بارسلونا 6 - 1 اسپورتینگ خیخون؛ بارسا در انتظار لغزش مادرید

بارسلونا 6 - 1 اسپورتینگ خیخون؛ بارسا در انتظار لغزش مادرید

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم از هفته بیست و پنجم لالیگا به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش وبسایت نود، بارسلونا در حالی به مصاف خیخون رفت که برای افزایش فشار روی تیم صدرنشین رئال مادرید نیاز مبرم به پیروزی خانگی مقابل تیم هفدهم جدول داشت، در سوی مقابل خیخون که در منطقه سقوط قرار داشت چیزی برای از دست دادن نداشت و با تمام توان مقابل بارسلونا به میدان رفت. دو تیم با ترکیب زیر وارد میدان شدند:

ترکیب بارسلونا:

تراشتگن، راکیتیچ، بوسکتس، دنیس سوارز، مسی، نیمار ، سوارز، رافینیا، ماسکرانو، آلبا، اومتیتی

نیمکت:

سیلسن، پیکه، اینیستا، آلکاسر، دینیه، روبرتو، گومز

ترکیب اسپورتینگ خیخون:

کوئلار، لیلو، بابین، رودریگز، اچیشیله، تورس، آلوارز، ناچو کاسس، داگلاس، کاسترو، بورگویی

بارسا مطابق انتظار خیلی زود حاکم توپ و میدان شد و خیلی زود موفق شد دروازه حریف را باز کند.

دقیقه ۸: پاس در عمق تماشایی ماسمرانو برای مسی این موقعیت را ایجاد کرد تا با ضربه سر نخستین گل بارسلونا را به زیبایی به ثمر برساند.

دقیقه ۱۱: پاس در عمق تماشایی نیمار سوارز را با دروازه بان حریف تک به تک کرد، مهاجم اروگوئه ای دروازه بان حریف را جا گذاشت و ضربه خود را روانه دروازه کرد که با برخورد به مدافع حریف تبدیل به دومین گل بارسلونا شد.

دقیقه ۲۱: پاس در عمق بازیکنان خیخون، بورگویی را در موقعیت تک به تک قرار داد، ضربه این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد و کاسترو توپ برگشتی را به گل سوم این دیدار تبدیل کرد.

دقیقه ۲۶: ارسال راکیتیچ به داخل محوطه جریمه با دفع ناقص بازیکنان خیخون همراه شد، سوارز با ضربه ای سر ضرب و پر قدرت دروازه حریف را به زیبایی هر چه تمام تر برای بار سوم باز کرد.

دقیقه ۴۲: بورگویی روی یک ضد حمله با حرکتی انفرادی موقعیت خوبی به دست آورد، صربه زیبای او با مهار تماشایی تراشتگن همراه شد تا نتیجه همچنان ۳-۱ بماند.

دقیقه ۴۲: بارسلونا روی ضد حمله ای سریع موقعیتی مناسب به دست آورد. نیمار با فراری تماشایی در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و در حالیکه می توانست مسی را صاحب موقعیت گل کند اما ضربه اش را روانه دروازه کرد که کوئیلار با پا توپ را دفع کرد.

نیمه نخست این دیدار در شرایطی به پایان رسید که شاهد دیداری تماشایی از سوی هر دو تیم بودیم، بارسا مطابق انتظار مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و موفق شد در نیمه نخست تا حدی کار را یکسره کند.

نیمه دوم این دیدار نیز با حملات بارسا آغاز شد.

دقیقه ۵۰: پاس در عمق سوارز برای آلکاسر تازه به میدان آمده توسط مدافعین خیخون قطع شد اما سماجت مسی باعث شد توپ در اختیار او قرار بگیرد، پاس او برای آلکاسر این بازیکن را با دروازه بان تک به تک کرد و این بازیکن اسپانیایی گل چهارم بارسلونا را به ثمر رساند.

دقیقه ۵۹: بارسا در موقعیتی مناسب صاحب ضربه آزاد شد، مسی با ضربه ای نرم دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه او به تیرک دروازه برخورد و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: بارسا باز هم در موقعیتی مناسب صاحب ضربه آزاد شد، پس از تعویض مسی، اینبار نیمار به تنهایی پشت توپ ایستاد و موفق شد گل پنجم بارسا را به زیبایی به ثمر برساند.

پس از اینکه مسی جای خودش را به گومز داد از زهر حملات بارسا کاسته شد با این حال بارسا باز هم با اتکا به نیمار به حملات خود ادامه داد.

دقیقه ۷۸: توپ دزدی راکیتیچ پشت محوطه جریمه او را در موقعیت مناسب شوتزنی قرار داد، ضربه پای چپ او می رفت تا به گل ششم بارسا بدل شود اما این ضربه با واکنش دروازه بان به کرنر رفت.

دقیقه ۸۷: پاس کات بک  روبرتو با مهاری تماشایی و ضربه ای  قدرتمند و و تماشایی توپ را به تاق دروازه خیخون کوبید تا نتیجه بازی ۶-۱ شود.

نیمه دوم این دیدار نیز همانند نیمه نخست با برتری مطلق بارسلونا همراه بود، بارسا در این نیمه زیاد به آب و آتش نزد و با ارائه نمایشی جذاب و نه چندان پر فشار موفق شد بردی روحیه بخش را پیش از دیدار مقابل سلتا ویگو به دست آورد.

1899