روستوف 1 - 1 منچستریونایتد؛ توقف شیاطین سرخ در حضور 17 دقیقه ای آزمون

روستوف 1 - 1 منچستریونایتد؛ توقف شیاطین سرخ در حضور 17 دقیقه ای آزمون

وبسایت رسمی برنامه نود - روستوف در ادامه روند خوب خود در خانه، مقابل منچستریونایتد شکست نخورد تا هنوز هم به بازی برگشت در الدترافورد امید داشته باشد.

به گزارش وبسایت نود، روستوف باز هم در خانه خود در مقابل یک غول اروپایی نتیجه خوبی گرفت و این بار آن ها شیاطین سرخ را متوقف ساختند، البته تیم سردار آزمون کار سختی در بازی برگشت در الدترافورد پیش رو دارد.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا پنج شنبه شب با انجام سه بازی آغاز شد که در یکی از سه بازی همزمان که از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه آغاز شد، روستوف در ورزشگاه Olimp ۲ به مصاف منچستریونایتد رفت. قضاوت این مسابقه برعهده داورانی از کشور آلمان بود. فلیکس زوایر به همراه کمک هایش داوران این مسابقه بودند. با وجود نگرانی هایی که در مورد شرایط بد چمن مسابقه وجود داشت، در نهایت یوفا روز چهارشنبه تایید کرد که این مسابقه برگزار خواهد شد و همین اتفاق هم افتاد.

نکته حائز اهمیت در ترکیب ابتدایی برای فوتبالدوستان ایرانی، نیمکت نشینی آزمون بود. ستاره ایرانی روستوف که در این فصل در رقابت های اروپایی موفق به زدن 5 گل برای تیمش شده، در این بازی از روی نیمکت کار را آغاز کرد. این در حالی بود که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران و مربی سابق شیاطین در ورزشگاه حاضر بود تا بازی را از نزدیک ببیند.

مورینیو هم در این بازی تغییراتی در ترکیب تیمش اعمال کرده بود. او تیمش را با دفاع 3 نفره به زمین فرستاد و به چند بازیکن تیمش نیز استراحت داد.

دو تیم با این ترکیب به میدان رفتند:

روستوف

مدودف، کالاچف، گرانات، پولوز، بوخاروف، نوبوا، مولیا، کودریاشوف، ناواس، گاتسکان، اروخین

نیمکت: گوشف، ترنتیف، کریف، بایرامیان، پرپلیتا، آزمون

منچستریونایتد

رومرو، جونز، روخو، اسمالینگ، یانگ، بلیند، فلینی، هررا، پوگبا، مخیتاریان، زلاتان

نیمکت: ده خیا، ماتا، مارسیال، کریک، والنسیا، لینگارد، رشفورد

شرایط بد چمن مسابقه از همان ابتدا تاثیرش را روی روند بازی نشان داد. بازی در 15 دقیقه ابتدایی بسیار درگیرانه و فیزیکی دنبال شد. یونایتد که عادت به بازی در چنین شرایطی را ندارد. سعی کرد تا با استفاده از توپ های بلند و سانتر از کناره ها خطرساز شود و از قدرت سرزنی پوگبا، فلینی و زلاتان بهره ببرد. 

اما روستوف که با 5 مدافع در زمین بازی می کرد، ابتدا به دنبال گل نخوردن بود. آن ها سعی داشتند تا بازی یونایتد را تخریب کنند و تا حد زیادی در 20 دقیقه ابتدایی بازی در این امر موفق بودند.

در 20 دقیقه ابتدایی چندین بار بازیکنان روستوف روی زمین افتادند و در دقیقه 18، گرانات به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و ترنتیف وارد زمین شد.

بازی فیزیکی دو تیم در نیمه نخست، باعث شد داور یک کارت زرد به مخیتاریان و سپس به گاتسکان کاپیتان روستوف نشان دهد، که به این ترتیب گاتسکان بازی برگشت را از دست داد. اما در حالی که بازی سرد و تقریباً کسل کننده دنبال می شد، یونایتد توانست روی تیزهوشی خود به گل برسد.

دقیقه 35: پاس بلند جونز با حرکت خوب فلینی همراه شد، او زلاتان را صاحب توپ کرد، مهاجم سوئدی به درون محوطه جریمه رفت و با یک پاس خوب در دهانه دروازه مخیتاریان را صاحب توپ کرد، هافبک ارمنی یونایتد هم دروازه حریف را باز کرد تا در بازگشتش به میادین گلزنی کرده باشد. 1-0 یونایتد.

در ادامه نیمه نخست، روستوف دو بار به سمت دروازه رومرو هدفگیری کرد که هر دو ضربه توسط دروازه بان آرژانتینی مهار شد و نیمه اول با همین تک گل پایان یافت.

اما روستوف که در خانه تیمی خطرناک محسوب می شود، در نیمه دوم بازی را هجومی تر آغاز کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند و برتری نسبی آن ها در خلق موقعیت در ابتدای نیمه دوم، خیلی زود به ثمر نشست و گل تساوی را به ثمر رساندند.

دقیقه 53: پاس در عمق کالاچف با اشتباه جونز در آفسایدگیری همراه شد، بوخاروف آماده بود تا کار را تمام کند و این مهاجم باتجربه با یک ضربه پای راست دروازه رومرو را باز کرد تا روستوف مقابل یونایتد هم به گل برسد.

بعد از این گل دوباره روستوف عقب تر نشست و منچستریونایتد هم که نمی خواست بازنده زمین را ترک کند، کمتر به سمت دروازه حریف حمله ور شد و البته زمین مسابقه هم اجازه کارهای خلاقانه را به هر دو تیم نمی داد، در نتیجه بیشتر شاهد درگیری های فیزیکی و یا ارسال های بلند بودیم.

در ادامه بازی هر دو تیم دست به تعویض هایی زدند، مخیتاریان از زمین بیرون آمد و مارسیال وارد زمین شد. در آن سمت هم در دقیقه 74، آزمون مهاجم ایرانی روستوف، جای گلزن این تیم را گرفت.

 آزمون در حضور 17 دقیقه ای خود در زمین، دو بار به سمت دروازه یونایتد پیش رفت که هر دو مرتبه روخو او را ناکام گذاشت. یک بار هم با ضربه سر پاس خوبی را برای گاتسکان فراهم کرد که ضربه سرضرب این بازیکن به خوبی توسط دروازه بان یونایتد مهار شد.

کالاچف هم به دلیل دریافت کارت زرد، از بازی برگشت محروم شد. در اواخر بازی هر دو تیم روی ضربات بلند صاحب موقعیت هایی شدند که هیچ یک به نتیجه ننشست تا در نهایت بازی یونایتد و روستوف با تساوی 1-1 پایان بپذیرد.

روستوف یکشنبه در لیگ روسیه بازی دارد و منچستریونایتد دوشنبه در جام حذفی بازی سختی مقابل چلسی دارد. سپس دو تیم پنج شنبه هفته آینده در بازی برگشت در الدترافورد به میدان خواهند رفت.

با توجه به محرومیت دو بازیکن اصلی روستوف و مصدومیت یک بازیکن دیگر، و البته نیاز تیم روس به گلزنی در الدترافورد، احتمال زیادی وجود دارد که آزمون در بازی برگشت از ابتدا برای تیمش به میدان برود. اما باز هم منچستریونایتد با توجه به بازی در خانه و تجربه بیشتر، روی کاغذ شانس بیشتری نسبت به روستوف دارد.

دانلود خلاصه بازی روستوف - منچستریونایتد

1878