ساتن یونایتد 0-2 آرسنال؛ توپچی ها در جمع هشت تیم برتر جام حذفی

ساتن یونایتد 0-2 آرسنال؛ توپچی ها در جمع هشت تیم برتر جام حذفی

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال با برتری دو گله مقابل ساتن یونایتد راهی دور ششم جام حذفی انگلیس شد.

به گزارش وبسایت نود، در آخرین بازی از دور پنجم جام حذفی انگلیس، آرسنال با برتری مقابل تیم گمنام ساتن یونایتد جواز صعود به دور ششم جام حذفی انگلیس را کسب کرد.

در آخرین بازی از دور پنجم اف ای کاپ (به جز بازی های تکراری)، تیم دسته پنجمی ساتن یونایتد در ورزشگاه کوچک خود میزبان آرسنال پرافتخار بود. قضاوت این مسابقه برعهده مایکل الیور بود، دو تیم با این ترکیب به زمین رفتند:

ساتن یونایتد

 ورنر، آمانکوا، داونر، کالینز، دیکن، بکویث، بیلی، ایستموند، می، گومیس، بیامو

آرسنال

اوسپینا، گابریل، موستافی، هولدینگ، مونرئال، ژاکا، ال ننی، لوکاس، رینا آدلاید، ایووبی، والکات

ذخیره ها:

مارتینز، دبوشی، مرتساکر، گیبز، نایلز، چمبرلین، سانچز

یکی از دو شگفتی ساز جام حذفی این فصل که موفق شده بود برای اولین بار به دور پنجم جام حذفی برسد، حداقل امیدوار بود تا حتی در صورت شکست مقابل آرسنال مدعی، بازی خوبی را مقابل توپچی ها به نمایش بگذارد.

همین اتفاق هم افتاد و تیم باانگیزه ساتن یونایتد در مقابل آرسنالِ ونگر نمایش خوبی داشت. یاران میزبان در 20 دقیقه ابتدایی بازی با دوندگی زیاد و حمایت هواداران خودی سعی کردند مقابل حملات حریف کم نیاوردند و آن ها تا حدی مزد تلاش خود را گرفتند و بازی تا حدود دقیقه 30 پایاپای دنبال شد. اما آرسنال در حالی که خیلی هم نسبت به حریف برتری محسوسی نداشت روی حرفه ای گری خود به گل رسید.

دقیقه 26: حرکت خوب لوکاس پرز از سمت راست زمین با ضربه بغل پای وی همراه شد، والکات تلاش داشت روی توپ تاثیر بگذارد، اما بدون تاثیرگذاری او هم، توپ درون دروازه آرام گرفت تا آرسنال به گل برتری برسد.

 بعد از این گل، میزبان تا حدی از نظر روحی دچار افت شد و دقایق بعد از گل از آن آرسنال بود. یاران ونگر چند بار دیگر به سمت دروازه حریف یورش بردند و والکات و ایووبی به موقعیت های خوبی رسیدند که در زدن ضربات آخر دقت کافی را به عمل نیاوردند. به این ترتیب بازی در نیمه اول با یک گل به سود توپچی ها پایان یافت.

نیمه دوم را آرسنال توفانی شروع کرد و موقعیت های زیادی خلق کرد ولی دو سه فرصت ابتدایی این تیم به هدر رفت تا این که والکات در روزی که بازوبند کاپیتانی آرسنال را به بازو بسته بود، گل شماره 100 خود را با پیراهن توپچی ها به ثمر رساند.

دقیقه 55: حرکت خوب تیمی بازیکنان آرسنال در سمت چپ به مونرئال ختم شد، سانتر کوتاه او روی دروازه با ضربه تمام کننده والکات همراه شد و این بازیکن ملی پوش صدمین گل خود را برای آرسنال به ثمر رساند. او هجدهمین بازیکن در تاریخ باشگاه آرسنال است که از مرز 100 گل عبور می کند.

بعد از این گل، میزبان واکنش خوبی داشت و طی دو صحنه دروازه اوسپینا را تهدید کرد، حتی آن ها یک بار تیر دروازه میهمان نامدار خود را هم به لرزه در آوردند ولی به گل نرسیدند.

در ادامه مسابقه ونگر دست به چند تعویض زد و حتی سانچز هم در زمین حاضر شد، آرسنال دقایق بعدی را کنترل کرد و در نهایت با این برتری، به دور ششم راه یافت.

آرسنال که در دور پنجم یک تیم گمنام و شگفتی ساز را از پیش رو برداشت، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل دیگر تیم شگفتی ساز این فصل جام حذفی قرار می گیرد، آن ها در دور ششم میزبان لینکلن سیتی هستند.

1878