آرسنال 5-0 لینکلن سیتی؛ جبران مافات مقابل لینکلنِ نگون بخت

آرسنال 5-0 لینکلن سیتی؛ جبران مافات مقابل لینکلنِ نگون بخت

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال با برتری پر گل مقابل لینکلن گمنام، موفق شد به جمع 4 تیم برتر جام حذفی انگلیس راه یابد.

به گزارش وبسایت نود، آرسنال بعد از دو شکست تلخ، به یک برد پرگل دست یافت تا چند روز پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی اف ای کاپ را بدست آورد.

 در دومین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس، FA Cup، آرسنال بحران زده شنبه شب در ورزشگاه خانگی خود میزبان لینکلن سیتی شگفتی ساز بود. ترکیب دو تیم برای این مسابقه به شرح زیر بود:

آرسنال

چک، بیرین، موستافی، کوشیلنی، گیبز، رمزی، ژاکا، والکات، چمبرلین، سانچز، ژیرو

نیمکت: مارتینز، گابریل، مونرئال، کوکلین، ایووبی، اوزیل، لوکاس

لینکلن

فارمن، وود، هابرگام، مالدون، واترفال، پاور، رید، هاوکریج، راجت، آرنولد، وودیارد

نیمکت: اتریج، ماریوت، مک منمی، مارگتز، مک کومب، کالدر، وارد

توپچی ها در حالی میزبان لینکلن بودند که در دو مسابقه اخیر خود هشت گل خورده بودند، شکست 3-1 مقابل لیورپول با باخت 5-1 مقابل بایرن مونیخ همراه شد تا انتقادها از ونگر به اوج خود برسد و سرمربی فرانسوی از ترکیب اصلی خود برای دیدار با تیم لینکلن استفاده کند. اما در آن سمت، لینکلن سیتی شگفتی ساز این فصل جام حذفی به دنبال خلق یک شگفتی دیگر بود.

حضور لینکلن در این مرحله باعث ایجاد یک رکورد شد. برای اولین بار از سال 1914، یک تیم از لیگ های غیرحرفه ای انگلیس توانست به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی راه یابد.

لینکلن بازی را خوب شروع کرد، در حالی که شاید تصور می شد در 15 دقیقه ابتدایی بازی آرسنال بتواند به میهمان گمنام خود فشار زیادی بیاورد و لینکلن تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گیرد ولی این اتفاق نیفتاد و بازی خوب تیم میهمان در 30 دقیقه ابتدایی باعث شد مسابقه ای تقریباً پایاپای را شاهد باشیم. لینکلن به خوبی توانست فضاهای آرسنال را برای خلق موقعیت ببندد و به جز یکی دو فرصت جدی، میزبان به موقعیت گل خاصی نرسید.

در 30 دقیقه ابتدایی والکات موقعیت خوبی برای گلزنی داشت که دروازه بان حریف واکنش مناسبی نشان داد و در آن سمت لینکلن نیز حتی به فرصت گلزنی رسید که این بار چک مانع گلزنی میهمان شد. اما آرسنال که با حضور بازیکنان اصلی خود، فقط به کسب برد در این بازی خانگی می اندیشید در 15 دقیقه پایانی عرصه را بر حریف تنگ تر کرد تا این که به گل برتری رسید.

دقیقه 1+45: در وقت های اضافه نیمه اول، والکات بالاخره موفق به گلزنی شد. بعد از یک کش و قوس درون محوطه جریمه، بالاخره گیبز، والکات را صاحب توپ کرد، ضربه بغل پای او بعد از برخورد به بازیکن حریف، اندکی منحرف شد و به درون دروازه رفت. به این ترتیب نیمه اول با نتیجه 1-0 پایان یافت.

با شروع نیمه دوم، آرسنال در 15 دقیقه ابتدایی فشاری مضاعف را به دروازه حریف آورد تا به گل های بعدی برسد، بعد از دست دادن چند فرصت خوب گلزنی، بالاخره ژیرو پایش به گلزنی باز شد.

دقیقه 53: یک و دو خوب درون محوطه جریمه با فرار بیرین همراه شد، او پاس به بیرون مناسبی را برای ژیرو فراهم کرد و ضربه پای راست این بازیکن فرانسوی به گل تبدیل شد.

دقیقه 58: فشار آرسنال جواب داد و این بار بازیکنان لینکلن به اشتباه دروازه خودی را باز کردند تا پیش از دقیقه 60 بازی 3-0 شود و کار تمام شده باشد. فرار گیبز درون محوطه جریمه با پاس او به محوطه شش قدم همراه شد، واترفال نیز با یک ضربه دروازه خودی را باز کرد. 3-0.

ونگر که به نتیجه دلخواهش رسیده بود، دست به چند تعویض زد و البته بازی هم بعد از گل سوم، یک طرفه شده بود و لینکلن دیگر انگیزه ای برای ادامه دادن نداشت و این آرسنال بود که یکی پس از دیگری به فرصت گلزنی می رسید.

دقیقه 73: سانچز هم موفق به گلزنی شد، حرکت دیدنی او با ضربه کات دار وی به گوشه دروازه همراه شد تا بازی 4-0 شود و پای ستاره آرسنال هم به گلزنی در این مسابقه باز شده باشد.

دقیقه 75 : دو دقیقه بعد، باز هم خیمه آرسنال درون محوطه جریمه حریف به نتیجه منجر شد، پاس به رمزی با عبور او از دروازه بان حریف همراه شد و هافبک ولزی، دروازه خالی را باز کرد تا توپچی ها 5 گل خورده را مقابل بایرن جبران کرده باشند.

در ادامه بازی آرسنالی ها باز هم فرصت برای گلزنی داشتند، اما ضربات لوکاس پرز و بیرین به درون دروازه نرفت، ضمن این که شوت سانچز هم به تیر دروازه برخورد کرد. در نهایت تیم ونگر موفق شد در این بازی خانگی با 5 گل تیم لینکلن را شکست دهد تا بعد از مغلوب ساختن ساتن یونایتد در دور قبل، یک تیم شگفتی ساز دیگر را هم از پیش رو بردارد.

به این ترتیب توپچی ها با کسب برتری در این بازی، راهی نیمه نهایی شد و باید منتظر قرعه دور نیمه نهایی در روز دوشنبه باشد.

دانلود خلاصه بازی آرسنال 5-0 لینکلن

1878