رئال مادرید در تابستان 2017 دوباره برای جذب ده خیا وارد عمل می شود

رئال مادرید در تابستان 2017 دوباره برای جذب ده خیا وارد عمل می شود

وبسایت رسمی برنامه نود - دیوید ده خیا همچنان در رادار باشگاه رئال مادرید قرار دارد.

به گزارش وبسایت نود، ایندیپندنت گزارش داده است منچستریونایتد بیم آن را دارد که در نهایت در این تابستان ده خیا را از دست بدهد و این بازیکن اسپانیایی به رئال مادرید برود.

رئال مادرید به دنبال جذب دروازه بان جدید در تابستان ۲۰۱۷ است، کیلور ناواس فصل خیلی خوبی را در رئال مادرید پشت سر نگذاشته است و حالا رئال مادرید در پی دروازه بان جدیدی است. بعد از آن که انتقال ده خیا به رئال مادرید در تابستان ۲۰۱۵ به بن بست خورد، این دروازه بان اسپانیایی قراردادش را با منچستریونایتد تمدید کرد و حالا رئال مادرید دو گزینه را برای تابستان 2017 در نظر گرفته است: دیوید ده خیا و تیبو کورتوا که هر دو سابقه بازی برای اتلتیکومادرید را دارند. البته کورتوا چندی پیش عنوان کرده بود نمی تواند خودش را در رئال مادرید ببیند، با این وجود مادریدی ها از جذب وی هنوز ناامید نیستند.

اما شرایط دیوید ده خیا با کورتوا متفاوت است، او و نامزدش مایل هستند تا در مادرید زندگی کنند و بازگشت به اسپانیا، اتفاقی است که ده خیا از آن استقبال می کند. دروازه بان اسپانیایی منچستریونایتد در تابستان 2015 تا یک قدمی انتقال به رئال مادرید هم پیش رفت ولی در آخرین روز نقل و انتقالات، تاخیر در انجام مسائل اداری مربوط به قرارداد باعث شد ترانسفر او به شکلی غیرمنتظره نهایی نشود و این بازیکن مدتی بعد قراردادش را تمدید کرد و در الدترافورد ماندنی شد.

با این وجود، اگرچه دیوید ده خیا هنوز با منچستریونایتد قرارداد دارد و از شرایطش در الدترافورد راضی است ولی سران شیاطین سرخ بیم آن را دارند که در نهایت در این تابستان ده خیا را از دست بدهند و این بازیکن راهی رئال مادرید شود. البته مورینیو نمی خواهد خیلی راحت ده خیا را از دست بدهد و برنامه ای هم برای تابستان 2017 در نظر دارد. سرمربی پرتغالی که تابستان 2016 هم برای جذب واران اقدام کرد ولی موفق نبود، همچنان علاقه مند به خرید مدافع فرانسوی رئال مادرید است و این احتمال وجود دارد که در ازای انتقال ده خیا به برنابئو، درخواست معاوضه کند و واران هم به منچستریونایتد ملحق شود، تصمیمی که شاید خیلی مورد پسند زین الدین زیدان نباشد.

در صورت جدایی ده خیا، منچستریونایتد فعلاً دو گزینه را برای جانشینی وی درون دروازه در نظر دارد. سمیر هندانوویچ دروازه بان 32 ساله باشگاه اینتر، که مورد توجه لیورپول و منچسترسیتی هم قرار دارد و البته دوناروما سنگربان 18 ساله باشگاه میلان. اگرچه خرید دوناروما شاید سخت به نظر برسد ولی یونایتد تصور می کند می تواند از رابطه خوبی که با مینو رایولا مدیر برنامه این بازیکن دارد، نهایت استفاده را ببرد. رایولا تابستان 2016 سه بازیکن خود را به الدترافورد ملحق کرد و دستمزد خوبی هم از انتقال زلاتان، پوگبا و مخیتاریان به الدترافورد به دست آورد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی در تابستان 2017 می افتد، فعلاً رئال مادرید هنوز تصمیم قطعی در مورد ده خیا و کورتوا اتخاذ نکرده و منتظر آن است تا شرایط را بسنجد. منچستریونایتد هم فعلاً منتظر مانده تا ببیند وضعیت ده خیا درون دروازه چه می شود و آن گاه گزینه هایش را برای تابستان 2017 بازبینی کند.

1878