گزارش ویژه از برنامه تابستانی ونگر؛ سانچز و اوزیل می روند، ورودی ها چه کسانی هستند؟

گزارش ویژه از برنامه تابستانی ونگر؛ سانچز و اوزیل می روند، ورودی ها چه کسانی هستند؟

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسن ونگر قصد دارد در تابستان تغییر و تحولاتی وسیع در ترکیب تیمش ایجاد کند.

به گزارش وبسایت نود، اگرچه هنوز تکلیف آینده آرسن ونگر در آرسنال مشخص نشده و صحبت های زیادی در مورد جدایی او از توپچی ها شنیده می شود ولی به نظر می رسد حداقل یک فصل دیگر هم ونگر در آرسنال خواهد ماند. منابع معتبر بریتانیایی روز گذشته مدعی شدند که ونگر با وجود تمام انتقادها و نتایج ضعیف تیمش در هفته های اخیر، قصد دارد یک فصل دیگر در آرسنال بماند و سران توپچی ها هم قصدی برای برکناری وی ندارند. در واقع آن ها به دنبال این هستند که هر تصمیمی که گرفته می شود با توافق کامل دو طرف عملی شود. به این ترتیب انتظار می رود ونگر حداقل یک فصل دیگر هم در آرسنال مربیگری کند.

اما طبق گزارش تلگراف سرمربی فرانسوی که قصد ماندن دارد، می خواهد فصل آینده را در اوج به پایان برساند تا با خاطره ای خوش به بیش از دو دهه فعالیتش در آرسنال پایان دهد و به همین دلیل قصد دارد در تابستان تغییر و تحولاتی وسیع در تیمش اعمال کند.

مهمترین نکته در مورد فصل نقل و انتقالات برای آرسنال، مشخص شدن تکلیف سانچز و اوزیل است. هر دو بازیکن تا پایان فصل آینده با آرسنال قرارداد دارند و هنوز برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده اند، به همین دلیل گفته می شود که در صورت عدم تمدید قرارداد با آرسنال، ونگر در تابستان این دو بازیکن را به فروش می رساند تا تابستان 2018 آن ها را با قراردادی آزاد از دست ندهد.

سانچز دو مشتری دارد، یوونتوس و پاریسن ژرمن. تیم فرانسوی انگیزه و توان مالی بیشتری برای جذب سانچز دارد. اما احتمال تمدید قرارداد اوزیل با آرسنال بیشتر است. احتمالاً او در نهایت به پیشنهاد حقوق هفتگی 200 هزارپوندی آرسنال پاسخ مثبت خواهد داد.

اما ونگر برنامه های جایگزین هم دارد. او در صورتی که اوزیل و سانچز جدا شوند، برای جذب دو بازیکن فرانسوی اقدام خواهد کرد. کیلین امباپه ستاره جوان موناکو و آلکساندر لاکازت مهاجم گلزن لیون. دو گزینه اصلی ونگر هستند. اگرچه قیمت این دو بازیکن بالا به نظر می رسد ولی آرسنال قصد دارد این مبلغ را از پول فروش سانچز و اوزیل تامین کند. توپچی ها برای فروش سانچز 50 میلیون پوند می خواهند و برای اوزیل هم به دنبال حداقل 35-40 میلیون پوند هستند.

در عین حال وضعیت سایر بازیکنان نیز ابهاماتی دارد. آینده اوسپینا، مونرئال و گیبز در آرسنال مشخص نیست. اوسپینا به دلیل فرصت کم بازی به دنبال جدایی از آرسنال در تابستان است، در صورت خروج این دروازه بان، ونگر سه گزینه در لیست خود قرار داده است: کسپر اشمایکل، جک بوتلند و جردن پیکفورد. ضمن این که پست دفاع چپ هم از آن پست هایی است که ونگر به دنبال تغییر و تحول در تیمش است. کوهن برامال و کایران تیرنی دو گزینه ونگر برای دفاع چپ به شمار می روند.

در خط هافبک هم احتمالاً شاهد تغییراتی خواهیم بود. چمبرلین هم به دلیل فرصت کم بازی به دنبال ترک آرسنال است و ویلشر هم شرایط مشابهی دارد. البته ونگر پیش تر اعلام کرده بود قصد حفظ هر دو بازیکن را دارد و این دو بازیکن انگلیسی در برنامه های وی برای آینده جای دارند ولی شاید تمایل شخصی بازیکنان برای جدایی، در نهایت باعث فروش آن ها شود. در صورت جدایی اوزیل و چبمرلین یا ویلشر، ونگر برای خط هافبک راس بارکلی را در نظر گرفته است. این بازیکن به سال آخر قراردادش با اورتون نزدیک می شود و به نظر جذب وی کار غیرممکنی نیست.

تغییرات فقط در داخل زمین نخواهد بود و انتظار می رود فرد جدیدی به مجموعه باشگاه اضافه شود تا در پست مدیر ورزشی فعالیت کند و به ونگر و دیک لاو (مذاکره کننده باشگاه در نقل و انتقالات) کمک کند.

1878