بازنشستگی ادووکات در پایان فصل

بازنشستگی ادووکات در پایان فصل

وبسایت رسمی برنامه نود - دیک ادووکات سرمربی سابق تیم ملی هلند و کره جنوبی در پایان فصل از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش وبسایت برنامه نود، اددوکات اعلام کرده در پایان این از فصل رقابت های باشگاه های ترکیه نیمکت تیم فنرباحچه را به مربی جدید تحویل خواهد داد و برای همیشه دنیای فوتبال را ترک خواهد کرد. اددوکات 69 ساله از ماه آگوست سال گذشته سرمربیگری این تیم ترکیه ای را بر عهده دارد و پیش از آن در اکتبر 2015 از هدایت تیم ساندرلند استعفا داده بود. او که هم اکنون همراه فنر باحچه رتبه چهارم سوپر لیگ ترکیه را در اختیار دارد، روز جمعه در این رابطه گفت:

بالاخره، در پایان فصل اینجا را ترک خواهم کرد. مهم نیست که تصمیمم را زودتر اعلام می کنم.

ادووکات که در دوران بازی در پست هافبک و مدافع بازی می کرد در دو مقطع مابین سالهای 1992 تا 94 و 2002 تا 2004 سرمربی تیم ملی هلند بود. وی علاوه بر این در رده ملی، سرمربیگری تیم های کره جنوبی٬ روسیه و بلژیک را نیز تجربه کرده ولی عمده موفقیت هایش در رده باشگاهی بوده است.

اددوکات تیم پی اس ای آیندهوون را قهرمان لیگ هلند کرد، به تیم رنجرز اسکاتلند کمک کرد تا دو عنوان قهرمانی لیگ و چند عنوان دیگر را بالای سر ببرد و البته تیم زنیت را هم قهرمان لیگ روسیه کرد. وی همچنین توانست تیم زنیت را قهرمان جام یوفا در سال 2008 کند، جایی که در دیدار نهایی مقابل تیم سابق خود یعنی رنجرز با حساب 2-0 در شهر منچستر به برتری دست یافت و فاتح رقابت ها شد.

3051