پیش بازی اتلتیکو مادرید - والنسیا؛ هیچ فرصتی برای اشتباه نیست!

پیش بازی اتلتیکو مادرید - والنسیا؛ هیچ فرصتی برای اشتباه نیست!

وبسایت رسمی برنامه نود - اتلتیکو مادرید در هفته بیست و ششم لالیگا میزبان تیم والنسیا است.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های اتلتیکو مادرید و والنسیا از هفته بیست و ششم لالیگا، ساعت 18.45 یکشنبه 15 اسفند 1395 در ورزشگاه ویسنته کالدرون شهر مادرید به قضاوت خاویر استرادا برگزار خواهد شد. هم اکنون اتلتیکو مادرید با 46 امتیاز در رده پنجم جدول لالیگا حضور داشته و برای صعود به جمع 4 تیم بالای جدول و تلاش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، به هر سه امتیاز این مسابقه نیاز مبرم دارد. اتلتیکو در صورت برتری مقابل والنسیا، به رده چهارم جدول صعود کرده و جای رئال سوسیداد را می گیرد.

شاگردان دیگو سیمئونه پس از سه بازی توفانی مقابل سلتا ویگو، اسپورتینگ خیخون و بایر لورکوزن، دچار افت محسوسی شده و طی دو بازی اخیر لالیگا مقابل بارسلونا و دپورتیوو لاکرونیا فقط یک امتیاز به دست آورده اند. در مسابقه اخیر روخی بلانکو مقابل لاکرونیا، مصدومیت شدید و دلخراش فرناندو تورس، همه چیز را تحت الشعاع قرار داد. برای هواداران اتلتیکو و کلیه علاقه مندان به فوتبال، خبر سلامتی تورس بیش از هر چیزی خوشحال کننده بود. دیگو سیمئونه به شاگردان خویش هشدار داده که در دیدار مقابل والنسیا، فرصت چندانی برای ارتکاب اشتباه ندارند. این سرمربی آرژانتینی در این بازی برای دویستمین بار روی نیمکت اتلتیکو در مسابقات لالیگا می نشیند.

والنسیا با 29 امتیاز در رده سیزدهم جدول لالیگا جا خوش کرده و همچون فصل گذشته، روزهای خوبی را سپری نمی کند. البته خفاش ها طی چند هفته اخیر نتایج خوبی گرفته اند و طی 4 بازی گذشته، صاحب 3 برد شده و تنها شکست آنها به دیدار مقابل آلاوز مربوط می شود. والنسیا در هفته گذشته توانست با تک گل الیاکیم مانگالا مقابل لگانس پیروز شود. حضور قرضی سیمونه زازا و فابین اوریانا در پنجره زمستانی باعث تقویت والنسیا شد و جالب این که هر دو بازیکن تازه وارد در بازی عقب افتاده با رئال مادرید، گلزنی کرده و پیروزی عجیب 2-1 خفاش ها مقابل کهکشانی ها را رقم زدند.

پیروزی والنسیا در این بازی، به معنای ایجاد فاصله امن تا منطقه سقوط بوده ولی شکست خفاش ها ممکن است به سقوط دو پله ای آنها منجر شود. همچنین باشگاه والنسیا به تازگی خوزه رامون آلسکانو را به عنوان مدیر ورزشی به جای خسوس گارسیا پیتارچ منصوب کرد. در مسابقه رفت این دو تیم، دیگو آلوز دروازه بان برزیلی والنسیا موفق به مهار دو ضربه پنالتی شد که یک امر بی نظیر در دوران بازی وی محسوب می شود. والنسیا در این فصل سه بار تغییر مربی داشته و پس از پاکو آیستران و چزاره پراندلی، اکنون سالوادور گونزالز ملقب به «وورو» برای دومین بار طی فصل جاری، روی نیمکت «لوس چه» می نشیند.

نکات آماری بازی:

ورزشگاه ویسنته کالدرون که در ابتدا با نام مانسارس شناخته می شد، در سال 1966 و طی مسابقه تیم های اتلتیکو مادرید و والنسیا در چارچوب لالیگا تأسیس گردید. مسابقه افتتاحیه این ورزشگاه با تساوی 1-1 خاتمه یافت. این مسابقه، آخرین سفر والنسیا به ورزشگاه ویسنته کالدرون محسوب می شود.

در این بازی، دیگو سیمئونه تبدیل به دومین مربی تاریخ باشگاه اتلتیکو مادرید خواهد شد که حداقل 200 بار روی نیمکت روخی بلانکو در مسابقات لالیگا نشسته است. (لوئیس آراگونس با 407 حضور روی نیمکت اتلتیکو مادرید، رکورد دار است)

اتلتیکو مادرید تحت هدایت دیگو سیمئونه، هرگز در یک مسابقه خانگی لالیگا به والنسیا نباخته است. (2 برد و 3 مساوی)

اتلتیکو مادرید در صورت پیروزی، به چهارمین برد پیاپی مقابل والنسیا دست خواهد یافت که معادل با بهترین رکورد بردهای روخی بلانکو مقابل خفاش ها بین سال های 1975 تا 1977 است. شاگردان دیگو سیمئونه طی 3 تقابل اخیر با والنسیا، حداقل 2 گل را به ثمر رسانده اند.

طی 17 تقابل اخیر این دو تیم از سال 2010 به بعد در کلیه رقابت ها، 8 برد نصیب اتلتیکو و تنها 4 برد نصیب والنسیا شده و 5 بازی نیز به تساوی انجامیده است. والنسیا طی آخرین سفر به ویسنته کالدرون در 25 اکتبر 2015 با نتیجه 2-1 به اتلتیکو مادرید باخت.

والنسیا طی 9 بازی اخیر بیرون خانه در لالیگا فقط یک بار پیروز شده است. 3 مساوی و 5 باخت طی این 9 بازی به ثبت رسیده و تنها پیروزی خفاش ها در بیرون خانه، به برتری 2-0 مقابل ویارئال در ژانویه گذشته باز می گردد.

اتلتیکو مادرید طی 10 بازی اخیر لالیگا، فقط یک بار شکست خورده است که این شکست تلخ، به مسابقه اخیر آنها در ورزشگاه ویسنته کالدرون مقابل بارسلونا مربوط می شود.

اتلتیکو مادرید در فصل جاری لالیگا، 11 گل را در ورزشگاه ویسنته کالدرون دریافت کرده که تنها یک گل کمتر از بیشترین رکورد گل دریافتی این تیم تحت هدایت دیگو سیمئونه است. (12 گل دریافتی در ویسنته کالدرون طی فصل 13-2012)

اتلتیکو مادرید طی 5 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، نتوانسته دروازه اش را بسته نگهدارد.

آنتوان گریزمن طی 5 فصل اخیر لالیگا، حداقل 10 گل را در هر فصل به ثمر رسانده است. گریزمن در این بازی برای صدمین بار با پیراهن اتلتیکو در لالیگا به میدان می رود. او تاکنون 54 گل برای روخی بلانکو را در کارنامه دارد در حالی که طی 100 بازی برای رئال سوسیداد در لالیگا، 46 گل به ثمر رسانده بود.

کوین گامیرو طی 5 تقابل اخیر با والنسیا، 3 گل به ثمر رسانده و جالب این که هر 3 گل وی در خانه خفاش ها (ورزشگاه مستایا) زده شده است.

بیشترین تعداد گل زده از طریق ضربات بیرون محوطه جریمه در فصل جاری لالیگا به تیم اتلتیکو مادرید تعلق دارد. (10 گل)

والنسیا تنها تیم در فصل جاری لالیگا است که هنوز هیچ گلی را از طریق ضربات بیرون محوطه جریمه، به ثمر نرسانده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

اتلتیکو مادرید: شاگردان دیگو سیمئونه در این فصل با مصدومیت های متعددی رو به رو شده اند. آگوستو فرناندز و تیاگو به علت مصدومیت در این بازی غایب هستند. دیگو گودین به علت محرومیت، غایب بزرگ اتلتیکو در این بازی است و احتمالاً خوزه خیمنز جانشین وی در قلب خط دفاعی شده تا یک زوج دفاعی را با استفان ساویچ بسازد. سائول نیگز از محرومیت برگشته و به سمت راست خط هافبک اتلتی باز می گردد. در صورت ادامه مصدومیت خوان فران، باز هم شیمه ورسالیکو به عنوان دفاع راست «لوس کولچونِروس» انجام وظیفه خواهد کرد. مصدومیت وحشتناک فرناندو تورس نیز بهبود یافته و وی با مرخص شدن از بیمارستان، خیال همه را بابت سلامتی اش راحت کرده است هر چند که حضور «ال نینو» در این بازی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

والنسیا: محرومیت فابین اوریانا هافبک شیلیایی خفاش ها خاتمه یافته و او در سمت چپ زمین به میدان خواهد رفت. نانی به علت مصدومیت به این بازی نمی رسد و احتمالاً کارلوس سولر جانشین وی در ترکیب اصلی خفاش ها می شود. مارتین مونتویا در صورت رفع مصدومیت، احتمالاً جای ژوائو کانسلو را در پست دفاع راست «لوس چه» پُر کرده و خوزه گایا نیز در پست دفاع چپ به میدان خواهد رفت. حضور سانتی مینا نیز به علت مصدومیت، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464