پیش بازی انگلیس - لیتوانی؛ سه شیرها به دنبال تداوم صدرنشینی

پیش بازی انگلیس - لیتوانی؛ سه شیرها به دنبال تداوم صدرنشینی

وبسایت رسمی برنامه نود - انگلیس در هفته پنجم مرحله مقدماتی میزبان لیتوانی است.

به گزارش وبسایت نود، انگلستان یکشنبه شب در آخرین بازی از دور رفت مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 میزبان لیتوانی است. سه شیرها فعلاً از 4 بازی قبلی خود 10 امتیاز گرفته اند و صدرنشین گروه ششم مسابقات هستند. لیتوانی هم در 4 بازی قبلی 5 امتیاز گرفته و در رده چهارم گروه قرار دارد.

انگلیس در حالی پای به این بازی می گذارد که چند روز قبل در اولین بازی خود در سال 2017 میلادی، در دورتموند مقابل آلمان 1-0 شکست خورد. البته این مسابقه یک بازی دوستانه بود. این شکست اولین باخت ساوتگیت روی نیمکت سه شیرها بود. سرمربی جوان تیم ملی انگلیس در 5 بازی ای که روی نیمکت تیم ملی کشورش حضور داشته، 2 برد، 2 مساوی و 1 باخت را کسب کرده است. انگلیس در این 5 مسابقه، 7 گل زده و 3 گل خورده است. دو بازی اخر تیم ملی انگلیس دو بازی دوستانه مقابل آلمان و اسپانیا بود که سه شیرها در کسب پیروزی در هر دو مسابقه ناکام بودند. البته انگلیس جزو معدود تیم هایی است که هنوز در مرحله مقدماتی جام جهانی گلی را دریافت نکرده است (البته یکی از بازی ها تحت هدایت آلردایس بود).

در آن سمت، لیتوانی در گروه ششم مسابقات، فقط یک برد و دو مساوی کسب کرده است. تنها پیروزی این تیم در این گروه، مقابل مالت ضعیف ترین تیم گروه رقم خورده است که همان برد تنها پیروزی لیتوانی در شش بازی اخیر این تیم هم به حساب می آید. آن ها در شش بازی اخیر خود سه بار به تساوی رسیده اند، دو بار باخته اند و یک برد کسب کرده اند. لیتوانی در دو بازی اخیر خود دو شکست سخت را متحمل شده است. باخت 4-0 مقابل اسلواکی و شکست 3-0 مقابل جمهوری چک.

دو تیم پیش از این دو بار به مصاف هم رفته اند که هر دو بار سه شیرها با بردی پر گل زمین بازی را ترک کرده اند. انگلیس و لیتوانی در مرحله مقدماتی یورو 2016 نیز همگروه بودند، آن ها دو بار در سال 2015 به مصاف هم رفتند که انگلیس در ومبلی 4-0 پیروز شد و بازی برگشت با پیروزی 3-0 سه شیرها پایان یافت. با این شرایط، تیم ساوتگیت امیدوار است رکورد کلین شیت های خود را در این بازی هم ادامه دهد.

انگلستان برای این بازی مصدومین زیادی دارد. در غیاب رونی و هندرسون که به دلیل مصدومیت به تیم ملی دعوت نشدند و کیهیل که به دلیل محرومیت این بازی را از دست داده است، جو هارت بازوبند کاپیتانی انگلیس را در این بازی به بازو خواهد بست. بعد از مصدومیت جونز و خروج او از اردوی تیم ملی، اسمالینگ هم شرایط مشابه جونز را پیدا کرد و به باشگاهش یونایتد بازگشت. در غیاب این دو نفر، ساوتگیت، بن گیبسون مدافع میدلزبورو را به تیم ملی دعوت کرد. در بازی قبلی مقابل آلمان، ساوتگیت از دفاع سه نفره استفاده کرد و اگر در این مسابقه هم روی به دفاع سه نفره بیاورد، احتمال دارد از مثلث استونز، گیبسون و کین در خط دفاع بهره ببرد. ممکن است استرلینگ هم در این بازی غایب باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم؛

آمار و اطلاعات مسابقه؛

انگلیس از سال 2009 (پس از شکست مقابل اکراین) در هیچ مسابقه مقدماتی ای شکست نخورده است. سه شیرها در 33 بازی مقدماتی (شامل مقدماتی جام جهانی و جام ملت های اروپا)، به 25 برد و 8 تساوی رسیده اند.

سه شیرها در 5 مسابقه از 6 بازی رسمی اخیر خود شکست نخورده اند.

انگلیس در 4 بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، تنها به حریفانش اجازه داده شش ضربه درون چارچوب هدفگیری کنند.

لیتوانی در 6 مسابقه اخیر خارج از خانه خود در مرحله مقدماتی (شامل مقدماتی جام جهانی و جام ملت های اروپا) پیروز نشده است. 4 باخت و 2 تساوی.

انگلیس در 16 بازی اخیر خانگی خود (که 14 بازی در ومبلی برگزار شده است) فقط یک بار شکست خورده است. 14 برد و یک تساوی و یک باخت. آن شکست در مارچ 2016 مقابل هلند رقم خورد.

سه شیرها در تمام 16 مسابقه اخیر خود در خانه موفق به گلزنی شده اند. آخرین بار انگلیس در نوامبر 2013 در بازی مقابل آلمان در خانه نتوانست گل بزند.

انگلیس در دو بازی مقدماتی یورو 2016 مقابل لیتوانی، 7 گل به ثمر رساند که هر هفت گل توسط بازیکن های مختلفی وارد دروازه حریف شد.

در دور مقدماتی جام جهانی در منطقه اروپا، فقط دو تیم هستند که هنوز گلی نخورده اند. انگلیس و آلمان.

لیتوانی در 3 مسابقه از 4 بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، در 5 دقیقه پایانی بازی گل خورده است که در دو بازی باعث شد آن ها برد را با تساوی عوض کنند.

1878