پیش بازی منچسترسیتی - موناکو؛ تقابل شاگردان گواردیولا با بهترین خط حمله اروپا

پیش بازی منچسترسیتی - موناکو؛ تقابل شاگردان گواردیولا با بهترین خط حمله اروپا

وبسایت رسمی برنامه نود - شاگردان گواردیولا برای راه یافتن به جمع هشت تیم برتر اروپا باید از سد موناکو که دارای بهترین خط حمله در بین تیم های 5 لیگ برتر قاره سبز در این فصل است بگذرند.

به گزارش وبسایت نود، تیم های منچسترسیتی و موناکو سه شنبه شب از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در ساعت 23:15 در ورزشگاه اتحاد به مصاف یکدیگر می روند.

پپ گواردیولا که در هر هفت فصلی که به عنوان مربی فعالیت کرده توانسته با تیم هایش به مرحله نیمه نهایی راه یابد کار سختی برای تداوم این روند در منچسترسیتی دارد. سیتی که فصل گذشته برای نخستین بار در تاریخ خود به مرحله یک چهارم نهایی رسید برای تکرار این اتفاق باید از سد موناکو که با سه امتیاز اختلاف در صدر لوشامپیونه قرار گرفته بگذرد. تیم گواردیولا با چلسی صدرنشین در لیگ برتر 8 امتیاز فاصله دارد و از شانس کمی برای قهرمانی در این لیگ برخوردار است و همین موضوع باعث شده این مربی اسپانیایی حساب ویژه ای روی لیگ قهرمانان باز کند و امیدوار است با رساندن سیتی به مراحل بعدی این رقابت ها نخستین فصل حضورش در انگلیس پایان امیدوار کننده ای داشته باشد.

سیتی که در هفته های اخیر روند خوبی داشته و در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر به پیروزی رسیده در حالی پای به این بازی می گذارد که گابریل ژسوس پس از شروع درخشان در این تیم با مصدومیتی طولانی مدتی مواجه شده و احتمال دارد این مسئله روی روند بازی تیم گواردیولا در هفته های آتی تاثیر بگذارد اما بزرگترین نگرانی گواردیولا در بازی سه شنبه شب رویارویی خط دفاع متزلزل تیمش با بهترین خط حمله اروپا است.

موناکو در حالی پای به این بازی می گذارد که در 13 بازی اخیر خود به 11 پیروزی و 2 تساوی دست یافته و با 3 امتیاز اختلاف در صدر جدول لوشامپیونه قرار گرفته است. تیم جوان لئوناردو یاردیم که فوتبال هجومی در این فصل ارائه کرده کار خودش در لیگ قهرمانان را از دور سوم مقدماتی آغاز کرد و با حذف فنرباغچه و ویارئال به مرحله گروهی راه یافت. موناکو در مرحله گروهی بالاتر از لورکوزن، تاتنهام و زسکامسکو در صدر گروه خود قرار گرفت تا به روند درخشان خودش ادامه دهد. موناکو که با 107 گل زده در این فصل دارای بهترین خط حمله در بین تیم های 5 لیگ برتر اروپا است با توجه به دفاع نامطمئن منچسترسیتی و آمار خوب خود مقابل تیم های انگلیسی امید زیادی به صعود به مرحله بعد دارد.

ترکیب احتمالی

آخرین اخبار دو تیم

سیتی در این بازی به جز ژسوس و گوندوغان که به دلیل مصدومیت تا پایان فصل خانه نشین شدند وینسنت کمپانی را در اختیار نخواهد داشت. حضور کلیچی هم در این بازی در ابهام قرار دارد. یحیی توره که در مرحله گروهی در لیست سیتی حضور نداشت به این لیست بازگشته و فردا شب به میدان خواهد رفت. گواردیولا همچنین اعلام کرده روز بازی در مورد دروازه بان تیمش تصمیم خواهد گرفت.

حضور سیدیبه و باکایوکو در این بازی در ابهام قرار داشت اما هر دو بازیکن به مرز آمادگی رسیدند و مشکلی برای بازی کردن ندارند. موناکو در این بازی جمرسون را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

آمار و ارقام بازی

این نخستین بازی است که تیم های منچسترسیتی و موناکو در یک رقابت رسمی با هم دیدار می کنند.

منچسترسیتی هیچ وقت در رقابت های اروپایی مغلوب یک تیم فرانسوی نشده است.

موناکو در سه رویارویی قبلی خود با تیم های انگلیسی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان موفق به صعود شده است. (منچستریونایتد فصل 97/98، چلسی 2003/2004 و آرسنال 2014/2015)

سیتی در هشت بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان شکست نخورده است.

سیتی تنها در 1 بازی از 5 بازی خانگی خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان پیروز شده است.

موناکو در 5 بازی از 7 بازی اخیر خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان شکست خورده است.

آگوئرو تنها در 1 بازی از 6 بازی خانگی اخیر منچسترسیتی در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است.

در سه بازی اخیر تیم موناکو در لیگ قهرمانان به طور میانگین بیش از 2.5 گل زده شده است.

پیشبینی سایت Who Scored از نتیجه بازی: منچسترسیتی 2 - 2 موناکو

2031