پیش بازی بایر لورکوزن - اتلتیکو مادرید؛ دیداری از جنس تعصب و جنگندگی

پیش بازی بایر لورکوزن - اتلتیکو مادرید؛ دیداری از جنس تعصب و جنگندگی

وبسایت رسمی برنامه نود - از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایر لورکوزن به مصاف اتلتیکو مادرید خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، شب سوم از مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا از سه شنبه آغاز خواهد شد و در یکی از بازی ها بایر لورکوزن در بای آرنا میزبان اتلتیکو مادرید خواهد بود. قضاوت این بازی برعهده ویلیام کولمن داور 47 ساله اسکاتلندی خواهد بود. این دو تیم دو فصل قبل در این مرحله به مصاف هم رفتند که در یک بازی نزدیک اتلتیکو مادرید در ضربات پنالتی راهی مرحله بعدی شد. به نظر می رسد با توجه به سبک بازی دو تیم دوباره شاهد یک بازی نزدیک و فشرده از هر دو تیم باشیم. سیستم پایه هر دو تیم 2-4-4 است و برنامه اولیه دو تیم پرس شدید و بازی درگیرانه و پس از آن انجام ضد حملات است.

اخبار دو تیم

بایر لورکوزن:

پس از چند هفته ناکامی تیم روگر اشمیت در دو هفته اخیر موفق به شکست دادن فرانکفورت و آگزبورگ شد و با این دور برد اندکی در جدول رده بندی بوندس لیگا وضعیت خود را سر و سامان بخشید. پس از گذشت 21 هفته از بوندس لیگا بایر لورکوزن با کسب 30 امتیاز در مکان هشتم جدول بوندس لیگا قرار گرفته است. چیچاریتو در هفته های اخیر برای این تیم خوب کار کرده و در دو بازی آخر 4 گل به ثمر رسانده است.

وضعیت لارس بندر برای بازی هنوز مشخص نیست. در صورت غیبت این بازیکن چارلز آرانگوئیز جانشین او در ترکیب اصلی خواهد شد. جاناتان تاه به دلیل مصدومیت به این بازی نخواهد رسید و انتظار می رود دراگوویچ در ترکیب قرار بگیرد. بایر لورکوزن در دو بازی آخر خود در بوندس لیگا دو برد روحیه بخش کسب کرد و تا حد زیادی از بحران فاصله گرفته است. هاکان چالهان اوعلو به دلیل محرومیتی که فیفا برای او اعمال کرده در این دیدار نمی تواند حضور داشته باشد. بنجامین هنریکس مدافع راست لورکوزن در صورت دریافت کارت زرد بازی برگشت را از دست خواهد داد. در 6 بازی آخر بایر لورکوزن 4 برد و 2 باخت کسب کرده است.

اتلتیکو مادرید:

پس از شکست مقابل بارسلونا در کوپا دل ری و حذف از این رقابت ها تیم سیمئونه توانست در لالیگا 3 برد پیاپی کسب کند و از شرایط بحرانی فاصله بگیرد. در آخرین بازی آن ها روز شنبه در حالی که تا دقیقه 80 با خیخون 1-1 مساوی بودند با هت تریک گامیرو در 5 دقیقه 4-1 در زمین این تیم به برتری رسیدند. در پایان هفته بیست و سوم لالیگا روخی بلانکوس با کسب 45 امتیاز در مکان چهارم جدول قرار گرفته است.

 در 6 بازی آخر اتلتیکو 3 برد، دو تساوی و 1 باخت را کسب کرده است. یان اوبلاک با رهایی از مصدومیت شرایط بازی را به دست آورده و در صورتی که سیمئونه او را در ترکیب قرار دهد می تواند فردا درون دروازه قرار گیرد. تیاگو، آگوستو فرناندز، خوانفران بازی سه شنبه را از دست داده اند و وضعیت دیگو گودین هم هنوز مشخص نیست. فلیپه لوئس و گابی در صورت دریافت کارت زرد بازی برگشت را از دست خواهند داد. پس از هت تریک در بازی قبلی، کوین گامیرو در رقابت با تورس شانس بهتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارد.

نکات ویژه بازی

 بایر لورکوزن و اتلتیکو مادرید در سالیان اخیر 4 بار با هم بازی کرده اند که سهم هر تیم یک برد بوده و 2 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

 رکورد بایر لورکوزن در بازی مقابل تیم های اسپانیایی 10 برد، 7 مساوی و 18 باخت است.

 اتلتیکو مادرید هم در برابر تیم های آلمانی 18 برد، 6 تساوی و 14 باخت کسب کرده است.

 اتلتیکو مادرید در دور گروهی امسال با بایرن مونیخ همگروه بود و در بازی رفت این تیم را شکست داد اما در بازی آخر مرحله گروهی در آلیانتس آرنا مغلوب تیم آنچلوتی شد.

 خاویر هرناندز در 6 بازی این فصل لیگ قهرمانان تنها یک گل به ثمر رسانده است. او فصل گذشته موفق به زدن 5 گل شد.

 آنتونیو گریزمان از فصل گذشته تاکنون روی 54 درصد از گل های زده اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اثر گذار بوده است. او موفق به زدن 10 گل و ارسال 3 پاس گل شده، در این مدت اتلتیکو 24 گل به ثمر رسانده است.

 4 برد از 5 برد اتلتیکو در این فصل با نتیجه 1-0 رقم خورده است.

 دو فصل گذشته این دو تیم در این مرحله به مصاف هم رفتند. بازی رفت در بای آرنا با تک گل چالهان اوعلو به نفع لورکوزن خاتمه یافت اما در بازی برگشت تک گل گابی کار را به ضربات پنالتی کشاند و در نهایت تیم سیمئونه راهی مرحله بعدی شد.

 بایر لورکوزن از سال 2001/02 موفق نشده است از این مرحله بالاتر برود. آن ها در 6 حضور آخر خود در این رقابت ها 5 بار به مرحله حذفی رسیده اند.

 بایر لورکوزن 8 بازی از 9 بازی آخر خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان را واگذار کرده است. تنها برد آن ها در مراحل حذفی به فوریه 2015 و بازی مقابل اتلتیکو مادرید برمی گردد.

 از فصل 2013/14 که اتلتیکو مادرید دوباره در لیگ قهرمانان حضور پیدا کرد آن ها در 42 بازی موفق به ثبت 25 کلین شیت شده اند و در این مدت موفق ترین تیم در بسته نگه داشتن دروازه بوده اند.

ترکیب احتمالی دو تیم

7899