نکات ویژه و آماری از فینال جام اتحادیه انگلستان

نکات ویژه و آماری از فینال جام اتحادیه انگلستان

وبسایت رسمی برنامه نود - شاگردان ژوزه مورینیو موفق شدند با برتری 3-2 مقابل ساوتهمپتون، به مقام قهرمانی جام اتحادیه انگلیس دست یابند.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود، منچستریونایتد موفق شد در روزی که نمایش چندان خوبی نداشت، با دو گل زلاتان و تک گل لینگارد، در مقابل دو گل مانولو گابیادینی، برابر ساوتهمپتون به برتری برسد. در ادامه برخی از آمار و رکوردهای رقم خورده در این بازی را مرور خواهیم کرد.

ژوزه مورینیو حالا با چهار قهرمانی در این رقابت‌ها در کنار برایان کلاف و سرالکس فرگوسن رکورددار است.مورینیو در هر 4 فینالش در این بازی‌ها پیروز بوده است(2005-2007-2015-2017).زلاتان با 26 گل زده، بهترین گلزن بین بازیکنان لیگ برتری در این فصل بوده است.جسی لینگارد در 3 حضور آخر خود در ومبلی گلزنی کرده است(فینال جام حذفی فصل گذشته، سوپرجام و فینال جام اتحادیه سال جاری).گابیادینی دومین بازیکنی است که در فینال جام اتحادیه مقابل منچستریونایتد دبل کرده است.شیاطین سرخ در 6 بازی آخر خود در ورزشگاه ملی ومبلی پیروز بوده‌اند.این بیست و چهارمین عنوان قهرمانی ژوزه مورینیو بوده است تا وی به اولین مربی تبدیل شود که با دو تیم متفاوت فاتح این رقابت‌ها شده است.تنها لیورپول با 8 بار قهرمانی بیش از منچستریونایتد فاتح جام اتحادیه شده است. جامی که برای بار پنجم توسط شیاطین سرخ فتح شده است.

1405