روسیه روند پس دادن مدال ورزشکارهای دوپینگی‌ خود را آغاز کرد

روسیه روند پس دادن مدال ورزشکارهای دوپینگی‌ خود را آغاز کرد

وبسایت رسمی برنامه نود - کمیته ملی المپیک روسیه اعلام کرد روند پس دادن مدال ورزشکارانی که به دلیل دوپینگ باید مدال‌هایی که در المپیک‌های 2004، 2008 و 2012 به دست آورده‌اند را پس بدهند آغاز شده است.

به گزارش سایت نود، پس از افشای دوپینگ سازمان‌یافته دولتی در ورزش روسیه از حدود یک سال پیش نتیجه آزمایش مجدد دوپینگ روی نمونه 96 ورزشکار روس مثبت اعلام شده است. براساس اعلام کمیته بین‌المللی المپیک 13 مدال‌آور روسیه در المپیک‌های گذشته باید مدال‌های خود را پس بدهند.

کمیته بین‌المللی المپیک در بیاینه‌ای که خبرگزاری تاس روسیه آن را منتشر کرده اعلام کرد روند برگرداندن مدال‌های ورزشکاران روسیه به این کمیته آغاز شده است. در این بیاینه اشاره‌ای به نام و رشته ورزشکارانی که تا امروز مدال‌های خود را به IOC پس داده‌اند نشده است.

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود روند پس دادن مدال‌های ورزشکاران روسیه چند هفته تا چند ماه طول بکشد. قرار است پس از جمع‌آوری مدال‌هایی که ورزشکاران روسه به کمیته بین‌المللی المپیک پس می‌دهند روند اعطای این مدال به ورزشکارانی که این مدال‌ها به آن‌ها تعلق خواهد گرفت آغاز شود. 

سعید محمدپور نماینده دسته 94 کیلوگرم وزنه‌برداری ایران بعد از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دوپینگ روی نمونه 7 ورزشکار این دسته (منجمله 2 ورزشکار روس برنده مدال‌های نقره و برنز) صاحب مدال طلا شد. کیانوش رستمی هم بعد از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دوپینگ روی نمونه نماینده روس (قهرمان این دسته) صاحب مدال نقره شد.

39046