پیش بازی برزیل - پاراگوئه؛ ضیافت سائوپائولو، شب جشن صعود سلسائو

پیش بازی برزیل - پاراگوئه؛ ضیافت سائوپائولو، شب جشن صعود سلسائو

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی برزیل در ادامه مسیر راهیابی به جام جهانی 2018 به مصاف پاراگوئه خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های ملی فوتبال برزیل و پاراگوئه در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکای جنوبی، ساعت 5.15 بامداد چهارشنبه 9 فروردین 1396 در ورزشگاه آرنا کورینتیانس شهر سائوپائولو برگزار خواهد شد. این بازی، چهاردهمین مسابقه هر دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 بوده و هم اکنون تیم های برزیل و پاراگوئه به ترتیب با 30 و 18 امتیاز در رده های اول و هفتم جدول حضور دارند.

برزیل با یک مساوی نیز جشن صعود به جام جهانی 2018 را بر پا کرده و تبدیل به نخستین تیم راه یافته به این تورنمنت می شود. برزیل در بازی قبل به لطف هت تریک پائولینیو، یک پیروزی قاطع و دور از ذهن 4-1 را مقابل اروگوئه در شهر مونته ویدئو جشن گرفت. «سلسائو» تحت هدایت تیته به 7 برد پیاپی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 دست یافته است. برزیل در صورت پیروزی مقابل پاراگوئه، به دهمین برد خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 دست خواهد یافت که به منزله هشتمین برد پیاپی سلسائو تحت هدایت تیته در این مسابقات است.

پاراگوئه نیز پس از پیروزی 2-1 مقابل اکوادور، امید خود برای صعود به جام جهانی را زنده کرد. اکنون پاراگوئه تنها 2 امتیاز با رده های پنجم و ششم جدول فاصله داشته و در صورت برتری مقابل برزیل، شانس پاراگوئه برای صعود به جام جهانی 2018 بسیار افزایش خواهد یافت. پاراگوئه چند ماه پیش توانست در زمین آرژانتین به پیروزی دست یابد و اکنون شاگردان فرانسیسکو آرسه به دنبال ثبت یک شگفتی دیگر هستند. «آلبی روخا» در بازی رفت مقابل برزیل در آسونسیون، نتوانست برتری 2-0 را حفظ کرده و در نهایت به تساوی 2-2 رضایت داد. مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکای جنوبی با برگزاری بازی های دور چهاردهم، تا شهریور 1396 متوقف خواهد شد.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

برزیل: دنی آلوز پس از دریافت کارت زرد در بازی مقابل اروگوئه، دچار محرومیت شده و به همین دلیل، تیته سرمربی برزیل به جای وی، از فابیانو دفاع راست آماده تیم سویا دعوت کرده تا در اردوی برزیل حضور یابد. شاید فاگنر جانشین دنی آلوز در پست دفاع راست شود. روبرتو فیرمینو نیز در تمرینات اخیر برزیل دچار مصدومیت جزئی شده و احتمالاً در این بازی حضور نخواهد یافت. در این صورت، دیگو سوزا در کنار نیمار و کوتینیو قرار می گیرد. نیمار که از بازی مقابل اروگوئه محروم بود، مطابق تصمیم تیته با بازوبند کاپیتانی تیم ملی برزیل، وارد میدان خواهد شد. این برای اولین بار در دوران حضور تیته است که بازوبند کاپیتانی به نیمار می رسد. نیمار طی یک مصاحبه گفته که تیم ملی برزیل به او وابسته نیست اما فیلیپه کوتینیو در یک اظهار نظر متفاوت، وجود نیمار را موجب قدرت کنونی سلسائو دانست. برزیل تحت هدایت تنها 2 گل خورده که یکی گل به خودی و دیگری پنالتی بوده است! بازگشت به آرنا کورینتیانس برای تیته بسیار خاطره انگیز بوده زیرا وی در همین ورزشگاه، 2 بار جشن قهرمانی در لیگ برزیل و یک بار هم جشن قهرمانی در جام لیبرتادورس را به عنوان سرمربی تیم کورینتیانس برگزار کرد. رناتو آگوستو، پائولینیو، مارکینیوس و دنی آلوز نیز سابقه بازی در تیم کورینتیانس را دارند. می توان این بازی را درخشش ستاره های کورینتیانس در خانه دانست و البته مسابقه ای برای آشتی مردم سائوپائولو با تیم ملی کشورشان. تیته در تمرینات تاکتیکی برزیل، اجازه حضور گسترده خبرنگاران را نداده تا برنامه های برزیل لو نرود.

پاراگوئه: سیستم 1-5-4 و ارائه یک بازی بسته، رویکرد اصلی شاگردان چیکی آرسه است. مدافعان برزیل کار دشواری را برای مهار خوان مانوئل ایتوربه و داریو لزکانو دو مهاجم با تجربه پاراگوئه دارند.

ترکیب احتمالی برزیل (بر اساس پیش بینی وبسایت sambafoot):

آلیسون، فاگنر، میراندا، مارکینیوس، مارسلو، کاسمیرو، رناتو آگوستو، پائولینیو، کوتینیو، نیمار، دیگو سوزا

4464