پیش بازی یوونتوس - امپولی؛ تلاش بانوی پیر برای ادامه نوار پیروزی های خانگی

پیش بازی یوونتوس - امپولی؛ تلاش بانوی پیر برای ادامه نوار پیروزی های خانگی

وبسایت رسمی برنامه نود - یوونتوس برای حفظ فاصله با سایر مدعیان قهرمانی در صدر جدول، باید با تیم امپولی در هفته بیست و ششم سری آ رو به رو شود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های یوونتوس و امپولی در چارچوب هفته 26 سری آ، ساعت 23.15 شنبه 7 اسفند 1395 در ورزشگاه اختصاصی یوونتوس در شهر تورین به قضاوت مائوریتزیو ماریانی برگزار خواهد شد. هم اکنون یوونتوس با 63 امتیاز در صدر جدول حضور دارد در حالی که امپولی 22 امتیازی در رتبه هفدهم جدول سری آ قرار گرفته است. این مسابقه برای هر دو تیم حساس می باشد زیرا هدف اصلی یوونتوس، حفظ و یا افزایش فاصله 7 امتیازی با تیم دوم جدول یعنی رم است اما امپولی برای دور شدن از منطقه سقوط می جنگد.

فعلاً سه تیم پسکارا، کروتونه و پالرمو در منطقه سقوط حضور دارند و نزدیک ترین تیم به آنها، همین امپولی می باشد. سه تیم نامبرده به قدری ضعیف بوده اند که امپولی فعلاً با اختلاف 8 امتیازی نسبت منطقه سقوط، خیال راحتی داشته اما مطمئناً این اختلاف امتیاز در صورت غفلت امپولی طی هفته های آتی، قابل جبران است به ویژه پس از برد عجیب 5-0 پسکارا در هفته گذشته، که هشداری برای امپولی و سایر تیم های پایین جدول بود. امپولی طی 4 بازی اخیر در سری آ بسیار بد کار کرده و فقط یک امتیاز را مقابل همشهری یوونتوس یعنی تیم تورینو به دست آورده است اما هر دو بازی اخیر امپولی با شکست مقابل تیم های قدرتمند اینتر و لاتزیو به پایان رسید. جالب این که امپولی طی 4 بازی پیش تر در سری، 7 امتیاز را به دست آورده بود.

یوونتوس پس از باخت غیر منتظره به فیورنتینا در اواسط ژانویه، مجدداً اوج گرفته و هر 8 بازی اخیر در کلیه رقابت ها را با پیروزی به پایان رسانده است. بیانکونری پس از دو برد نسبتاً آسان مقابل کالیاری و پالرمو در سری آ، یک برد ارزشمند 2-0 را در خانه پورتو به دست آورده که به معنای افزایش فوق العاده شانس شاگردان ماسیمیلیانو آلگری برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا می باشد. مارکو پیاتسا و دنی آلوس دو تعویض طلایی آلگری در پرتغال بودند که تنها چند دقیقه یا ثانیه پس از حضور در زمین، موفق به گلزنی شدند. 

نکات آماری بازی:

یوونتوس طی 21 تقابل با امپولی در سری آ، 16 بار پیروز شده و از آوریل 1999 تاکنون از این تیم منطقه توسکان نباخته است.

امپولی طی 10 سفر اخیر به خانه یوونتوس، فقط یک بار در نوامبر 1998 توانسته یک امتیاز بگیرد (تساوی بدون گل) ولی در 9 بازی دیگر شکست خورده و تنها در 3 بازی، موفق به گلزنی شده است. هر 7 سفر اخیر امپولی به زمین یوونتوس، با شکست توأم گردید.

یوونتوس تا پایان هفته 25 سری آ در فصل جاری، 63 امتیاز گرفته که بهترین عملکرد بانوی پیر در این مقطع از سری آ به جز فصول 06-2005 (66 امتیاز) و 14-2013 (66 امتیاز) است.

طی 6 تقابل اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها، 5 کلین شیت برای یوونتوس ثبت شده است.

امپولی طی 6 بازی اخیر بیرون خانه در سری آ، پیروز نشده است.

یوونتوس هر 29 بازی خانگی اخیر در سری آ را با پیروزی به پایان رسانده است.

یوونتوس طی 17 بازی خانگی اخیر در سری آ، حداقل 2 گل را در 15 بازی به ثمر رسانده است.

علی رغم نتایج نه چندان خوب امپولی در فصل جاری سری آ، توسکان ها در کارهای تدافعی عملکرد خوبی داشته و پس از دو تیم بالای جدولی یوونتوس و رم، دارای بیشترین تعداد کلین شیت در این فصل هستند. یوونتوس، رم، امپولی و آتالانتا به ترتیب 12، 11، 10 و 10 کلین شیت دارند.

ضعف اصلی امپولی در خط حمله است زیرا توسکان ها با تنها 205 شوت به سوی دروازه حریفان، دارای پایین ترین آمار از این حیث در فصل جاری سری آ هستند در حالی که یوونتوس، کمترین آمار تعداد شوت دریافتی از حریفان را در فصل جاری سری آ، در اختیار دارد. (221 شوت)

یوونتوس و رم تنها تیم های حاضر در 5 لیگ معتبر اروپایی هستند که 100% بازی های خانگی خود را در مسابقات فصل جاری لیگ، با پیروزی به پایان رسانده اند.

امپولی فقط یک بار در این فصل توانسته به هنگام عقب افتادن در جریان مسابقه، کسب امتیاز کند که پایین ترین میزان در فصل جاری سری آ است.

پائولو دیبالا در 4 گل از 5 گل اخیر یوونتوس در سری آ، مشارکت مستقیم داشته است. (2 گل و 2 پاس گل)

تعداد گل های زده گونزالو هیگوایین مهاجم آرژانتینی یوونتوس در این فصل لیگ، از کل تعداد گل های زده تیم امپولی در فصل جاری سری آ بیشتر است. هیگوایین 19 گل زده و کل بازیکن های امپولی 15 گل!

وضعیت بازیکن های دو تیم:

یوونتوس: پس از درگیری لفظی هفته گذشته لئوناردو بونوچی با ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس، این مدافع ملی پوش در دیدار با پورتو از سوی باشگاه جریمه شده و از فهرست تیم خط خورد اما به احتمال زیاد، در بازی مقابل امپولی به ترکیب بیانکونری باز خواهد گشت. یوونتوس هیچ بازیکن محروم یا مصدومی نداشته و احتمالاً ترکیب اصلی این تیم در مقایسه با بازی مقابل پورتو دچار تغییر عمده ای نمی شود هر چند که احتمال داده شده، ماریو مانژوکیچ پس از حضور 90 دقیقه ای در پرتغال، به استراحت در بازی با امپولی بپردازد. شاید مارکو پیاتسا و دنی آلوس مزد گلزنی خود در پرتغال را گرفته و وارد ترکیب اصلی شوند.

امپولی: حضور آندریا کاستا و ونسان لورینی به علت مصدومیت، در هاله ای از ابهام بوده اما جیووانی مارتوسچیِلو سرمربی توسکان ها همچنان به حضور آنها امیدوار است. احتمالاً ماسیمو ماکارونه 37 ساله و لوان امخدلیدزه گرجستانی در ترکیب اصلی امپولی قرار می گیرند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464