بازیکنانی که دست رد به سینه کلوپ زدند؛ همه ناکامی های آقای معمولی

بازیکنانی که دست رد به سینه کلوپ زدند؛ همه ناکامی های آقای معمولی

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول باشگاهی بزرگ است و بازی کردن برای سرخ های مرسی ساید برای بسیاری از بازیکنان رویایی دست نیافتنی محسوب می شود، این رویا پس از جذب یورگن کلوپ، مربی کاریزماتیک آلمانی و سابق بروسیا دورتموند حتی پررنگ تر هم شده است، اما در سالیان گذشته و به دلیل ناکامی های پیاپی بندر نشینان، بازیکنان زیادی به دلایل مختلف دست رد به سینه این باشگاه زده اند.

يورگن كلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول، با وجود خريدهاي نسبتا خوبي که داشته مانند ساديو مانه و ژوئل ماتيپ، اما هنوز ضعف هایی در بعضيی از پست ها احساس می كند اما در جذب بازیکن برای تقویت تیم خود ناکام بوده است. او در ژانويه هم به دنبال بازيكنان مورد نظر خود برای آوردن به ليورپول بود ولی نتوانست توفیق چندانی کسب کند. به اين بهانه، نگاهی می اندازیم به ١٦ بازيكنی كه كلوپ برای جذب آنها اقدام کرد اما نتوانست آن ها را به آنفلید بکشاند:

١- كريستين پوليشيچ: وينگر ١٨ ساله امريكايی كه در اين فصل جزو بازيكنان ثابت توماس توخل بود به شدت مورد توجه كلوپ قرار داشت. آن ها در ژانويه پيشنهادی ١١ ميليون يورويی براي جذب وی ارائه كردند كه توسط دورتموندی ها رد شد. كلوپ در ژانويه نيز به سراغ پوليشيچ رفت ولي باز هم ناموفق بود. سرانجام اين بازيكن قرارداد خود را تا سال ٢٠٢٠ با زنبور ها تمديد كرد.

٢- رايان سينيون: هافبك چپ پا و تكنيكي فولام كه اين فصل پديده اين تيم بود مورد توجه ليورپول قرار گرفت. آن ها برای اين بازيكن ١٦ ساله مبلغ ١٥ ميليون يورو پيشنهاد دادند كه توسط فولام رد شد.

٣- محمود داهود: هافبك ٢١ ساله و ستاره اين فصل بروسیا مونشن گلادباخ در تابستان هدف ليورپولی ها بود، ولی پيشنهاد ٢٥ ميليون يورويی آنها رد شد. مديران گلادباخ پس از فروش ژاكا به آرسنال اصرار زیادی به حفظ داهود دارند. با اين حال كلوپ اميدوار است در تابستان او را جذب كند.

٤- ماريو گوتسه: زننده گل قهرمانی ژرمن ها در جام جهاني 2014 برزیل، مهاجم كوتاه قامت ولي تكنيكی فصل پيش بايرن مونیخ، پس از آن كه جايگاه ثابت خود را در اين تيم از دست داد مورد توجه ليورپول قرار گرفت ولی پيشنهاد كلوپ براي همكاری دوباره را رد كرد تا راهی تيم سابقش دورتموند شود.

٥- یولين برنت: ستاره ٢٠ ساله لوركوزن كه فصل موفقی را با اين تيم پشت سر می گذارد، مشتريان زيادی در اروپا دارد. ليورپول كه به شدت بدنبال به خدمت گرفتن اين وينگر چپ پاست، بعد از عدم موفقيت در نقل و انتقالات زمستانی، در حال اماده كردن شرايط براي خريد برنت در تابستان پيش روست.

٦- عثمان دمبله: هافبک تکنیکی و جوان زنبور ها، بدون ترديد يكي از ستاره های اين فصل بوندسليگا بوده است. هافبك ١٨ ساله فرانسوی قبل از پيوستن به دورتموند مورد توجه ليورپول قرار داشت و خود يورگن كلوپ شخصا با دمبله صحبت كرد تا راهی آنفيلد شود. اما به يكباره با يك تغيير مسير با ٢٨ ميليون يورو از رن راهی دورتموند شد.

٧- بن چيلول: هافبک جوان لسترسیتی كه سابقه بازی در تيم ملی زير ٢١ ساله های انگلستان را دارد، در تابستان مورد توجه ليورپول قرار گرفت. ولی پيشنهاد ٧ ميليون يورويی آنها رد شد. مديران لستر خواهان ١٠ ميليون يورو بودند.

٨- رافائل گیررو: مدافع چپ تيم ملی پرتغال كه در يورو ٢٠١٦ درخشید، در تابستان مشتريان زيادی از جمله ليورپول و دورتموند داشت. سرانجام گیررو ٢٣ ساله با رد پيشنهاد ليورپول، با ٩ ميليون يورو راهی وست فالن شد.

٩- مارك آندره ترشتگن: دروازه بان ٢٤ ساله آلمانی بارسلونا كه فصل گذشته اغلب نيمكت نشين براوو بود، در تابستان مورد توجه ليورپول قرار گرفت. ولي با فروش براوو به منچسترسيتی، ترشتگن تبديل به دروازه بان اول بارسا شد و در نيوكمپ باقی ماند.

١٠- الكس تكسيرا: مهاجم تكنيكی سابق شاختار در ژانويه به شدت مورد توجه كلوپ قرار داشت و خودش هم علاقه مند بود تا راهی آنفيلد شود. اما شاختار پيشنهاد ٢٥ ميليون يورويی ليورپول را رد كرد و با ٣٨ ميليون يورو مهاجم برزيلی خود را به تيم جيانگ سوی چين فروخت.

١١- پيوتر زيلنسكی: هافبك لهستانی سابق اودينزه، در تابستان با كلوپ ملاقات كرد و تمايل داشت راهی آنفيلد شود. حتی مديران ليورپول پيشنهاد ١١.٧ ميليون يورويی برای خريد زيلنسكی ارائه كردند ولی مورد موافقت باشگاه اودينزه واقع نشد. سرانجام او با ١٨ ميليون يورو راهی ناپولی شد.

١٢- آنته چوريچ: در تابستان گذشته ليورپول خواهان به خدمت گرفتن اين هافبك كرووات بود، ولی پيشنهاد سنگين ١٥ ميليون يورويی سيتی معادلات اين انتقال را بهم زد. هرچند چوريچ با رد پيشنهاد سيتی مشتاق به ترك دينامو زاگرب بود ولي ليورپولی ها از اين انتقال صرف نظر كردند.

١٣- ايناكی ويليامز: مهاجم سرعتی و گلزن بيلبائو در ژانويه ٢٠١٦ مورد توجه ليورپول قرار گرفت و لیورپول برای او پيشنهادی ٢٥ ميليون يورويی ارائه كرد. اما مديران بيلبائو خواهان ٥٠ ميليون يورو برای فروش ويليامز ٢٢ ساله شدند. البته كلوپ هنوز از خريد او نا اميد نيست و در تابستان بار ديگر برای جذب اين مهاجم اقدام خواهد كرد.

١٤- ويرجيل فن دايک: مدافع قد بلند ساوتهمپتون در ژانويه به شدت مورد نظر ليورپول قرار داشت ولی مديران ساوتهمپتون با درخواست ٤٥ ميليون يوريی سنگ بزرگی جلوی اين انتقال قرار دادند. اين فصل احتمالا آخرين فصل حضور اين مدافع هلندی در سنت ماری خواهد بود و او راهی يكي از تيم های متمول چلسی يا منچسترسيتی خواهد شد.

١٥- ژوائو ماريو: هافبک پرتغالی فصل پيش اسپورتينگ ليسبون پس از درخشش در يورو ٢٠١٦ كه با قهرمانی او با تيم ملي كشورش همراه شد، تابستان امسال راهی اينتر شد. اما پدر ماريو مدعی شد پسرش قبل از پيوستن به اينتر، از ليورپول پيشنهادی ٣٥ ميليون يورويی داشته است ولی او مانع اين انتقال شد و به ژوائو گفت تا راهی ميلان شود.

١٦- یولين دراكسلر: ليورپول به شدت در ژانويه به دنبال خريدن اين هافبک آلماني وولسبورگ بود ولی آن ها هرگز توان رقابت با پول پاريسی ها را نداشتند و دراكسلر با قراردادی ٣٤ ميليون يورويی راهی پاريسن ژرمن شد. كلوپ در واكنش به اين انتقال گفت:" در این باشگاه اعتقاد ما بر این است که اگر کسی قرار است با پول برای انتقال به اینجا راضی شود، زمانی که شما شخصیت نیاز پیدا کنی آنرا در آن بازیکن نخواهی یافت."

4688