اروگوئه 1-4 برزیل؛ فرار بزرگ سلسائو به لطف هت تریک یک ستاره فراموش شده

اروگوئه 1-4 برزیل؛ فرار بزرگ سلسائو به لطف هت تریک یک ستاره فراموش شده

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی برزیل در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 به مصاف اروگوئه رفت.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های ملی اروگوئه و برزیل در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه مونومنتال شهر مونته ویدئو برگزار شد. پیش از این بازی، تیم آماده برزیل با اختلاف 4 امتیازی نسبت به اروگوئه در صدر جدول حضور داشت و اروگوئه نیز در مکان دوم جدول جا خوش کرده بود. پیروزی در این بازی برای هر یک از این دو تیم به معنای راحت تر شدن مسیر صعود به جام جهانی است. لوئیز سوارز، فرناندو موسلرا و خوزه ماریا خیمنز به علت محرومیت، در این بازی قادر به همراهی اروگوئه نبودند. تیته سرمربی برزیل نیز در غیاب گابریل ژسوس مصدوم، از روبرتو فیرمینو در نوک خط حمله استفاده کرد. مارسلو و کاسمیرو نیز جانشین فرناندینیو و فیلیپه لوئیز شدند.

ترکیب اصلی دو تیم به شرح زیر بود:

اروگوئه: مارتین سیلوا، گاستون سیلوا، دیگو گودین، سباستین کوتس، ماکسی پریرا، کریستین رودریگز، ماتیاس وسینو، اگیدیو آروالو، کارلوس سانچز، ادینسون کاوانی، دیگو رولان

برزیل: آلیسون بکر، دنی آلوز، مارکینیوس، میراندا، مارسلو، پائولینیو، کاسمیرو، رناتو آگوستو، فیلیپه کوتینیو، روبرتو فیرمینو، نیمار

اولین حرکت خطرناک توسط نیمار در دقیقه 5 پایه گذاری شد و پاس زمینی و مورب کوتینیو در دهانه دروازه از جلوی پای فیرمینو عبور کرد تا دروازه اروگوئه از یک گل زود هنگام مصون بماند. سرعت بازی در 10 دقیقه نخست بسیار بالا بود و پاس به عقب ضعیف مارسلو با سینه برای دروازه بان برزیل توسط کاوانی قطع شد. آلیسون با ارتکاب خطا به روی کاوانی، یک ضربه پنالتی را به میزبان تقدیم کرد. ادینسون کاوانی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و هشتمین گل خود طی 9 بازی اخیر در مسابقات انتخابی جام جهانی را به ثمر رساند.

نیمار در دقیقه 19 یک پاس را از جناح چپ برای پائولینیو فرستاد و بازیکن اسبق تاتنهام با یک شوت فوق العاده و مهار نشدنی از فاصله 30 متری، توپ را به سقف دروازه اروگوئه چسباند تا بازی به تساوی 1-1 برسد.

بازی پس از گل تساوی برزیل، تا حدود زیادی آرام شد.

ضربه ایستگاهی نیمار در دقیقه 31 در یک فعل و انفعال به کاسمیرو رسید و ضربه خطرناک وی از درون محوطه جریمه توسط سیلوا دروازه بان لا سلسته دفع شد.

در دقیقه 37، توپ ارسالی رولان از یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر بسیار خطرناک وسینو از بالای دروازه برزیل به اوت رفت و تنها دو دقیقه بعد، ضربه سر کاوانی نیز حاصلی نداشت. دو تیم در ادامه بازی، کاملاً محتاطانه بازی کردند و نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید. هواداران اروگوئه برای چشیدن طعم نخستین پیروزی خانگی مقابل برزیل از سال 2001، باید منتظر آغاز نیمه دوم باشند.

برزیل نیمه دوم را توفانی شروع کرد و ابتدا ضربه آزاد زیبای نیمار توسط دروازه بان حریف دفع شد. دو دقیقه بعد، روبرتو فیرمینو یک توپ را از کوتینیو دریافت کرد و با چرخشی بسیار زیبا در پشت محوطه جریمه، یک شوت را روانه دروازه حریف کرد که توپ توسط سیلوا دروازه بان اروگوئه دفع گردید اما پائولینیو توانست توپ برگشتی را تبدیل به گل کرده تا خودش و تیمش را دو گله نماید. برزیل در دقیقه 52 با حساب 2-1 از میزبان قدرتمند خود جلو افتاد. حالا هواداران اروگوئه بیش از پیش بابت غیبت لوئیز سوارز حسرت خواهند خورد.

در دقیقه 56، ادینسون کاوانی از یک ضربه ایستگاهی در موقعیت بسیار مناسب و چسبیده به محوطه جریمه استفاده خوبی نکرد و توپ را به دیواره دفاعی برزیل کوبید. اروگوئه پس از دریافت گل دوم، کاملاً به بازی هجومی روی آورده است. کاوانی چند دقیقه بعد باز هم یک ضربه آزاد را زد که این بار شوت دیدنی وی توسط آلیسون دروازه بان برزیل به کرنر رفت و ضربه سر کریستین استوانی مهاجم تازه وارد اروگوئه طی همان ضربه کرنر، مجدداً توسط آلیسون مهار شد ولی همچنان فشار بی امان اروگوئه روی دروازه برزیل ادامه دارد. از دقیقه 60 به بعد، فشار حملات اروگوئه کاسته شد.

برزیل طی 11 بازی اخیر در مرحله انتخابی جام جهانی و اروگوئه طی 14 بازی خانگی اخیر در چارچوب همین مسابقات شکست نخورده اند. بازی این دو تیم در نیمه دوم رو به خشونت گذاشت. 

دفع توپ میراندا در دقیقه 74 تبدیل به یک ضد حمله برای برزیل شد و نیمار با فرار در پشت دفاع حریف و یک ضربه چیپ دیدنی، گل سوم سلسائو را به ثمر رساند تا خیال برزیلی ها را راحت کرده و طلسم مونته ویدئو را بشکند. 

پس از گل سوم، عملاً تیم اروگوئه قافیه را باخت و تعویض های احساسی اسکار تابارز نیز حاصلی نداشت. حملات بی برنامه لا سلسته توسط مدافعان پر تعداد برزیلی دفع شد.

سانتر دنی آلوز از جناح راست باعث شد تا پائولینیو با ضربه سر گل چهارم برزیل را زده و شب رؤیایی اش را با هت تریک تکمیل کند.

در نهایت این بازی با پیروزی 4-1 برزیل خاتمه یافت. بدین ترتیب، برزیل با 30 امتیاز و فاصله 7 امتیازی نسبت به تیم دوم، به طور قاطعانه در صدر جدول تکیه خواهد زد.

4464