ایتالیا 2-0 آلبانی؛ رقابت تنگاتنگ برای صدرنشینی ادامه دارد

ایتالیا 2-0 آلبانی؛ رقابت تنگاتنگ برای صدرنشینی ادامه دارد

وبسایت رسمی برنامه نود - ایتالیا با برتری مقابل آلبانی، 13 امتیازی شد و همچنان هم امتیاز با اسپانیا پیش می رود.

به گزارش وبسایت نود، ایتالیا در پنجمین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل آلبانی به پیروزی رسید، بوفون هم در هزارمین بازی دوران حرفه ای خود، یک برد دیگر را به دست آورد.

بامداد شنبه در پنجمین دور از مرحله مقدماتی جام جهانی از گروه هفتم، ایتالیا در ورزشگاه رنزو باربرا پالرمو میزبان آلبانی بود. ترکیب لاجوردی ها برای این بازی به شرح زیر بود:

بوفون، بارزالی، بونوچی، زاپاکوستا، دی شیلیو، ده روسی، وراتی، اینسینیه، کاندروا، بلوتی، ایموبیله

ایتالیا در حالی پای به این مسابقه گذاشت که با توجه به امتیاز میزبانی و رقابت برای صدرنشینی در گروه خود، به دنبال کسب هر سه امتیاز این مسابقه خانگی بود، لاجوردی ها نمی خواستند از لاروخا در کورس صدرنشینی عقب بیفتند. اما این میهمان بود که بازی را بهتر شروع کرد. در سه دقیقه ابتدایی بازی، آلبانی طی دو صحنه خطرناک ظاهر شد. ابتدا ضربه پای چپ درون محوطه با اختلافی اندک راهی اوت شد و سپس یک شوت از راه دور دروازه بوفون را تهدید کرد.

دقیقه 12: اما ایتالیا در اولین حضور جدی خود روی دروازه حریف به گل رسید. دقیقه 11 مدافع آلبانی بلوتی را درون محوطه جریمه سرنگون کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. ده روسی پشت توپ ایستاد و با یک ضربه دقیق بازی را 1-0 کرد.

بعد از به ثمر رساندن گل اول، بازی اندکی آرام شد اما در 5 دقیقه پایانی مسابقه در نیمه نخست، باز هم شاهد موقعیت های خطرناک روی دروازه ها بودیم. دقیقه 39 ده روسی می توانست دو گله شود که این اتفاق نیفتاد. سپس نوبت به بلوتی رسید که ضربه این بازیکن با واکنش خوب دروازه بان حریف همراه شد، در آن سمت هم آلبانی صاحب فرصت دیگری شد که ضربه بغل پای خطرناک راشی به بیرون رفت.

در نیمه دوم ایتالیا باز هم جریان بازی را در دست داشت، اتفاق مهم بازی در دقیقه 57 رقم خورد که به دلیل پرتاب مواد آتش زا از سوی هواداران آلبانی، داور دقایقی بازی را متوقف کرد و سپس بعد از حدود پانزده دقیقه، دوباره بازی از سر گرفته شد.

اما بعد از سرگیری دوباره مسابقه، ایتالیا در سی دقیقه پایانی نبض بازی را در دست داشت و چندین بار دروازه میهمان خود را تهدید کرد. بعد از آن که چند فرصت از دست رفت، ایتالیا بالاخره به گل دوم خود رسید.

دقیقه 71: ایتالیا مزد برتری خود را گرفت، سانتر از جناح راست توسط زاپاکاستا با ضربه سر دیدنی ایموبیله همراه شد تا لاجوردی ها به گل دوم برسند. مهاجم لاتزیو در ادامه درخشش خود در تیم ملی ایتالیا، باز هم در نقش گلزن ظاهر شد.

در ادامه بازی علیرغم آن که میزبان باز هم فرصت برای گلزنی داشت ولی دروازه آلبانی بسته ماند تا بازی با همان دو گل به سود میزبان به پایان برسد و ایتالیا با این برد ارزشمند 13 امتیازی شود و هم امتیاز با اسپانیا به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گیرد. اکنون لاجوردی ها تفاضل 9+ دارند و لاروخا با هشت تفاضل گل برتری نسبت به ایتالیا، در صدر جدول قرار دارند.

به این ترتیب بوفون هم در هزارمین بازی دوران حرفه ای خود توانست دروازه اش را بسته نگاه دارد و کلین شیت کند.

دانلود خلاصه بازی ایتالیا 2-0 آلبانی

1878