پیش بازی هرتا برلین - دورتموند؛ لشکرکشی توخل به پایتخت

پیش بازی هرتا برلین - دورتموند؛ لشکرکشی توخل به پایتخت

وبسایت رسمی برنامه نود - از هفته بیست و چهارم بوندس لیگا هرتا برلین میزبان تیم آماده بوروسیا دورتموند خواهد بود.

به گزارش وبسایت نود، هرتا برلین روز شنبه از ساعت 18 در ورزشگاه اختصاصی خود یعنی المپیک اشتادیون میزبان دروتموند خواهد بود. قضاوت این بازی برعهده روبرت هارتمن خواهد بود.

وضعیت کلی دو تیم

هرتا برلین: تیم پال داردای در بازی های اخیر نتایج جالب توجهی کسب نکرده است و به همین دلیل از جمع تیم های بالانشین جدول فاصله گرفته است. آن ها در 7 بازی آخر بوندس لیگا تنها 2 برد کسب کرده اند. نکته قابل تامل درباره هرتا برلین نتیجه گیری خوب این تیم در بازی های خانگی است به گونه ای که در 9 بازی از 11 بازی خانگی این فصل برنده از زمین خارج شده اند. برای بازی مقابل دورتموند بازیکنانی چون میچل وایزر، سامی علاقی، آلان و والنتین اشتوکر به دلیل مصدومیت نمی توانند به میدان بروند.

دورتموند: شرایط برای توماس توخل و تیمش عالی است، آن ها در بوندس لیگا 3 برد پیاپی قاطع کسب کرده اند و جایگاه خود در رده سوم جدول را تثبیت کرده اند. هفته گذشته لورکوزن را 6-2 شکست دادند و بعد از آن در لیگ قهرمانان بنفیکا را 4-0 مغلوب کردند. برای بازی مقابل هرتا برلین توخل چند مهره خود از جمله مارکو رویس، ماریو گوتسه، سباستین روده و اسون بندر را در اختیار نخواهد داشت و حضور سوکراتیس و گوئریرو هم هنوز مشخص نیست.

نکات ویژه بازی

♦ این بازی سومین رویارویی دو تیم در این فصل خواهد بود. دورتموند و هرتا برلین در جام حذفی هم به مصاف هم رفتند که بعد از تساوی 1-1 در جریان بازی، دورتموند در ضربات پنالتی حریفش را شکست داد.

♦ هرتا برلین در 6 بازی آخر خود در تمامی رقابت ها در کسب برد مقابل دورتموند ناکام بوده است. آخرین برد آن ها مقابل دورتموند به دسامبر 2014 و زمان حضور جوز لوهوکای برمی گردد.

♦ دورتموند و وردربرمن تنها تیم هایی هستند که 3 بازی آخر خود در بوندس لیگا را با برد پشت سر گذاشته اند. تیم توماس توخل در 3 بازی گذشته 12 گل به ثمر رسانده است و این در حالی است که بازیکنان هرتا برلین در 7 بازی آخر تنها 6 بار دروازه حریفان را گشوده اند.

♦ پیر امریک اوبامیانگ هفته گذشته هفتاد و پنجمین گل خود برای دورتموند در بوندس لیگا را به ثمر رساند و از رکورد لواندوفسکی عبور کرد. اوبامیانگ رکورد هر 120 دقیقه یک گل برای دورتموند در بوندس لیگا را دارد و در تاریخ این باشگاه تنها تیمو کونیتسکا (114 دقیقه) عملکردی بهتر از این مهاجم گابنی داشته است.

♦ هرتا برلین در بازی های خانگی این فصل تنها 5 گل خورده در کارنامه دارد و در کنار بایرن مونیخ بهترین آمار در این زمینه را دارند. در آن سو دورتموند با زدن 24 گل در بازی های خارج از خانه بهترین عملکرد را داشته است.

♦ لوکاس پیژچک مدافع دروتموند با زدن 5 گل در این فصل خطرناک ترین مدافع بوندس لیگا محسوب می شود. او در دوران حضورش در هرتا برلین (2007-2010) در 68 بازی موفق به زدن 3 گل شد. در هرتا برلین او بیشتر به عنوان یک بازیکن هجومی به کار گرفته می شد.

♦ وداد ایبیشویچ مهاجم کنونی هرتا برلین در 6 بازی ابتدایی اش در بوندس لیگا 6 بار دروازه دورتموند را باز کرد اما در 8 بازی بعدی موفق به این کار نشده است.

♦ پیر امریک اوبامیانگ تاکنون در المپیک اشتادیون مقابل هرتا برلین به میدان نرفته ولی 3 بار در این استادیوم قهرمانی دی اف بی پوکال را از دست داده است.

ترکیب احتمالی دو تیم

7899