خطا در دادن عنوان قهرمانی کالچوپولی به اینتر

خطا در دادن عنوان قهرمانی کالچوپولی به اینتر

رئیس دادگاه کالچوپولی ایتالیا از داستان هدیه قهرمانی به اینتر می گوید.

به گزارش کاپ، آقایکارلو پورچدو،رئیس و یکی از قضات دادگاه کالچوپولی در سال ۲۰۰۶ در مصاحبه ای گفت: گرفتن اسکودتو ۲۰۰۶ و دادن آن به اینـتر اشتباه بسیارجدی ای بود .

محاکمه این پرونده در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد و لیست بلندی از افراد و باشگاه به این دادگاه ارائه شد.

در نهایت یــووه با کسر امتـیاز به سری بی فرستاده شد و دو عنوان قهرمانی اسکودتو آن، اسکودتو ۲۰۰۴-۲۰۰۵ و ۲۰۰۵-۲۰۰۶، از این تیم گرفته شد و تنها اسکودتو ۲۰۰۵-۲۰۰۶ به اینتر داده شد.

اینـتر در این لیگ سوم شد و میلان به نائب قهرمانی رسید ، ولی میلان هم از کسر امتیاز و جریمه بی نصیب نماند .

حامیان و طرفداران اینـتر به این اسکودتو لقب  اسکودتوی اخلاقی  دادند و یوونتوسی ها لقب  اسکودتوی کاغذی  را برازنده این قهرمانی می دانند.

حالا پورچدو که رئیـس دادگاه کالچوپولی و معاون رییس دادگاه استیناف فدرال است سکوتش را شکست .کارلو پورچـدو در مصاحبه با روزنامه L’Unione Sarda گفت :لغو اسکودتوی ۲۰۰۵-۲۰۰۶ یوونتوس و دادن آن به اینتر خطای بسیار جدی بود، تحقیقات و پرس و جو های ما در مورد لوئجیانو موجی مدیر وقت یوونتوس که قطعا باید بیشتر می شد اما دادگاه فدرال برای یوونتوس محدود بود و چون شواهد کافی نبود عنوان قهرمانی پس داده نشد.

سپس گیـدو روسی [ Guido Rossi ] مامور عالی رتبه دولتی در فدراسیون آن زمان با دسته از دوسـتان خود که عضو هئیت مدیره اینتر بودند این عنوان را لغو کردند و به اینتر هدیه دادند ، به نظر من این یک خطای بسیار جدی بوده است.

روسی به عنوان کمیسر موقت FIGC در رسوایی کالچوپولی توسط کمیته ملی المپیک انتخاب شده بود که بعد از این رسوایی Franco Carraro رئیس فدراسیون فوتبال به همراه Innocenzo Mazzini معاون رئیس فدراسیون و Tullio Lanese رئیس انجمن داوران از سمت های خود استعفا دادند .