پیش بازی لستر سیتی - لیورپول؛ اولین آزمون لستر بدون رانیری

پیش بازی لستر سیتی - لیورپول؛ اولین آزمون لستر بدون رانیری

وبسایت رسمی برنامه نود - لستر سیتی پس از اخراج کلودیو رانیری برای اولین بار به میدان می رود تا یک بازی دشوار را مقابل لیورپول برگزار کند.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های لستر سیتی و لیورپول در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس، ساعت 23.30 دوشنبه 9 بهمن 1395 در ورزشگاه کینگ پاور شهر لستر با قضاوت لی میسون برگزار خواهد شد. هم اکنون لیورپول با 49 امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار گرفته کسب 3 امتیاز این بازی برای شاگردان یورگن کلوپ بسیار حیاتی است زیرا منجر به صعود قرمزها تا رده سوم می شود. اگر لیورپول از سد لستر سیتی عبور کند، به فاصله یک امتیازی تاتنهام رسیده و حداقل برای کسب عنوان نایب قهرمانی امیدوار می شود. با توجه به قهرمانی اخیر منچستر یونایتد در جام اتحادیه، عنوان پر افتخارترین باشگاه انگلیس نیز از دست لیورپول خارج شد.

اما اوضاع لستر سیتی بسیار بحرانی است. مدافع عنوان قهرمانی با 21 امتیاز در رده هجدهم جدول حضور دارد و پیروزی در این بازی، منجر به فرار روباه ها از منطقه سقوط می شود. لیورپول پس از 5 نمایش ضعیف و مأیوس کننده، بالاخره توانست در بازی قبل از سد تاتنهام عبور کند. جالب این که یاران کلوپ پس از 16 روز به میدان می روند. لیورپول در این مدت، یک اردو را در «لا مانگا» برگزار کرد. لستر سیتی در سال 2017 هنوز نتوانسته حتی یک گل را در مسابقات لیگ برتر به ثمر برساند. آنها در این مدت فقط تیم دربی کانتی را در جام حذفی شکست داده اند.

باخت اخیر مقابل سویا موجب برکناری جنجال بر انگیز کلودیو رانیری شد و لستر سیتی در این بازی با مربی موقت، به میدان می رود. بدون شک تغییر مربی از سوی لستر، کار را برای لیورپول سخت می کند زیرا کلوپ هیچ آشنایی از اندیشه های مربی موقت لستر نخواهد داشت.

نکات آماری بازی:

لستر سیتی از آگوست 1972 به بعد نتوانسته لیورپول را در دو بازی خانگی پیاپی شکست بدهد. لیورپول در بازی رفت لیگ توانست با حساب 4-1 از سد لستر عبور کند. در صورت پیروزی قرمزها در این بازی، برای اولین بار از 02-2001، موفق به کسب برد در هر دو بازی فصل مقابل روباه ها خواهند شد.

هر 3 گل اخیر لستر سیتی به لیورپول توسط جیمی واردی زده شده است. واردی تنها بازیکن لستر محسوب که دروازه لیورپول را در ورزشگاه کینگ پاور گشوده است. او یک گل تاریخی را در فصل گذشته به این تیم زد.

جیمی واردی طی 18 بازی اخیر لیگ برتر فقط در یک بازی موفق به گلزنی شده است. (هت تریک مقابل منچستر سیتی)

لیورپول بیش از هر تیمی در تاریخ لیگ برتر توانسته در زمین تیم مدافع عنوان قهرمانی به پیروزی دست یابد. (8 بار از جمله پیروزی مقابل چلسی در فصل گذشته)

لستر سیتی پس از لیدز یونایتد در فصل 93-1992، اولین تیمی است که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، حداقل 15 باخت را در طول فصل تجربه می کند.

لستر سیتی تنها مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر است که در 5 بازی پیاپی شکست می خورد. آخرین بار که مدافع عنوان قهرمانی لیگ در 6 بازی پیاپی متحمل شکست شد، تیم اورتون در فصل 29-1928 بود.

سادیو مانه بیش از هر بازیکن دیگری در فصل جاری لیگ برتر توانسته در گل های تیمش نقش مستقیم ایفا کند. (11 گل زده و 4 پاس گل)

جورجینیو واینالدوم در 3 گل از 4 گل اخیر لیورپول در لیگ برتر، نقش مستقیم داشته است. (یک گل زده و 2 پاس گل)

بیشترین تعداد پاس و بیشترین میزان دوندگی در فصل جاری لیگ برتر به جوردن هندرسون کاپیتان لیورپول تعلق دارد. (2059 پاس و 286.2 کیلومتر)

جوردن هندرسون تنها بازیکنی است که در فصل جاری لیگ برتر، بیش از 2000 کیلومتر دویده است.

لستر سیتی در 6 بازی اخیر لیگ برتر، موفق به گلزنی نشده و طی 7 بازی خانگی اخیر در لیگ، حداقل 2 گل را در 6 بازی دریافت کرده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

لستر سیتی: هنوز مشخص نیست که این تیم بدون مربی با چه سیستم و تاکتیکی به میدان می رود. احتمالاً دمارای گری جانشین احمد موسی می شود اما حضور اسلام سلیمانی لئوناردو اویوآ به علت مصدومیت، در هاله ای از ابهام است. کریگ شکسپیر به عنوان مربی موقت، روی نیمکت لستر سیتی در این بازی می نشیند.

لیورپول: دنیل استاریج از مصدومیت برگشته و پس از مواجهه با ویروس سرماخوردگی، اکنون از شرایط بازی برخوردار است. دیان لاورن نیز برای مداوای زانوی مصدومش راهی آلمان شد و در این بازی شانسی چندانی ندارد. در غیاب این مدافع کروات، احتمالاً راگنار کلاوان یا لوکاس لیوا جانشین وی در قلب خط دفاعی قرمزها می شوند. دنی اینگس، اووی اژاریا مارکو گورییچ نیز به علت مصدومیت، این بازی را از دست دادند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464