پاریسن ژرمن 4 - 0 بارسلونا؛ از پاریس با عشق

پاریسن ژرمن 4 - 0 بارسلونا؛ از پاریس با عشق

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم در دور رفت از نخستین مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه پارک دو پرنس مقابل یکدیگر صف آرایی کردند.

به گزارش وبسایت نود، دو تیم بارسلونا و پاریسن ژرمن که در سال های 2013 و 2015 نیز به مصاف یکدیگر رفته بودند، این بار در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل یکدیگر صف آرایی کردند. دو تیم با ترکیب زیر وارد میدان شدند.

ترکیب پاریسن ژرمن:

ترپ، مونیه، مارکینیوش، کیمپمبل، کورزاوا، ربیو، وراتی، ماتوئیدی، دی ماریا، درکسلر، کاوانی

ترکیب بارسلونا:

تراشتگن، روبرتو، پیکه، اومتیتی، آلبا، گومز، بوسکتس، اینیستا، مسی، سوارز، نیمار

نیمه نخست این دیدار با تسلط پاریسی ها آغاز شد. این تیم توسط ماتوئیدی موقعیت فوق العاده گلزنی داشت اما عکس العمل تماشایی تراشتگن مانع گلزنی او شد.

دقیقه ۱۸: خطای اومتیتی پشت محوطه جریمه موقعیت مناسبی برای دی ماریا ایجاد کرد و این بازیکن از روی ضربه ایستگاهی نخستین گل بازی را به ثمر رساند.

در ادامه بارسا به خودش آمد و موفق شد نبض بازی را در اختیار بگیرد. بارسا در این دقایق صاحب توپ بود اما با دفاع قدرتمند پاریسی ها موفق نشد موقعیت مناسبی ایجاد کند. 

دقیقه ۲۷: نیمار پس از حرکتی انفرادی و انفجاری موقعیتی تک به تک را برای گومز فراهم کرد اما ضربه گومز با عکس العمل ترپ راهی کرنر شد.

در ادامه بارسا باز هم بر دامنه حملاتش افزود اما روی چند ضد حمله غافلگیر شد، درکسلر روی یکی از این ضد حملات موقعیت خوبی از زاویه بسته داشت اما ضربه او راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۰: اشتباه مسی در میانه میدان موقعیت خوبی را در اختیار وراتی و درکسلر قرار داد، بازیکن آلمانی قدر پاس وراتی را دانست و با ضربه ای دقیق برای بار دوم دروازه بارسلونا را باز کرد و نتیجه بازی را ۲-۰ به سود تیم میزبان کرد.

نیمه نخست این دیدار در حالی به پایان رسید که پاریسی ها با ارائه نمایشی قدرتمند اجازه شکل گیری تیکی تاکا را به بارسایی ها ندادند، همچنین اشتباهات متعدد بازیکنان بارسلونا و همچنین بی برنامگی این تیم باعث شد تا دو تیم با نتیجه 2-0 به رختکن بروند.

پاریسی ها نیمه دوم را نیز با پرس روی دفاع بارسا آغاز کردند.

دقیقه ۵۴: اشتباه های متعدد مدافعین بارسلونا دی ماریا را در موقعیت مناسب شوت زنی قرار داد و با ضربه ای دیدنی گل سوم پاریسن ژرمن را به ثمر رساند.

نکته عجیب این دیدار در این بود که بارسا علی رغم عقب بودن ۳ گل از حریف، توانایی حمله ای پر دامنه روی دروازه حریف را نداشت. تنها موقعیت هایی نصفه و نیمه نهایت توانایی بارسلونا در این دقایق بود، در سوی مقابل پاریسی ها با سرعتی باور نکردنی از خط دفاع به فاز حمله منتقل می شدند و حریف را اسیر ضد حملات خود می کردند.

دقیقه ۷۲: باز هم تعلل عجیب بازیکنان بارسلونا این فرصت را در اختیار مونیه گذاشت تا از خط دفاع تا پشت محوطه جریمه بارسلونا پا به توپ حرکت کند، پاس او برای کاوانی موقعیت خوبی برای وی ایجاد کرد و این بازیکن اروگوئه ای نتیجه بازی را ۴-۰ کرد.

در ادامه بارسا باز هم مالکیت توپ را در اختیار گرفت اما باز هم موفق نشد موقعیت حساسی روی دروازه ایجاد کند

دقیقه ۸۳: ارسال راکیتیچ از روی کرنر با ضربه سر پیکه همراه شد، ضربه او به دهانه درپازه رفت و اومتیتی آنجا حاضر بود اما در شرایطی نا متعادل ضربه سرش را روانه دروازه کرد که این توپ به تیرک دروازه برخورد کرد.

نیمه دوم این دیدار همانند نیمه نخست بارسا باز هم توانایی ایجاد موقعیت حساس نداشت و پاریسی ها با عملکردی دور از انتظار موفق شدند در خانه خودی با نتیجه ای پر گل بازی را ترک کنند.

خلاصه این دیدار را اینجا ببینید

1899