لینکر: لایپزیگ می تواند چلسی آلمان شود؛ قوانین بوندس لیگا نباید تغییر کنند

لینکر: لایپزیگ می تواند چلسی آلمان شود؛ قوانین بوندس لیگا نباید تغییر کنند

وبسایت رسمی برنامه نود - گری لینکر به مسئولان بوندس لیگا هشدار می دهد که مواظب ورود سرمایه گذاران بزرگ به فوتبال این کشور باشند.

به گزارش وبسایت نود، گری لینکر اسطوره فوتبال انگلیس می گوید قوانین بوندس لیگا باید به شکل کنونی باقی بمانند تا سرمایه دارن بزرگ همانند لیگ برتر، نتوانند این لیگ را در دست بگیرند. لینکر در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان گفت:

قانون 50+1 در بوندس لیگا باید حفظ شود و نباید هیچ انعطافی در برابر آن نشان داد، این قانون یک سد و مانع برای بوندس لیگاست تا شرایطش همانند لیگ برتر نشود. اگر مسئولان بوندس لیگا مواظب نباشند لایپزیگ تبدیل به چلسی شما خواهد شد.

قانون 50+1 تیم های بوندس لیگا را مجبور می کند که از واگذاری بیشتر سهام باشگاه به یک فرد یا سازمان خودداری کنند و به این صورت تا حد زیادی ورود سرمایه گذاران به این لیگ را محدود کرده است. در میان تحولات منفی در لیگ برتر انگلیس، لینکر دباره افزایش قیمت بلیط ها در این لیگ گفت:

برای تعدای از افراد بسیار جذاب است که با صرف 40 یورو از آلمان به لندن سفر هوایی داشته باشند و با اتوبوس به ورزشگاه بروند و برای خرید دیدن بازی آرسنال 20 یورو پرداخت کنند.

7899