پیش بازی منچسترسیتی - لیورپول؛ جدالی سخت در موعدی نامناسب

پیش بازی منچسترسیتی - لیورپول؛ جدالی سخت در موعدی نامناسب

وبسایت رسمی برنامه نود - منچسترسیتی در آخرین بازی این هفته لیگ جزیره میزبان لیورپول است.

به گزارش وبسایت نود، منچسترسیتی یکشنبه شب در آخرین و حساسترین بازی هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس، میزبان لیورپول است. این آخرین بازی دو تیم پیش از تعطیلات بازی های باشگاهی به دلیل برگزاری بازی های ملی است. تیم پپ که در بازی رفت نمایش خوبی نداشت و یک بر صفر مغلوب قرمزهای آنفیلد شد، جدال سختی را در روز یکشنبه پیش رو دارد. آن ها چهارشنبه شب با شکست 3-1 مقابل موناکو از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند و باخت در مقابل لیورپول در این هفته می تواند فشارها را روی پپ افزایش دهد، آن هم در حالی که بازی های باشگاهی دو هفته تعطیل می شود و رسانه ها فرصت خوبی برای حمله به سرمربی اسپانیایی پیدا خواهند کرد.

اما لیورپول در این فصل آماری فوق العاده مقابل شش تیم برتر لیگ داشته است. تیم کلوپ در بازی مقابل شش تیم بالای جدول شکستی را نپذیرفته و در 9 بازی مقابل تیم های بالانشین، 19 امتیاز کسب کرده است. از جمله پیروزی 1-0 در بازی رفت دو تیم در آنفیلد. اکنون در جدول رده بندی منچسترسیتی با یک امتیاز بیشتر از لیورپول در رده سوم ایستاده است. البته قرمزهای آنفیلد یک بازی بیشتر به نسبت سیتی انجام داده اند.

اگرچه سیتی چهارشنبه شب شکست سختی را در لیگ قهرمانان پذیرفت و وداعی زودهنگام با رقابت های اروپایی داشت ولی سیتیزن ها هفته قبل با پیروزی مقابل میدلزبورو، به نیمه نهایی جام حذفی راه یافتند. تیم پپ در مسابقات داخلی روند خوبی را در هفته های اخیر داشته و آخرین باخت این تیم در مسابقات داخلی، روز 15 ژانویه در بازی لیگ برتری مقابل اورتون رقم خورد.

منچسترسیتی در شش بازی اخیر خود در لیگ برتر، 4 برد کسب کرده و 2 بار هم به تساوی رسیده است. هر دو تساوی در خانه و مقابل تیم های تاتنهام و استوک سیتی رقم خورده است. تیم پپ در این 6 بازی 12 گل به ثمر رسانده است.

اما لیورپول در شش مسابقه اخیر خود در لیگ برتر، سه بار برده و دو بار هم طعم تلخ شکست را چشیده است. دو باخت در عین شگفتی مقابل هال سیتی و لستر اتفاق افتاد. اما در همین شش هفته اخیر، قرمزها بردهای مهمی مقابل آرسنال و تاتنهام کسب کردند.

در شش جدال رودرروی اخیر دو تیم، شرایط به نفع لیورپول بوده است. قرمزهای آنفیلد در شش مسابقه اخیر دو تیم، 4 بار پیروز شده اند و سیتیزن ها هم دو بار رنگ پیروزی را دیده اند. در این شش مسابقه منچسترسیتی شش گل زده و دوازده گل دریافت کرده است. آخرین بازی دو تیم، در آخرین روز سال 2016 برگزار شد که لیورپول در آنفیلد 1-0 سیتی را شکست داد. فصل گذشته بازی دو تیم در اتحاد، با پیروزی خیره کننده 4-1 لیورپول به پایان رسید. البته سیتی در جام اتحادیه جبران کرد و در فینال لیگ کاپ در ضربات پنالتی لیورپول را شکست داد و قهرمان این جام شد. آخرین برد منچسترسیتی در مقابل لیورپول در وقت های معمول مسابقه، به 25 آگوست 2014 باز می گردد که سیتی 3-1 لیورپول را در لیگ برتر شکست داد.

این دهمین تقابل پپ و کلوپ است، در 10 مسابقه قبلی، کلوپ 5 بار پیروز شده و پپ هم 4 بار موفق به شکست دادن مربی آلمانی شده است.

گوندوغان و ژسوس همچون هفته های قبل، شرایط بازی ندارند. اما به جز این دو نفر، سیتی مصدوم یا محروم دیگری برای این مسابقه ندارد.  انتظار می رود توره و اتامندی که در بازی مقابل موناکو نیمکت نشین بودند به ترکیب اصلی سیتی بازگردند. ممکن است کمپانی هم در لیست 18 نفره تیم پپ برای این بازی قرار گیرد.

لیورپول امیدوار است تا فرمینو که هفته گذشته در بازی مقابل برنلی غایب بود، به این مسابقه برسد. ستاره برزیلی روز جمعه به تمرینات لیورپول بازگشت. اما اوریگی به دلیل مصدومیت بعید است به این دیدار برسد. به نظر می رسد لورن هم برای این بازی مشکلی نداشته باشد ولی هندرسون و استوریج همچنان غایبین لیورپول هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم؛

آمار و اطلاعات مسابقه

منچسترسیتی در 5 بازی از 6 بازی اخیر دو تیم در لیگ برتر، بازنده زمین را ترک کرده است.

با پیروزی در بازی رفت این فصل، لیورپول بعد از سال 1981، به 4 برد پیاپی در لیگ مقابل منچسترسیتی رسیده است.

سیتی در 12 مسابقه قبلی اش در مقابل لیورپول، موفق به ثبت کلین شیت نشده و در این 12 بازی، 23 گل دریافت کرده است. سیتیزن ها نیمی از این دوازده مسابقه را واگذار کرده اند.

کوتینیو بیش از هر تیم دیگری موفق به گلزنی مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر شده است. 4 گل.

مانه در سه بازی قبلی اش در لیگ برتر مقابل سیتی، سه گل زده و یک پاس گل ارسال کرده است.

آگوئرو در هر 4 بازی لیگ برتری مقابل لیورپول در اتحاد موفق به گلزنی شده است.

لیورپول در نه بازی مقابل شش تیم بالای جدول لیگ برتر، شکست نخورده است. 5 برد و 4 تساوی.

لیورپول و سیتی بیشتر از هر تیم دیگری در این فصل دوندگی داشته اند.

کلوپ تاکنون 5 بار مقابل پپ پیروز شده است. هیچ مربی ای این تعداد برد را در مقابل گواردیولا ندارد.

1878