بورنموث 0 - 2 منچسترسیتی؛ صعود به رده دوم با درخشش استرلینگ

بورنموث 0 - 2 منچسترسیتی؛ صعود به رده دوم با درخشش استرلینگ

وبسایت رسمی برنامه نود - استرلینگ بار دیگر مقابل بورنموث درخشید تا سیتیزن ها با برتری دو گله به رده دوم بروند.

به گزارش وبسایت نود، منچسترسیتی در هفته ای که تاتنهام امتیاز از دست داد با برتری دو گله مقابل بورنموث توانست 52 امتیازی شود و به رده دوم برود تا اختلاف در صدر جدول به عدد هشت برسد.

در آخرین بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر انگلیس، بورنموث در ورزشگاه خانگی خود میزبان منچسترسیتی بود. این بازی با قضاوت نیل سواربریک و با حضور 11 هزار تماشاگر انجام شد. ترکیب دو تیم برای این مسابقه به شرح زیر بود:

بورنموث

بوروک، فرانسیس، دنیلز، کوک، اسمیت، شورمن، آرتر، فریزر، ویلشر، ایبه، کینگ

ذخیره ها:

آلسوپ، اسمیت، مینگز، گاسلینگ، آفوبه، استانیسلاس، پاف

منچسترسیتی

کابایرو، سانیا، کولاروف، استونز، فرناندینیو، دی بروین، سیلوا، توره، استرلینگ، سانه، ژسوس

ذخیره ها:

براوو، آگوئرو، فرناندو، کمپانی، اتامندی، نولیتو، دلف

سیتی در حالی در زمین بورنموث در هفته 25 لیگ برتر به میدان رفت که تیم پپ می دانست با پیروزی مقابل تیم ادی هو که شرایط خوبی را در هفته های اخیر تجربه نکرده، می تواند به رده دوم جدول برسد. اما اتفاق تلخ برای سیتی در دقیقه 13 مصدومیت ژسوس بود. 

ژسوس که در دو شروع ابتدایی اش برای منچسترسیتی موفق به گلزنی شده بود، امیدوار به ثبت رکورد و گلزنی در سومین شروعش بود ولی خیلی زود به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد. او در دقیقه 15 تعویض شد و آگوئرو به زمین آمد تا مهاجم آرژانتینی بعد از نیمکت نشین شدن، دوباره فرصت برای حضور در ترکیب سیتی پیدا کند.

دقایقی بعد بورنموث صاحب موقعیت خوبی شد که جردن ایبه با بی دقتی این فرصت را از دست داد، واکنش خوب کابایرو نیز مزید بر علت شد تا بورنموث این فرصت طلایی را برای گلزنی از دست بدهد. اما داستان مصدومیت ها در نیمه اول ادامه دار بود. دقایقی بعد فرانسیس که در لحظات پایانی توانست به ترکیب اصلی بورنموث برسد، به دلیل مصدومیت تعویض شد و تایرون مینگز به زمین رفت. به این شکل، دقیقه 23 هم میزبان مجبور به انجام تعویضی اجباری شد.

بعد از گذر از دقایق ابتدایی، سیتی کم کم دست به موقعیت سازی زد، سرخیو آگوئرو و توره فرصت هایی را به دست آوردند ولی توپ های این بازیکنان به گل تبدیل نشد. دقیقه 26 نیز رحیم استرلینگ تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد.

اما سه دقیقه بعد، سیتی مزد برتری نسبی خود را گرفت و به گل اول بازی رسید. رحیم استرلینگ که در دو بازی قبلی با پیراهن منچسترسیتی در مقابل بورنموث نیز عملکرد خوبی را ارائه کرده بود، در این مسابقه هم موفق به گلزنی شد.

دقیقه 29: سانتر لروی سانه از جناح چپ با برخورد به بازیکن حریف، موقعیت خوبی را در دهانه دروازه نصیب استرلینگ کرد و او هم کار سختی برای گلزنی نداشت تا سیتی پیش از دقیقه 30 به گل برتری خود برسد.

در نهایت نیمه اول بازی با نتیجه 1-0 به سود میهمان پایان یافت و این در حالی بود که خبر بد بعدی برای میزبان، مصدومیت جک ویلشر بود. در دقیقه 45 جک ویلشر مصدوم شد تا دومین تعویض بورنموث در همان نیمه اول اجباری باشد و آفوبه به جای ویلشر وارد زمین شد.

با شروع نیمه دوم منچسترسیتی سعی کرد علاوه بر کنترل بازی، به فکر گل برتری باشد. تلاش های سیتی در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم به نتیجه خاصی منجر شد، دفاع خوب تیم پپ گواردیولا نیز مانع از آن شد که میزبان بتواند دروازه کابایرو را با خطر جدی مواجه کند. اما بالاخره سیتیزن ها به گل تضمین بخش خود رسیدند.

دقیقه 69: سانتر خوب رحیم استرلینگ با پاس وی برای سرخیو آگوئرو همراه شد و سپس ضربه وی راهی دروازه شد اما این گل به دلیل تاثیر تایرون مینگز به نام مدافع تعویضی بورنموث ثبت شد. اما به هر حال منچسترسیتی به گل دوم خود رسید تا خیالش تا حد زیادی بابت پیروزی راحت شود.

در نهایت منچسترسیتی در ادامه نیز فرصت برای گلزنی داشت، اما بازی با همان دو گل به پایان رسید و تیم پپ با درخشش رحیم استرلینگ توانست به یک برتری ارزشمند برسد و اختلاف در صدر جدول کاهش پیدا کند.

منچسترسیتی با این برد روحیه بخش 52 امتیازی شد و به رده دوم جدول رفت، رکورد 100% برد سیتی نیز در مقابل بورنموث در لیگ برتر ادامه پیدا کرد. بورنموث هم با این شکست خانگی، روند بد خود را در هفته های اخیر ادامه داد و تیم ادی هو با کسب 26 امتیاز از 25 بازی در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است و فقط شش امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند.

دانلود خلاصه بازی بورنموث 0-2 منچسترسیتی

 1878