خطر محرومیت از نقل و انتقالات لایپزیگ را تهدید می کند

خطر محرومیت از نقل و انتقالات لایپزیگ را تهدید می کند

وبسایت رسمی برنامه نود - لایپزیگ کماکان در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای فصل آینده قرار دارد اما هنوز وضعیت این تیم برای حضور در رقابت های اروپایی مشخص نیست.

به گزارش وبسایت نود، لایپزیگ در هفته های اخیر نتوانسته روند خود در نیم فصل اول بوندس لیگا را ادامه دهد اما کماکان با 49 امتیاز و اختلافی قابل توجه با تیم های تعقیب کننده در رده دوم بوندس لیگا قرار دارد. شرایط مدیریتی و مالی این باشگاه در چند وقت اخیر باعث شده اخبار متفاوتی درباره عدم اجازه یوفا به این باشگاه برای حضور در رقابت های منتشر شود.رالف رانگنیک مدیر ورزشی این باشگاه در مصاحبه با Sport1 درباره شانس حضور این تیم برای کسب سهمیه رقابت های اروپایی گفت:

با کسب 49 امتیاز ما کماکان نسبت به حضور خود در لیگ قهرمانان و یورو لیگ مطمئن نیستیم.

در هفته های اخیر رسان های مختلف مدعی شده بودند که به دلیل حامی مشترک و مدیران مشترک بین دو باشگاه لایپزیگ و سالزبورگ اتریش، یوفا به یکی از این دو تیم اجازه حضور در رقابت های اروپایی را خواهد داد. این مسئله از سوی هر دو باشگاه با قاطعیت رد شد و گفته می شود این خطر اکنون این دو باشگاه را تهدید نمی کند.

اکنون برخی از رسانه های آلمان مدعی شده اند که به دلیل عدم رعایت فیرپلی مالی، لایپزیگ در آستانه محرومیت از سوی یوفا قرار دارد و شاید آن ها در تابستان نتوانند بازیکن جدید به خدمت بگیرند. این رسانه ها احتمال داده اند که لایپزیگ در تابستان شاید حق خرید تنها یک بازیکن را داشته باشد و شاید هم یوفا این تیم را به کلی از نقل و انتقالات محروم کند.

دلیل ایجاد این محدودیت و محرومیت را می توان به هزینه لایپزیگ در فصل گذشته برای جذب بازیکنان جدید دانست. لایپزیگ در تابستان و ژانویه حدود 65 میلیون یورو برای جذب بازیکنان جدید هزینه کرده است و این در حالی است که آن ها باید بین 30 تا 45 میلیون یورو هزینه می کردند.

7899