نکته؛ علیرضا منصوریان موفق‌ترین مربی ایران در سال 95 در تقابل با پرسپولیس

نکته؛ علیرضا منصوریان موفق‌ترین مربی ایران در سال 95 در تقابل با پرسپولیس

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم پرسپولیس در سال 95 تنها دو بار در ورزشگاه آزادی مغلوب شد که هر دو این شکست‌ها در برابر تیم‌های علیرضا منصوریان بوده است.

به گزارش خبرنگار وبسایت نود، تیم پرسپولیس روز گذشته دیدارهای داخلی خود در سال 95 را با پیروزی مقابل استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به پایان رساند که این بازی، هفدهمین دیدار پرسپولیس در این سال بود که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد.

از هفده بازی که پرسپولیس در سال 95 در ورزشگاه آزادی برگزار کرد، 4 بازی مربوط به دیدارهای فصل گذشته و سیزده بازی مربوط به فصل جاری بود که در مجموع این هفده بازی، پرسپولیس سیزده برد، دو تساوی و دو شکست را تجربه کرد.

پرسپولیس در چهار بازی آخر خانگی خود در فصل گذشته سه برد برابر سیاه‌جامگان، استقلال و راه‌آهن کسب کرد و در یک بازی نیز برابر نفت تهران شکست خورد. سرخپوشان در سیزده بازی خود در تهران در فصل کنونی نیز در دو دیدار برابر فولاد خوزستان و استقلال به نتیجه مساوی رسیدند و در یک دیدار نیز برابر استقلال شکست خوردند که البته شکست این تیم برابر استقلال تهران در دربی 84 با توجه به میزبانی استقلال در آن بازی، دیدار خانگی برای پرسپولیس محسوب نمی‌شود.

نکته جالب توجه در این بین این مساله است که هر دو شکست پرسپولیس در در ورزشگاه آزادی در سال 95 مقابل تیم‌هایی بوده که علیرضا منصوریان هدایت آنها را برعهده داشته است.

اولین شکست سال 95 پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مربوط به دیدار هفته بیست و هشتم لیگ فصل گذشته است که پرسپولیس در دیدار مقابل نفت تهران با دو گل شکست خورد. شکستی که منجر به از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته لیگ نیز شد. پرسپولیس در صورتی که در آن دیدار حتی یک امتیاز نیز کسب می‌کرد، در پایان لیگ به مقام قهرمانی می‌رسید.

دومین شکست پرسپولیس در سال 95 در استادیوم آزادی نیز ماه گذشته و در دربی 84 رخ داد. جایی که پرسپولیس در مصاف با استقلال علیرضا منصوریان با نتیجه 3-2 مغلوب شد تا بعد از پنج سال در دربی شکست خورده باشد.

باتوجه به همین آمار باید گفت علیرضا منصوریان تنها مربی فوتبال ایران در سال 95 است که موفق به شکست دادن پرسپولیس در تهران شده است. آن هم نه یک بار بلکه دو مرتبه و با دو تیم مختلف. ضمن اینکه منصوریان از مجموع سه تقابل خود با پرسپولیس در سال 95 (یک بازی با نفت و دو بار نیز با استقلال) در مجموع تنها یک امتیاز به پرسپولیس داده است که از این حیث نیز او بهترین عملکرد را در میان مربیان ایرانی در سال 95 داشته است.

6017