پیش بازی سمپدوریا - یوونتوس؛ نبردی سخت تر از حد تصور

پیش بازی سمپدوریا - یوونتوس؛ نبردی سخت تر از حد تصور

وبسایت رسمی برنامه نود - یوونتوس برای نزدیک تر شدن به ششمین قهرمانی پیاپی در سری آ، یک مسابقه دشوار را مقابل سمپدوریا در هفته 29 برگزار خواهد کرد.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های سمپدوریا و یوونتوس در چارچوب هفته بیست و نهم سری آ، ساعت 17.30 یکشنبه 29 اسفند 1395 در ورزشگاه لوئیجی فراریز بندر جنوا با قضاوت پائولو تالیاونتو برگزار می شود. هم اکنون یوونتوس با 70 امتیاز و اختلاف 8 امتیازی نسبت به رم، در صدر جدول سری آ قرار گرفته و در صورت کسب هر سه امتیاز این بازی، صدرنشینی قاطعانه خود را تثبیت خواهد کرد. از طرف دیگر تیم سمپدوریا با 41 امتیاز در رده نهم جدول حضور دارد. پیروزی در این بازی موجب تغییر موقعیت سمپدوریا درر جدول نمی شود اما در صورت شکست، دو تیم تعقیب کننده یعنی تورینو و کیه وو خوشحال می شوند.

هدف اصلی سمپدوریا در فصل جاری، حضور در نیمه بالایی جدول سری آ است. این تیم روزهای بسیار خوبی را سپری کرده و طی 7 بازی اخیر در سری آ، شکست نخورده و نتایجی فرای حد تصور را به دست آورده در حالی که طی 6 بازی پیش تر، فقط 2 امتیاز به دست آورده بود. سمپدوریا طی این 7 بازی به 5 برد و 2 تساوی دست یافته و تیم های مطرحی همچون میلان و رم را از پیش رو برداشته و به دنبال ادامه روند غول کُشی مقابل یوونتوس می باشد. سمپدوریا هفته گذشته در دربی جنوا توانست با یک گل مقابل تیم جنوا پیروز شود.

یوونتوس نیز طی 13 بازی اخیر در کلیه رقابت ها شکست نخورده است. بیانکونری هفته گذشته طی یک بازی جنجالی با حساب 2-1 از سد میلان گذشت و سپس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، موفق به حذف پورتو شد تا در مرحله بعد، رقیب بارسلونا شود. شاگردان ماسیمیلیانو آلگری می خواهند که زودتر تکلیف قهرمانی خود در سری آ را مشخص کرده تا با خیال راحت بر روی لیگ قهرمانان اروپا تمرکز کنند. با توجه به آمادگی تیم سمپدوریا طی دو ماه اخیر، به نظر می رسد که این بازی بسیار دشوار تر از حد معمول برای یوونتوس باشد.

نکات آماری بازی:

سمپدوریا طی 7 بازی اخیر مقابل یوونتوس در سری آ، فقط یک امتیاز به دست آورده و هر 4 بازی خانگی اخیر را به بیانکونری باخته است در حالی که طی 5 بازی خانگی پیش تر، یوونتوس در شکست سمپدوریا در ورزشگاه لوئیجی فراریز ناکام مانده بود. آخرین بار که یوونتوس مقابل سمپدوریا پیروز نشد، در دسامبر 2014 بود که آن بازی با نتیجه 1-1 خاتمه یافت.

یوونتوس طی هر 9 تقابل اخیر با سمپدوریا در سری آ، موفق به گلزنی شده است.

یوونتوس طی 6 بازی اخیر در سری آ، در 5 بازی توانسته حداقل 2 گل به ثمر برساند. همچنین بیانکونری طی 3 تقابل اخیر با سمپدوریا در کلیه رقابت ها، حداقل 2 گل را درون دروازه آبی های جنوا قرار داده است.

طی 4 بازی اخیر بیرون خانه تیم یوونتوس در سری آ، کمتر از 3 گل رد و بدل شده است.

سمپدوریا طی 28 بازی در فصل جاری سری آ، 41 امتیاز گرفته در حالی که طی کل فصل گذشته سری آ، فقط 40 امتیاز به دست آورده بود.

یوونتوس طی 9 بازی اخیر سری آ به 8 پیروزی و یک تساوی دست یافته است.

فقط 6 بازیکن متفاوت سمپدوریا در فصل جاری سری آ، موفق به گلزنی شده اند در حالی که نام 15 بازیکن متفاوت یوونتوس در جمع گلزن های این فصل سری آ مشاهده می شود. (کمترین و بیشترین فراوانی گلزن ها در بین تیم های حاضر در فصل جاری سری آ)

سمپدوریا توانسته 17 امتیاز در فصل جاری سری آ را در شرایطی به دست بیاورد که ابتدا از تیم های حریف عقب افتاده بود. (بالاترین رکورد از این حیث در فصل جاری سری آ)

هم گونزالو هیگوایین و هم پائولو دیبالا طی 6 تقابل اخیر با سمپدوریا در سری آ، 5 گل را به ثمر رسانده اند. (جمعاً 10 گل)

جورجو کیِلینی بیش از هر تیمی در تاریخ سری آ، دروازه تیم سمپدوریا را گشوده است. (4 گل)

لوئیز موریِل در 15 گل تیم سمپدوریا در فصل جاری سری آ، نقش مستقیم ایفا کرده که بهترین عملکرد وی طی یک فصل محسوب می شود. (10 گل و 5 پاس گل) شایعاتی مبنی بر علاقه یوونتوس به خرید موریِل نیز به گوش می رسد.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

سمپدوریا: امیلیانو ویویانو دروازه بان کهنه کار سمپدوریا به علت محرومیت، قادر به همراهی تیمش نبوده و کریستین پوجونی جانشین وی درون دروازه خواهد شد. پوجونی به تازگی قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرده است. احتمالاً پاتریک شیک روی نیمکت می نشیند هر چند که وی  طی چند بازی اخیر، هر گاه به عنوان یار ذخیره به میدان رفته، عملکرد خوبیی داشته است. سمپدوریا هیچ بازیکن مصدومی ندارد و شاگردان مارکو جامپائولو با تمام قوا به مصاف مدافع عنوان قهرمانی (اسکودتو) می روند.

یوونتوس: ماسیمیلیانو آلگری هیچ بازیکن مصدوم یا محرومی نداشته ولی چند تغییر عمده را در ترکیب تیمش به وجود خواهد آورد تا به برخی بازیکن ها از جمله دنی آلوز، مهدی بن عطیه و کلودیو مارکیزیو استراحت بدهد. مارکو پیاتسا تنها در صورتی فرصت بازی پیدا می کند که آلگری به یکی از مهاجمان تیمش استراحت بدهد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464