال قبل بر می گردد که با گل کوین کمپل 1-0 برنده شد. در شش دربی مرسی ساید اخیر، لیورپول سه بار پیروز شده و سه مسابقه هم به تساوی انجامیده است. در این شش مسابقه لیورپول یازده گل زده و فقط دو گل دریافت کرده است. آخرین بازی دو تیم در گودیسون پارک 19 دسامبر 2016 برگزار شد که لیورپول با گل دقایق پایانی مانه 1-0 پیروز شد. در سه بازی اخیر دو تیم در آنفیلد، لیورپول دو بار به برتری 4-0 دست یافته (از جمله فصل گذشته) و یک مسابقه هم به تساوی انجامیده است.

هندرسون و استوریج به دلیل مصدومیت همچنان نمی توانند در این بازی به میدان بروند. لالانا هم به دلیل مصدومیت در اردوی تیم ملی، مدتی دور از میادین خواهد بود.

سیموس کولمن آماده هم در بازی تیم ملی ایرلند دچار آسیب دیدگی شد و فصل را از دست داد. به این ترتیب فونز موری، کولمن، مک کارتی و اشنایدرلین غایبین اورتون برای دربی مرسی ساید هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آمار و اطلاعات مسابقه؛

لیورپول 12 بازی است که مقابل اورتون شکستی را نپذیرفته است ( 5 برد و 7 تساوی). آخرین بار آن ها بین سال های 1972 تا 1978 موفق شدند 13 بازی بدون باخت را مقابل اورتون پشت سر بگذارند.

آخرین باری که اورتون موفق شد در آنفیلد، لیورپول را شکست دهد به سپتامبر 1999 بر می گردد که با گل کوین کمپل 1-0 برنده شد. بعد از آن برد، آن ها 8 بار شکست خوردند و 8 بار به تساوی رسیدند.

لوکاکو در این فصل، از دقیقه 80 تا پایان مسابقه، موفق به زدن 10 گل شده است. 

در این بازی در لیگ برتر تاکنون 21 بار کارت قرمز نشان داده است (بیش از هر بازی دیگری در تاریخ لیگ برتر).

کلوپ می تواند به اولین مربی لیورپول بدل شود که در هر سه دربی ابتدایی خود در لیگ به پیروزی رسیده است.

لوکاکو مهاجم آماده اورتون، در لیگ برتر تاکنون 5 بار مقابل لیورپول موفق به گلزنی شده است.

لیورپول در 14 بازی در این فصل در مقابل تیم های نیمه بالای جدول شکست نخورده است. 8 برد و 6 تساوی.

قرمزها در 18 بازی قبلی خانگی مقابل اورتون در تمامی مسابقات، نباخته اند.

1878