تلخ و شیرین تصویری فوتبال در سال 95/ بخش سوم

تلخ و شیرین تصویری فوتبال در سال 95/ بخش سوم

پس از مرور بخش اول تلخ شیرین تصویری فوتبال و بخش دوم این مجموعه، با هم بخش پایانی تلخ و شیرین های سال را مرور می کنیم.

به گزارش کاپ، در بیستم مهرماه باز هم کره را یک بر صفر شکست دادیم.  شادی بازیکنان ایران پس از گل سردار آزمون به کره جنوبی را می بینید. در این روز صدرنشین گروه خود در انتخابی جام جهانی شدیم. فیفا هم ایران را به دلیل برگزاری مراسم مذهبی در ورزشگاه ایرانی با جریمه ای سنگین مواجه ساخت.

سرانجام ورزشگاه نقش جهان هم دوباره مورد بهره برداری قرار گرفت. این ورزشگاه در بازی سپاهان و استقلال بیشتر از همیشه علاقه مندان به فوتبال را در دل خود جای داد اما سپاهانی ها برد در این بازی را در وقت های تلف شده از دست دادند و کمی بعد در همین ورزشگاه از جام حذفی کنار رفتند.

شادی گل نفتی ها با نفراتی چون ایمان مبعلی، عیسی آل کثیر، وحید حمدی نژاد و محمد دانشگر. زننده گل محمد قاضی در تصویر دیده نمی شود. نفت اینجا استقلال را در وقت های اضافی 3 بر 2 شکست داده و از جام حذفی کنار گذاشته است. تیمی که تا ابتدای لیگ در آستانه واگذاری به یک استان دیگر بود، پس از آن سپاهان را هم برد و با تراکتورسازی به فینال جام حذفی 96-95 رسید.

در حالی که به نظر می رسد پرسپولیسی ها لیگ 96-95 را تا چندی دیگر از آن خود خواهند کرد،  عمر کاظم سیدعلی خانی کفاف نداد و او جان به جان آفرین تسلیم کرد تا این پیشکسوت پرسپولیس جشن پرسپولیسی ها را نبیند. حبیب زرین نام، بازیکن سابق بانک ملی هم دیگر پیشکسوتنی بود که امسال از دنیا رفت.

فیلیپه ماچادو به همراه دخترش آنتونلا در تمرین صبا. این بازیکن برزیل که ابتدای سال را با پیراهن صبا و در لیگ کشورمان آغاز کرده بود، در پایان لیگ به برزیل بازگشت و در حالی که یکی از اعضای تیم شگفتی ساز چاپه کوئنسه بود، در حادثه سقوط هواپیما در کلمبیا جان باخت.

درخشش تیم ملی در ازبکستان و برتری(1-0) در خاک این کشور. ایران در این مسابقه حتی یک بار به میزبان قدرتمند اجازه نداد توپی را به چهارچوب دروازه شلیک کند. مردان ایران را در ابتدای بازی مشاهده می کنیم: مسعود شجاعی( کاپیتان)، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مهدی طارمی. نشسته: میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، رضا قوچان نژاد، وحید امیری و احسان حاج صفی.

حضور ژاوی هرناندز در استادیوم آزادی با تیم السد. مرحله پلی آف انتخابی لیگ قهرمانان آسیا(2017) است و تک بازی استقلال مقابل نماینده قطر، در ورزشگاه ازادی برگزار شد تا هم ورزشگاه پر شود و هم هزاران نفر پشت درهای بسته یمانند.

در سالی که شاهد انواع و اقسام اعتراضات توسط مربیان، مسوولان و بازیکنان بودیم، این نوع اعتراض چندان غریب نبود. تماشاگران استقلالی وقتی کمک داور علیه آنها به اشتباه اعلام آفساید کرد، تمام کاشی هایی که برای ساخت کلمه IRAN استفاده کرده بودند را روی پیست تارتان پرت کردند!

تقابل دو دروازه بان در ضربات پنالتی. روز چهارشنبه 20 بهمن است و استقلال با وجود از دست دادن یک پنالتی توسط امید ابراهیمی، سرانجام(4-3) پیروز شد و سهمیه ایران را در لیگ قهرمانان آسیا کامل کرد. اما داستان طلب بازیکنان استقلال از باشگاه هرگز پایان نیافت...

جدال در گل و لای. ایران در باتلاق مالزی مقابل سوریه به تساوی بدون گل دست یافت تا با 3 برد و 2 تساوی صدرنشین گروه خود باقی بماند. در این دیدار فیزیکی بازیکنان چندین بار با هم درگیر شدند. در این تصویر عزت اللهی،حسینی، دژآگه(21) و انصاری فر(10) دیده می شوند.