پیروزی مقتدرانه دورتموند برابر لورکوزن

پیروزی مقتدرانه دورتموند برابر لورکوزن

به گزارش "ورزش سه"، در این دیدار شاگردان توماس توخل  در سراسر زمان بازی کاملا برتر از حریف بودند و در نهایت به یک پیروزی پرگل دست پیدا کردند.

دورتموند بازی را هجومی آغاز کرد و تنها 6 دقیقه از بازی سپری شده بود که عثمان دمبله این تیم را پیش انداخت.

روی حرکت لوکاژ پیشچک، توپ در یک رفت و برگشت به دمبله رسید و او با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه لورکوزن فرستاد.

بعد از این گل هم برتری دورتموند ادامه پیدا کرد و اوبامیانگ می توانست در دقیقه 10، گل دوم را به ثمر برساند اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

حملات دورتموند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 26، سرانجام اوبامیانگ اختلاف را به دو گل رساند.  روی یک ارسال به محوطه جریمه دورتموند، توپ را ضربه سر بارترا به اوبامیانگ رسید و او هم به راحتی، کار را تمام کرد.

سه دقیقه بعد، اوبامیانگ می تواند گل سوم را هم به نام خود ثبت کند اما پاس عالی دمبله از بین پاهای او عبور کرد و نتوانست دروازه خالی را باز کند.

در دقایق پایانی نیمه اول بازی متعادل تر شد اما باز هم این دورتموند بود که موقعیت های بهتری روی دروازه حریف داشت اما در نهایت این نیمه با همان دو گل به پایان رسید.

نیمه دوم را لورکوزن بهتر آغاز کرد و در دقیقه 48، کوین فولند یکی از گل های خورده را جبران کرد. روی حرکت خوب وندل، فولند صاحب توپ شد و علی رغم اینکه توسط سوکراتیس تحت فشار قرار گرفته بود، توانست ضربه نهایی را وارد کند.

بعد از این گل دورتموندی ها بار دیگر ابتکار عمل را در دست گرفتند و چند بار تا آستانه زدن گل سوم پیش رفتند تا اینکه در دقیقه 69، اوبامیانگ اختلاف را به دو گل افزایش داد. این بار هم دمبله بود که در نقش گلساز ظاهر شد و پاس عالی او به تیر دوم را اوبامیانگ تبدیل به گل کرد.

این نتیجه تنها 5 دقیقه پایدار بود و در دقیقه 74، وندل بار دیگر اختلاف را به حداقل رساند. خطای بارترا، یک ضربه آزاد در موقعیتی عالی نصیب لورکوزن کرد و وندل با یک شوت تماشایی، توپ را به تور دروازه بورکی رساند.

اما دورتموندی ها خیلی سریع به این گل واکنش نشان دادند و در دقیقه 77، حساب کار را 4-2 کردند. اریک دورم بعد از نفوذ به محوطه جریمه لورکوزن، با یک پاس رو به عقب، پولیشیچ را صاحب موقعیت کرد و او هم با یک شوت عالی، دروازه لنو را برای بار چهارم باز کرد.

بعد از این گل بازیکنان لورکوزن امیدهای شان برای کسب امتیاز را از دست دادند و این فرصتی برای دورتموندی ها ایجاد کرد تا باز هم به گل برسند.

ابتدا در دقیقه 85، خطا روی شورله، یک ضربه پنالتی نصیب دورتموند کرد که خود این بازیکن، آن را تبدیل به گل پنجم کرد.

و در نهایت در دقیقه دوم از وقت های تلف شده، روی پاس کریستین پولیشیچ، رافائل گریرو توانست گل ششم را به ثمر برساند تا دورتموند به یک پیروزی پرگل دست پیدا کند.