رسمی؛ دنی بلیند از هدایت تیم ملی هلند برکنار شد

رسمی؛ دنی بلیند از هدایت تیم ملی هلند برکنار شد

وبسایت رسمی برنامه نود - طبق تأیید فدراسیون فوتبال هلند (KNVB)، دنی بلیند، سرمربی تیم ملی هلند بعد از شکست غیر منتظره مقابل بلغارستان در مرحله مقدماتی جام جهانی، از کار برکنار شد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، لاله های نارنجی با این شکست در پایان دور پنجم مرحله مقدماتی جام جهانی در گروه A، با 7 امتیاز و اختلافی 6 امتیازی با فرانسه صدرنشین، در رده چهارم گروه قرار گرفتند و بلغارستان و سوئد هم بالاتر از این تیم قرار دارند.

بلیند، اسطوره باشگاه آژاکس که جانشین گاس هیدینک شده بود، نتوانست همراه با لاله های نارنجی جواز حضور در رقابت های یورو 2016 را به دست آورد. وی پس از شکست 2-0 مقابل بلغارستان اذعان کرد که انتخاب ماتیاس دی لایت، مدافع 17 ساله تیم آژاکس برای این مسابقه (اولین بازی ملی) که شب کابوس واری را تجربه کرد، یک اشتباه بوده و بعد از آن اظهار داشت که آینده اش را بررسی خواهد کرد.

در بیانیه رسمی فدراسیون فوتبال هلند آمده است:

برای کاری که دنی در مدت زمان حضورش، برای ما و تیم انجام داد احترام قائل هستیم. اما به خاطر اینکه متأسفانه نتایج ورزشی ناامید کننده هستند و حالا صعود به جام جهانی 2018 روسیه سخت شده است، متأسفانه مجبور به برکناری او شدیم.

بلیند هم بعد از این خبر گفت:

ما در مسیر خوبی قرار داشتیم. فکر می کنم بازی مقابل بلغارستان تعیین کننده بود. همه توان خود را به کار گرفتم. خیلی بد است که حالا اینطور به پایان رسید.

در دیدار دوستانه روز سه شنبه مقابل تیم ملی ایتالیا در آمستردام، فرد گریم، سرمربی تیم ملی زیر 21 ساله های هلند، هدایت تیم اصلی را به عهده خواهد داشت. بازی بعدی هلند در ماه ژوئن مقابل لوکزامبورگ برگزار خواهد شد.

1771