بارسلونا 4 - 2 والنسیا؛ 3 امتیاز حساس در شب فرصت سوزی کاتالان ها

بارسلونا 4 - 2 والنسیا؛ 3 امتیاز حساس در شب فرصت سوزی کاتالان ها

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم از هفته بیست و هشتم لالیگا به مصاف هم رفتند.

به گزارش وبسایت نود، دو تیم بارسلونا و والنسیا از هفته بیست هشتم لالیگا در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف یکدیگر رفتند و بارسا برای جا نماندن از کورس قهرمانی نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار دارد. دو تیم با ترکیب زیر به میدان وارد شدند:

ترکیب بارسلونا:

تراشتگن، ماسکرانو، پیکه، اومتیتی، بوسکتس، رافینیا، اینیستا، راکیتیچ، مسی، سوارز، نیمار

ترکیب والنسیا:

آلوز، مونتویا، گارای، مانگالا، گایا، سولر، پرز، پارخو، کانسلو، مونیر، اوریانا

بارسلونا خیلی زود حملات خود را آغاز کرد و این فرصت را داشت تا در دقیقه 3 به گل برسد اما پاس کات بک سوارز به هیچ بازیکنی از بارسلونا نرسید تا این موقعیت از دست برود. در ادامه باز هم سوارز موقعیت مناسب گلزنی به دست آورد اما دیگو آلوز این بار موفق شد توپ را راهی کرنر کند.

دقیقه 15: پاس در عمق تماشایی اومتیتی، سوارز را در موقعیتی خوب قرار داد، سر توپی که این بازیکن زد باعث مصدومیت گارای شد و سوارز در موقعیتی مناسب پاس کات بکی برای مسی ارسال کرد، ضربه مسی از آلوز عبور کرد اما مدافعین والنسیا توپ را از روی خط بیرون کشیدند تا توپ برگشتی را آلوز در اختیار بگیرد.

در ادامه مسی باز هم با حرکتی انفرادی دفاع حریف را به هم ریخت و در موقعیتی نه چندان مناسب ضربه اش را روانه دروازه کرد که این ضربه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 19: پاس کات بک کانسلو توسط پیکه قطع شد، توپ برگشتی در موقعیتی مناسب مقابل سولر قرار گرفت، این بازیکن با ضربه ای سر ضرب و محکم می رفت تا گل نخست این دیدار را به ثمر برساند اما عکس العمل تماشایی تراشتگن مانع این بازیکن شد.

دقیقه 29:  در صحنه ای بحث بر انگیز داور این دیدار اعلام کرنر کرد، ارسال بازیکنان والنسیا با ضربه سر مانگالا همراه شد تا این تیم در نیوکمپ از حریف خود پیش بی افتد.

دقیقه 35: اشتباه آلوز در دفع توپ باعث شد تا توپ به خارج زمین برود، نیمار خیلی سریع بازی را آغاز کرد و با پرتاب دست پاس در عمقی را برای سوارز ارسال کرد و این بازیکن را با آلوز تک به نک کرد. سوارز با ضربه ای بغل پا موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند.

بارسلونا در اکثر دقایق میدان صاحب توپ و میدان بود اما به دلیل آنکه با 3 مدافع به بازی ادامه می داد روی ضد حملات آسیب پذیر نشان می داد.

دقیقه 44: پاس در عمق تماشایی بازیکنان بارسلونا لوییز سوارز را در موقعیتی تک به تک قرار داد، مانگالا از پشت سوارز را متوقف کرد تا داور اعلام پنالتی کند و این بازیکن فرانسوی را نیز از زمین بازی اخراج کند، مسی پشت این توپ ایستاد و موفق شد ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند.

دقیقه 45: ضد حمله والنسیا گایا را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد، این بازیکن با ارسال پاسی در عرض مونیر را در موقعیتی مناسب قرار داد و این بازیکن موفق شد با ضربه ای بغل پا گل تساوی را به ثمر برساند.

نیمه نخست این دیدار در حالی به پایان رسید که بارسلونا حاکم توپ و میدان بود اما روی ضد حملات کاملا آسیب پذیر نشان می داد.

بارسا نیمه دوم را نیز طوفانی آغاز کرد و خیلی زود به آنچه می خواست رسید.

دقیقه 52: پاس در عمق تماشایی مسی نیمار را با آلوز تک به تک کرد اما ضربه این بازیکن توسط آلوز راهی کرنر شد.

دقیقه 53: بارسلونا روی ضربه کرنر طی یک رفت و برگشت دوباره توسط ماسکرانو صاحب موقعیت شد، این بازیکن پاس در عمقی را برای مسی ارسال کرد و این بازیکن با پای راست موفق شد از زاویه ای نسبتا بسته گل سوم بارسلونا را به ثمر برساند.

در ادامه والنسیا روی یک ضد حمله دیگر توسط مونیر می رفت تا در موقعیتی تک به تک قرار بگیرد اما ایستادگی پیکه مانع از گلزنی این بازیکن شد. روی توپ برگشتی بارسلونا توسط راکیتیچ موقعیت خوبی در محوطه جریمه حریف داشت، در حالی که او می توانست خودش گلزنی کند ترجیح داد تا پاس کات بک ارسال کند، پاس او به هیچ بازیکنی نرسید تا بارسا از این موقعیت نیز استفاده ای نبرد. بارسا در ادامه باز هم حملات پر دامنه ای را روی دروازه حریف انجام دادند اما با بی دقتی مهاجمین این تیم از این حملات سودی نبرد.

دقیقه 72: پاس در عمق زیبای نیمار برای مسی این بازیکن را در محوطه جریمه مقابل آلوز قرار داد، این بازیکن ضربه پر قدرتی را روانه دروازه کرد که با مهار آلوز همراه شد، توپ برگشتی مقابل سوارز قرار گرفت اما این بازیکن موفق نشد دروازه خالی را در شرایطی نامناسب گل کند.

دقیقه 76: نیمار از روی ضربه ایستگاهی موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد تا این بازیکن همچنان در امر گلزنی ناکام باشد.

در ادامه بارسلونا موقعیت های فوق العاده ای به دست آورد اما از هیچ یک از این موقعیت ها استفاده نکرد تا همچنان تنها با یک گل اختلاف از حریف برتر باشد.

دقیقه 89: فرار تماشایی و انفرادی نیمار موقعیت خوبی در اختیار بارسا قرار داد، پاس کات بک این بازیکن برای آندره گومز باعث شد تا این بازیکن اولین گل خود را با لباس بارسلونا به ثمر برساند.

در نیمه دوم بارسلونا به آنچه می خواست رسید. این تیم در دیداری فوق العاده جذاب و تماشایی موفق شد در نهایت مقابل تیم 10 نفره والنسیا با پیروزی زمین بازی را ترک کند تا همچنان برای قهرمانی در لالیگا امیدوار باشد.

1899