اسپانیا، پرتغال و مراکش به دنبال میزبانی مشترک جام جهانی 2026

اسپانیا، پرتغال و مراکش به دنبال میزبانی مشترک جام جهانی 2026

وبسایت رسمی برنامه نود - محمد ششم، پادشاه مراکش از فلیپه چهارم، پادشاه اسپانیا برای میزبانی مشترک جام جهانی 2026 کمک خواسته است.

به گزارش وبسایت نود، آمریکا، مکزیک و کانادا در ابتدا به نظر می رسید که بخت اصلی میزبانی مسابقات باشند اما انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و مواضع وی باعث شده که باعث رد این گزینه خواهد شد. مراکش امیدوار است که در کنار اسپانیا و پرتغال بتواند میزبانی جام جهانی 2026 را به عهده بگیرد. بدین ترتیب برای اولین بار در تاریخ یک جام جهانی در دو قاره برگزار خواهد شد هر چند که مراکش همسایه اسپانیاست.

با توجه به این که جام جهانی 2018 در روسیه و جام جهانی 2022 در قطر برگزار می شود به نظر می رسید که با توجه به بحث چرخش قاره ها احتمال میزبانی قاره آمریکا بیشتر باشد اما قوانین مهاجرتی ترامپ شانس آمریکا را به شکل قابل توجهی کاهش داده است. اینفانتینو از این که برای اولین بار جام جهانی در دو قاره برگزار شود استقبال کرده است.  فیفا امیدوار است که با نشان دادن این که برای برگزاری جام جهانی مرزها مفهومی ندارند و بدین ترتیب وجهه این سازمان که در سالهای اخیر تخریب شده، ترمیم خواهد شد.

فلیپه چهارم، پادشاه اسپانیا از میزبانی مشترک جام جهانی استقبال کرده و تصمیم های ترامپ شانس چنین گزینه ای را افزایش می دهد. مراکش تا کنون چهار بار برای میزبانی جام جهانی درخواست داده است (1998، 1998 ، 2006 و 2010) اما همیشه شکست خورده است. اسپانیا و پرتغال هم برای میزبانی مشترک جام جهانی 2022 شکست خوردند.

جام جهانی 2026 اولین جام جهانی 48 تیمی خواهد بود. احتمالا مسابقات در شانزده گروه سه تیمی برگزار خواهد شد.

1140