انریکه: امیدوارم سال های طولانی به مسی اتکا کنیم؛ بهترین ها را برای اسپورتینگ خیخون آرزو دارم

انریکه: امیدوارم سال های طولانی به مسی اتکا کنیم؛ بهترین ها را برای اسپورتینگ خیخون آرزو دارم

وبسایت رسمی برنامه نود - بارسلونا هفته‌ای کلیدی را برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا خواهد داشت و می بایست در دو دیدار پشت سر هم در ورزشگاه نیوکمپ به میدان برود.

به گزارش وبسایت نود، بارسلونا در دو دیدار آینده خود می بایست مقابل اسپورتینگ خیخون و سلتا ویگو در ورزشگاه نیوکمپ به میدان برود و نتایج این دیدار ها می تواند نقش مهمی برای بازگشت بارسلونا به لالیگا داشته باشد. کاتالان ها چهارشنبه شب به مصاف تیمی از شهری خواهند رفت که لوییز انریکه در آنجا به دنیا آمده است و فوتبال حرفه ای خود را در آن تیم آغاز کرده است. مربی 46 ساله بارسلونا در خصوص این دیدار در کنفرانس خبری گفت:

از زمانی که به دنیا آمده ام طرفدار اسپورتینگ بوده ام و همیشه بهترین ها را برای آن ها خواسته ام اما در دیدار فردا شرایط متفاوت است، هدف ما تنها کسب 3 امتیاز این دیدار خواهد بود.

اسپورتینگ خیخون که در حال حاضر وضعیت خوبی در جدول لالیگا ندارد و در منطقه سقوط به سر می برد 2 امتیاز تا منطقه امن فاصله دارد و این امر می تواند باعث شود تا این تیم شرایط سختی را برای بارسلونا ایجاد کند، همچنین روبی که در گذشته یکی از اعضای کادر مربیگری بارسلونا بوده است هدایت این تیم را بر عهده دارد و در 7 دیداری که روی نیمکت این تیم نشسته است تنها یک بار به پیروزی رسیده است، با این حال لوییز انریکه ضمن حمایت از همتای خود در خصوص او افزود:

تاکتیک اسپورتینگ در تمامی نقاط زمین تغییر کرده است و در حال حاضر آن ها بسیار هجومی تر به کار خود ادامه می دهند و این مسئله می تواند برای ما درد سر آفرین باشد. علاوه بر این شرایط آن ها در جدول نیز می تواند برای ما مشکل ساز شود چرا که آن ها چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت و با تمام توان برای کسب امتیاز تلاش خواهند کرد. هدف از حفظ توپ باید خلق موقعیت و ایجاد فضا در منطقه دفاعی حریف باشد و باید در این خصوص بیشتر تمرین کنیم چرا که عموما با بازی تهاجمی خود شناخته می شویم. ماسکرانو و آردا برای دیدار فردا مشکلی نخواهند داشت، آن ها امروز در تمرین گروهی شرکت کردند و احتمالا پیش از دیدار فردا چراغ سبز کادر پزشکی را دریافت خواهند کرد.

 بارسلونا در نبرد ابتدای هفته در خانه اتلتیکو مادرید به برتری 2-1 دست یافت و بدین ترتیب  امید فراوانی برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا به دست آورد. لیونل مسی باز هم در دقایق پایانی این دیدار گل پیروزی بخش بارسلونا را به ثمر رساند تا بار دیگر بارسلونا را به سوی پیروزی هدایت کند. لوچو ضمن حیاتی دانستن 3 امتیاز این دیدار اعلام کرد این نتیجه می تواند فشار مضاعفی روی رئال مادرید صدر نشین داشته باشد. وی همچنین در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا بارسلونا بیش از حد به مسی متکی نیست پاسخ داد:

لئو بهترین بازیکن جهان است و احمقانه خواهد بود اگر انتظار داشته باشیم تیمی به بهترین بازیکن جهان متکی نباشد. امیدوارم او در سال های آینده نیز در بارسلونا حضور داشته باشد و نقطه اتکای تیم باشد. لئو هنوز هم به عنوان یک مهاجم برای بارسلونا به میدان می رود اما آنگونه که احساس می کند برای تیم موثر تر خواهد بود در زمین حاضر می شود.

1899