حراجی جدید پله در راه است/ راهنمایی برای خرید یادگاری‌های اسطوره

حراجی جدید پله در راه است/ راهنمایی برای خرید یادگاری‌های اسطوره

 طبق اعلام حراجی لندن، سری جدید حراج اموال باارزش پله اسطوره‌ای در راه است.

به گزارش کاپ، اسطوره فوتبال برزیل در آخرین سری عملیات جذاب به حراج گذاشتن افتخارات فوتبالی‌اش باز هم دست به دامن حراجی لندن شده تا باز هم از این طریق هم خود پول خوبی به جیب بزند و هم علاقه‌مندانش را از یک یا چند یادگاری بزرگ، منتفع کند.

برچسب‌ها

گران‌ترین جنس قابل خرید در دور آخر حراج افتخارات پله، جام ژول ریمه است. این تندیس به احترام ابداع‌کننده جام‌جهانی 1930، ژول‌ریمه نامیده شد و طبق قرار قبلی برای همیشه به قهرمان 3 دوره جام یعنی برزیل سال 1970 تعلق گرفت. پله عضو کلیدی این تیم قهرمان بود و به دلیل نقش‌آفرینی در هر 3 قهرمانی زردها و به ثمر رساندن بیش از هزار گل، یک مدل از اصل این تندیس را در اختیار دارد. او حالا قصد فروش این جنس قیمتی را دارد و گفته می‌شود تندیس ژول ریمه به عنوان گران‌ترین جنس حراجی بین 281 تا 420 هزار پوند قیمت‌گذاری شده بود.

مدال‌ها

اگر در حراجی اخیر لندن بین 68 تا 136 هزار پوند هزینه می‌کردید، می‌توانستید مدال‌های قهرمانی پله در جام‌های جهانی 1958، 1962 و 1970 را به کلکسیون احتمالا پربار خود بیفزاید.

 روزهای سینمایی

فیلم فرار به سوی پیروزی، محصول سال 1981 با نقش‌آفرینی پله و چند ستاره بزرگ دیگر تاریخ فوتبال جلوی دوربین‌ها همراه و  بسیار پرفروش شد. ادسون آرانتس دوناسیمنتو یا همان پله، حالا با گذشت 35 سال از اکران فیلم، کفش‌هایی که در سکانس آخر در یک اردوگاه کار اجباری با آن گلی دوچرخه‌ای به ثمر رساند را به حراج گذاشت.قیمت این جفت کفش مشکی خاص بین4 تا 5 هزار و 500 پوند اعلام شده بود.

آن گل معروف

 توپی که پله  در بازی روز 19 نوامبر 1969 به عنوان هزارمین گل رسمی در هیبت مهاجم تیم سانتوس وارد دروازه واسکودوگاما کرد، 28 هزار تا 42 هزار پوند در حراجی لندن قیمت‌گذاری شد.

پیراهن‌ها

دور حضور تجاری پله در فوتبال آمریکا و تیم کاسموس نیویورک بین سال‌های 1975 تا 1977 رخ داد و قرار شد یکی از پیراهن‌های سبزرنگ پله در یکی از بازی‌های آن دوران بین 5 هزار و 500 تا 7 هزار پوند در حراجی در معرض فروش قرار داده شود.

عناصر قهرمانی

 شال گردن مخصوص برای برزیل قهرمان جام‌جهانی 1958 هنوز درموزه پله جای ویژه‌ای دارد اما از زمان شروع به کار حراجی لندن در اختیار فردی قرار گرفت که توانست بین 7 تا 14 هزار پوند برای این شال گردن هزینه کند.

دوره قهرمانی

 پله تقریبا تمام دوران حرفه‌ای خود را در سانتوس، باشگاه برزیلی‌اش سپری کرد و با این تیم در سال 1962 قهرمان جام بین‌قاره‌ای شد. شال گردن این قهرمانی بین 3هزار و 500 تا 5 هزار پوند قیمت دارد.

فروش افتخارات ریز

24 هزار پوند، قیمت حلقه قهرمانی پله با تیم نیویورک کاسموس در سال 1977 ارزیابی شده است. در آن دوران به تک تک بازیکنان یک تیم قهرمان لیگ، انگشتری به نشانه قهرمانی اهدا می‌شد.

نشان خاص

نشان ویژه‌ای که اکیپ به نشانه انتخاب به عنوان ورزشکار برتر قرن گذشته به پله اهدا کرد هم در زمره اجناس حراج شده از سوی نارگیل سیاه برزیل قرار گرفته و به قیمت 20 هزار یورو در دسترس خریداران قرار گرفت. 

 به شکل جت

شرکت رولز رویس، 6 سال پیش به پاس احترام مدالی با طرح جت به سلطان فوتبال دنیا تقدیم کرد و آقای سلطان حالا که اخبار از ورزشکستگی نسبی‌اش حکایت دارد، این هدیه را به در معرض فروش گذاشته است! اگر هزاران پوند قیمت تعیین‌شده را برای خرید این مدال را بپردازید، قطعا پشیمان نخواهید شد!