مورینیو: افسوس شکست 12 سال قبل مقابل نیوکاسل را می خورم

مورینیو: افسوس شکست 12 سال قبل مقابل نیوکاسل را می خورم

وبسایت رسمی برنامه نود - مورینیو قصد ندارد ترکیب تیمش را در دیدار مقابل بلکبرن، دچار تغییرات فراوان کند.

به گزارش وبسایت نود، ژوزه مورینیو در حالی یکشنبه در دور پنجم جام حذفی انگلیس هدایت منچستریونایتد را در مقابل بلکبرن در دست دارد که قصن ندارد قمار زیادی در این بازی روی ترکیب تیمش صورت دهد. سرمربی سابق چلسی، هنوز هم افسوس دوازده سال قبل را می خورد.

چلسی دوازده سال قبل در جام حذفی در دور پنجم به مصاف نیوکاسل رفت و از آنجایی که تیم مورینیو چند روز بعد باید در فینال جام اتحادیه مقابل لیورپول به میدان می رفت و از بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا پذیرایی می کرد، سرمربی آبی های لندن به چک، مکلله و لمپارد استراحت داد و با غیبت تری محروم، در نهایت چلسی با شکست در آن مسابقه از جام حذفی کنار رفت.

اما شرایط یونایتد هم شبیه آن زمان است شیاطین سرخ چهارشنبه باید در لیگ اروپا در دیدار برگشت به میدان بروند و سپس یکشنبه آینده در فینال جام اتحادیه به مصاف ساوتهمپتون می روند. مورینیو در مورد شرایط آن زمان و اوضاع فعلی اش چنین می گوید:

بله آن بازی را به خاطر قمار من باختیم و فدای دیگر بازی ها شد. باید در روزهای پیش رو مقابل بارسلونا و لیورپول به میدان می رفتیم و من هم قمار زیادی روی ترکیب تیمم کردم. تمام تمرکزم را روی بازی لیورپول و بارسلونا گذاشتم و در نتیجه بازی با نیوکاسل را از دست دادیم. البته حس خوبی بود چرا که در نهایت موفق به شکست دادن لیورپول و بارسلونا شدیم. پیروزی در آن دو بازی حس خوبی داشت، اما از دست دادن بازی با نیوکاسل حس خوبی نبود، چرا که به معنای خداحافظی با جام حذفی بود.

اما نمی خواهم بار دیگر این جام را فدای دیگر رقابت ها کنم. اگر هم بر فرض ببازیم، شاید به دلیل خوب بازی نکردن ما باشد و شاید هم حریف بهتر از ما کار کرده باشد ولی دیگر نمی خواهم این جام را فدای تورنمنت دیگری کنم و به راحتی از دست بدهم.

ما با بلکبرن بازی داریم و به این مسابقه و این جام کاملاً احترام می گذاریم. بلکبرن هم همچون ویگان و ردینگ تیمی از چمپیونشیپ است پس از این لحاظ چیز جدیدی برای ما وجود ندارد. اما این بار باید در خارج از خانه به میدان برویم. بنابراین کاملاً با ذهنیتی جدی به زمین می رویم. آیا قرار است با همان ترکیب دیدار با سنت اتین تیمم را به زمین بفرستم؟ خیر. مشخص است که چند تغییر در ترکیب تیم خواهیم داشت. اما در هر صورت با ترکیبی خوب و با احترام کامل نسبت به این تورنمنت و این بازی روانه زمین می شویم. منچستریونایتد تیمی است که باید در هر مسابقه از هر تورنمنتی با ذهنیتی جدی برای برد وارد زمین شود.

این که گفته می شود جام حذفی برای برخی مربیان ارزش زیادی ندارد، من دلیل آن را خیلی نمی دانم. شاید مثل قبل مربیانی با فرهنگ انگلیسی در این کشور وجود ندارد. شاید این مسئله برای مربیان خارجی وجود دارد. اما در مورد من، خیلی زود خودم متوجه این موضوع شدم. شکست مقابل نیوکاسل در جام حذفی، درس خوبی برای من بود و چیزهای زیادی فراگرفتم من جام حذفی را دوست دارم و برای فتح دوباره آن تلاش می کنم.

1878