گزارش تکان‌دهنده تایمز: مربی مشهور دو و میدانی داروی دوپینگ جدید استفاده کرده است

گزارش تکان‌دهنده تایمز: مربی مشهور دو و میدانی داروی دوپینگ جدید استفاده کرده است

وبسایت رسمی برنامه نود - روزنامه تایمز در گزارشی اعلام کرد "آلبرتو سالازار" مربی بسیار مشهور دو و میدانی از حدود 6 سال پیش مشغول استفاده از داروی جدید دوپینگ است.

به گزارش سایت نود،‌ این روزنامه آمریکایی براساس نامه‌های و ایمیل‌هایی که خبرنگارهایش دیده‌اند گزارش داده این سرمربی که هدایت تعداد زیادی از قهرمان‌های آمریکایی المپیک و "محمد فرح" قهرمان افسانه‌ای دوهای استقامت از بریتانیا را برعهده دارد از دارویی استفاده می‌کند که عملکرد قلب و عضله‌های قفسه سینه را تقویت می‌کند.

براساس این گزارش، این دارو که به صورت تزریقی وارد بدن ورزشکار می‌شود باعث افزایش ترشح تعدادی از هورمون‌های بدن می‌شود. این ترشح بیش از حد معمول در آزمایش‌های فعلی قابل تشخیص نیست.

روزنامه تایمز اعلام کرد آژانس ملی مبارزه با دوپینگ آمریکا از سال 2015 گزارشی در اختیار دارد که نشان می‌دهد "سالازار" از مواد نیروزا برای ورزشکارهایش استفاده می‌کند. خبرنگار روزنامه تایمز متن این نامه را مشاهده کرده است.

براساس این گزارش سالازار که پیش از این مشاور "لنس آرمسترانگ" دوچرخه‌سوار مشهور آمریکایی هم بوده پیش از این که این قهرمان سابق 7 دوره توردو فرانس به دلیل دوپینگ برای همیشه محروم شود در ایمیلی که خبرنگار تایمز آن را بین مدارک آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا دیده، به آرمسترانگ خبر داده این ماده را کشف کرده است.

آلبرتو سالازار پیش از این در سال 2011 هم به استفاده از موادنیروزا متهم شده بود.

در گزارش روزنامه تایمز مشخص نشده که ورزشکاران مطرح زیرنظر سالازار که اغلب از قهرمان‌های المپیک هستند از این ماده استفاده کرده‌اند یا خیر.

39046