استقبال اینفانتینو از برگزاری جام جهانی 2026 در چند کشور

استقبال اینفانتینو از برگزاری جام جهانی 2026 در چند کشور

وبسایت رسمی برنامه نود - رییس فدراسیون بین المللی فوتبال از ایده برگزاری جام جهانی 2026 در چند کشور استقبال کرد.

به زارش وبسایت نود، جیانی اینفانتینو که ماه گذشته توانست طرح خودش برای افزایش تعداد تیم های جام جهانی به 48 تیم را به تصویب فیفا برساند در جدیدترین مصاحبه خود از برگزاری جام جهانی 2026 در چند کشور مختلف استقبال کرده است. این حرف رییس فیفا باعث شده احتمال برگزاری جام جهانی 2026 در کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا بیش از گذشته شود.

اینفانتینو که در کشور قطر حضور دارد به نقل از گاردین به خبرنگاران گفته:

ما از برگزاری جام جهانی در چند کشور استقبال می کنیم چون فیفا باید نشان دهد که معقول فکر می کند و به دنبال پایداری در بلند مدت است. برگزاری جام جهانی در دو، سه و یا چهار کشور به طوری که هر کدام تنها به سه، چهار و یا پنج ورزشگاه بیشتر نیاز نداشته باشند کاملا مطابق میراث ما برای متحد کردن دنیای فوتبال است. ما قطعا از این اتفاق استقبال می کنیم. در حالت ایده ال این کشور ها باید نزدیک به هم باشند تا هواداران به راحتی بتوانند سفر کنند.

رییس فیفا همچنین در مورد نگرانی هایی که در مورد امنیت هواداران در جام جهانی 2018 روسیه وجود دارد گفت:

من نگرانی در مورد امنیت و خشونت در سال 2018 ندارم. کاملا به مقامات روسی اطمینان دارم و می دانم که این مسئله را بسیار جدی گرفتند. آن ها با یوفا و مقامات فرانسوی در تماس بودند تا از تجربه یورو 2016 درس بگیرند.

اینفانتینو در مورد استفاده از فناوری داور ویدیویی در جام جهانی روسیه گفت:

پیشنهادی که روی میز قرار دارد در مورد استفاده از داور ویدیویی است. واقعا امیدوارم که در جام جهانی 2018 سیستمی داشته باشیم که بتواند به داوران برای گرفتن تصمیمات درست کمک کند. ما در مورد همه چیز بحث می کنیم. از حذف قانون آفساید و افزایش تعداد تعویض ها گرفته تا محرومیت بازیکنانی که قصد گول زدن داوران را دارند. اما فاصله زیادی با تصمیم گیری نهایی در مورد این مسائل داریم.

2031