دربی شمال به یاد مهرداد اولادی 

دربی شمال به یاد مهرداد اولادی 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبر ورزشی در مهم ترین بازی امروز شاهد جدال تیم های نساجی و ملوان خواهیم بود. دو تیم پرطرفدار و قدیمی خطه شمال. البته ملوان شانس بیشتری برای صعود به لیگ برتر دارد. بازی در زمین چمن مصنوعی کفه ترازو را به سود نساجی سنگین تر خواهد کرد. البته این طور نیست که ملوان به بازی در چنین زمین هایی عادت نداشته باشد، به خصوص که در همسایگی ملوان – سپیدرود زمین چمنش مصنوعی است. ملوانی ها دیروز بر سر مزار مهرداد اولادی بازیکن سابق خود حاضر شدند و برای شادی روح او فاتحه سر دادند. 

با برگزاری بازی های امروز تنها 7 هفته به پایان بازی ها باقی خواهند ماند و این در شرایطی خواهد بود که در بالای جدول بیش از دو تیم مدعی صعود صعود هستند و در انتهای جدول تا به امروز فقط شانس تیم استقلال اهواز برای ماندن در جدول بازی ها کم است. 

نگاهی خواهیم داشت به بازی های امروز. بازی هایی که سه امتیاز آن برای همه تیم ها حائز اهمیت  است. 

مس کرمان - خیبر خرم آباد ؛ تکرار پیروزی ها  سه امتیاز این دیدار برای مس کرمان خیلی حائز اهمیت است به این دلیل که در شرایط صعود به لیگ برتر قرار دارد. این تیم در برخی از بازی های دور برگشت به نتیجه مساوی دست یافته و تکرار این مساوی ها می تواند در نهایت دست مس را از سهمیه صعود به لیگ برتر کوتاه کند. مصاف امروز مس کرمان با تیم خیبر خرم آباد خواهد بود که در سه هفته اخیر به سه پیروزی متوالی دست یافته و به نوعی شرایط بهتری برای ماندن در جدول بازی ها پیدا کرده است. می شود این طور پیش بینی کرد خیبر خرم آباد به دنبال تکرار پیروزی های هفته های اخیر است. 

نساجی مازندران - ملوان بندر انزلی؛ دربی شمال در غیاب آقای گل  این بازی در شرایطی برگزار می شود که تیم نساجی با حکم کمیته انضباطی قادر به استفاده از محمد عباس زاده بهترین مهاجم خود و هم چنین آقای گل بازی ها نیست. البته این اتفاق دیر یا زود رخ می داد و این طور نباید باشد که نساجی به یک بازیکن متکی باشد. دیدار نساجی – ملوان یا به عبارتی دربی شمال در شرایطی برگزار می شود که هر دو تیم نیازمند سه امتیاز این دیدار هستند. ملوان برای حفظ جایگاه خود در رده دوم و  نساجی برای اینکه به صعود امیدوارتر شود. نساجی اگر موفق به کسب سه امتیاز این دیدار نشود به نوعی باید قید صعود را بزند. 

فجرسپاسی شیراز - بادران تهران ؛ فرصت های پایانی  فجر سپاسی شیراز یکی از نامزهای سقوط به دسته پایین تر است و اگر از فرصت های پیش رو برای تغییر وضعیت استفاده نکند قطعی خواهد شد. بی شک همه دیدارهای باقی مانده برای فجر سپاسی حساس خواهد بود چون نیمی از تیم های حاضر در جدول بازی های برای صعود به لیگ برتر تلاش می کنند و بقیه هم دغدغه ماندن و بهبود وضعیت خود را دارند. بادران حریف امروز فجر سپاسی یکی از تیم های مدعی صعود است. تکاپوی تیم میهمان هم برای پیروزی خواهد بود و در این بازی فجر برای پیروزی چاره ای ندارد که ارایه گر بازی تهاجمی و رو به جلو باشد. 

نفت مسجد سلیمان – خونه به خونه مازندران ؛ در کش و قوس صعود  نفت مسجد سلیمان نزدیک ترین تیم به منطقه خطر است و برای ماندن در جدول بازی ها دست کم باید قدر امتیازات خانگی را بداند. مصاف امروز نفت مسجد سلیمان با تیم خونه به خونه خواهد بود که هنوز امید خود را برای صعود از دست نداده است و طبیعی است همه هم و غمش در این بازی پیروزی باشد. البته صعود نکردن در این فصل از بازی ها برای تیم خونه به خونه یا دیگر تیم های مدعی فاجعه نخواهد بود و فاجعه این است تیمی که از صعود باز می ماند اشتباهات گذشته را تکرار کند. فوتبال برای همه تیم ها ادامه خواهد داشت.