پیش بازی بنفیکا – بورسیا دورتموند

پیش بازی بنفیکا – بورسیا دورتموند

به گزارش "ورزش سه"، بنفیکا در مرحله اول در گروهی نسبتا آسان قرار داشت و بعد از کش و قوسهای فراوان در نهایت به عنوان تیم دوم و پایین تر از ناپولی به مرحله بعدی صعود کرد.

اما دورتموند در مرحله گروهی رئال مادرید را همگروه خود می دید و با شایستگی موفق شد از این گروه دشوار به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شود تا هر دو تیم این دو گروه به شکل ضربدری و با قرعه کشی به یکدیگر برخورد کنند.

در بوندس لیگا، دورتموند برای کسب سهمیه نیز کار آسانی ندارد و نتایج پرفراز و نشیب این تیم در هفته های اخیر، انتقاد هواداران این تیم را برانگیخته است اما بنفیکا در رقابتی تنگاتنگ و جذاب با یک امتیاز برتری نسبت به پورتو در صدر قرار دارد.

در ترکیب بنفیکا، آنده هوره تا و آلخاندرو گریمالدو به علت مصدومیت غایب خواهند بود و زیوکوویچ نیز به علت محرومیت قادر به همراهی این تیم نیست.

اما در آن سو، توخل بسیاری از بازیکنانش را در اختیار ندارد. ماریو گوتزه، بندر، نوری شاهین و سباستین روده به علت مصدومیت غایب هستند و حضور پیسچک و اشملزر نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اما دورتموند مانند سالهای اخیر در فاز هجومی در شرایط خوبی قرار داشته و در 5 دیدار از 6 دیدار اخیر حداقل موفق به زدن 2 گل شده که اوبامیانگ با زدن 4 گل، بهترین گلزن این تیم در مسابقات امسال محسوب می شود که قطعا امید اصلی هواداران دورتموند برای گلزنی در این دیدار است.

همچنین آنها در مرحله اول و در حالیکه با رئال همگروه بودند، هیچ شکستی را پذیرا نشدند و 6 بازی متوالی در اروپا بدون باخت بوده اند.

اما بنفیکا در هفته های اخیر در خانه آمار فوق العاده ای داشته و 8 دیدار از 9 بازی آخر خود را با برد سپری کرده و همچنین در 6 بازی آخر 23 گل به ثمر رسانده است.

اما دورتموند در 6 دیدار آخر خارج از خانه خود تنها یک پیروزی کسب کرده و از ماه سپتامبر قادر به ثبت کلین شیت در بازی های خارج از خانه نبوده است.

با این تفاسیر و با توجه به آمارهای ذکر شده، به نظر می رسد شاگردان توخل کار بسیار دشواری در خانه بنفیکا خواهند داشت.

ترکیب احتمالی: