پیش بازی سنت اتین - منچستریونایتد؛ یک قدم تا صعود شیاطین سرخ

پیش بازی سنت اتین - منچستریونایتد؛ یک قدم تا صعود شیاطین سرخ

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستریونایتد به نظر نمی رسد برای صعود به جمع شانزده تیم برتر لیگ اروپا کار سختی داشته باشد.

به گزارش وبسایت نود، چهارشنبه شب از ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت تهران، سنت اتین در ورزشگاه خانگی خود Geoffroy-Guichard میزبان منچستریونایتد است. بازی رفت دو تیم در الدترافورد پنج شنبه شب گذشته با برتری 3-0 شیاطین سرخ به پایان رسید. با این شرایط، یونایتد کار سختی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی ندارد.

یونایتد با پیروزی در آن مسابقه، به رکورد 10 بازی نباختن سنت اتین در مسابقات اروپایی پایان داد.

در بازی رفت زلاتان ابراهیموویچ هر سه گل میزبان را به ثمر رساند تا شیاطین سرخ خیالشان تا حد زیادی بابت بازی برگشت راحت باشد. او با زدن این سه گل، رکوردش را در مقابل تیم فرانسوی به 17 گل در 14 بازی رساند.

منچستریونایتد بعد از بازی پنج شنبه شب (از دور رفت) یکشنبه در اوودپارک با نتیجه 2-1 بلکبرن را شکست داد و به یک چهارم نهایی جام حذفی رسید. تیم مورینیو با این برد، پنجمین پیروزی خود را در 6 مسابقه اخیرش به دست آورد. جالب اینجاست که شیاطین سرخ در 6 بازی اخیرشان 14 گل زده اند و تنها یک گل خورده اند. بعد از این مسابقه، منچستریونایتد یک بازی حساس دیگر را پیش رو دارد، اولین فینال فصل روز یکشنبه برای شیاطین سرخ در ومبلی برگزار می شود، آن ها باید در فینال جام اتحادیه به مصاف ساوتهمپتون بروند.

در آن سمت، سنت اتین در ادامه نتایج ضعیف خود در بازی های اخیر، یکشنبه در لیگ فرانسه مقابل مون پلیه متحمل شکست 2-1 شد. تیم فرانسوی در شش بازی اخیرش، 4 بار طعم تلخ باخت را چشیده و البته دو برد هم کسب کرده است.

این چهارمین رویارویی دو تیم محسوب می شود. یونایتد و سنت اتین در فصل ۱۹۷۷-۱۹۷۸ در جام برندگان اروپا به مصاف هم رفتند که شیاطین سرخ در بازی رفت به نتیجه ۱-۱ رسیدند، به دلیل اتفاقات رخ داده در مورد اذحام و اغتشاش هواداران، یونایتد در بازی برگشت در پلیموث میزبان سنت اتین بود، که آن بازی با پیروزی ۲-۰ شیاطین سرخ به پایان رسید. بازی رفت دو تیم نیز در این فصل با پیروزی 3-0 شیاطین سرخ به پایان رسید.

وین رونی اگرچه روز چهارشنبه به تمرینات شیاطین سرخ بازگشت ولی با نظر ژوزه مورینیو جزو بازیکنان اعزامی به فرانسه نیست. لوک شاو هم مطابق هفته های گذشته در فهرست یونایتد جای ندارد. فیل جونز هم به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است، دارمیان هم در لیست اعزامی به فرانسه جای ندارد و آندر هررا هم به دلیل محرومیت در این بازی غایب است.

ترکیب اعزامی منچستریونایتد به فرانسه

ده خیا، اوهارا، رومرو، بایی، بلیند، فوزو منسا، اسمالینگ، روخو، والنسیا، یانگ، کریک، فلینی، ماتا، شواین اشتایگر، مخیتاریان، پوگبا، لینگارد، زلاتان، مارسیال، رشفورد.

آمار و اطلاعات مسابقه

سنت اتین 5 بازی از 6 مسابقه اخیرش را در مقابل تیم های انگلیسی واگذار کرده است. ضمن این که در سه بازی گذشته اش مقابل تیم های جزیره، سه گل یا بیشتر خورده است.

زلاتان در 14 بازی مقابل تیم سنت اتین، 17 گل به ثمر رسانده است، این بهترین رکورد او در مقابل یک تیم در تمام دوران حرفه ای وی است.

از 19 جدال اخیر در بازی های دور حذفی مسابقات اروپایی که منچستریونایتد موفق شده در بازی رفت پیروز شود، شیاطین سرخ 18 بار موفق شده اند در نهایت به دور بعد بروند. آخرین بار در نیمه نهایی سال 2006-2007 بود که منچستریونایتد در مقابل میلان در بازی رفت 3-2 پیروز شد ولی در بازی برگشت 3-0 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

آخرین بار در فصل 1974-1975، سنت اتین توانست در یک رقابت اروپایی شکست با اختلاف سه گل را جبران کند و به دور بعد برود. آن سال آن ها هایدوک اشپلیت را مغلوب ساختند.

این اولین تقابل سنت اتین با یک تیم انگلیسی در رقابت های اروپایی از سال ۱۹۸۱ است.

این بهترین پیروزی منچستریونایتد در بازی رفت در یک رقابت اروپایی در طی 20 سال اخیر است. شیاطین سرخ فصل 1996-1997 در بازی رفت، پورتو را 4-0 شکست دادند، بازی برگشت با تساوی بدون گل پایان یافت.

آخرین باری که آقای خاص در این جام حضور داشت، تیمش را قهرمان کرد (پورتو فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳). البته در آن سال این تورنمنت، با عنوان جام یوفا برگزار می شد.

شیاطین سرخ در هفت بازی اخیرشان در فرانسه، تنها یک برد داشته اند. 5 تساوی و یک باخت.

منچستریونایتد به دنبال ثبت چهارمین کلین شیت پیاپی در اروپا از دسامبر 2013 است.

زلاتان ابراهیموویچ در 20 بازی اخیر شیاطین سرخ موفق به زدن 18 گل شده است.

سنت اتین با شکست در بازی رفت، دو رکورد خود را از دست داد. آن ها ده مسابقه بود که در اروپا شکستی نخورده بودند و البته در دور گروهی این فصل جزو تیم های بدون شکست لیگ اروپا بودند.

1878