پیام رییس فدراسیون به مناسبت یادواره شهدای زمین فوتبال چوار

پیام رییس فدراسیون به مناسبت یادواره شهدای زمین فوتبال چوار

مراسم یادواره شهدای زمین فوتبال چوار بعدازظهر امروز در ایلام برگزار می شود.

به گزارش کاپ، مراسم یادواره شهدای زمین فوتبال چوار ایلام ، عصر امروز با حضور دکتر توحید سیف برفی، مسئولین استان هیات فوتبال ایلام و خانواده شهدای زمین فوتبال چوار ایلام در سالن هتل زاگرس به میزبانی باشگاه پرسپولیس ایلام برگزار شد.

در همین راستا دکتر توحید سیف برقی – رئیس کمیته پزشکی فدراسیون به عنوان نماینده فدراسیون در مراسم تجیل از شهدای چوار حضور پیدا کرد و پیام مهدی تاج – رئیس فدراسیون را برای حاضرین قرائت کرد. همچنین مقرر شد روز یکشنبه 24 بهمن پیش از بازی استقلال – پرسپولیس مراسمی در این خصوص در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

متن پیام مهدی تاج - رئیس فدراسیون به شرح زیر است:

بمباران زمین فوتبال چوار در 23 بهمن ماه سال 65 واقعه ای غم انگیز در فوتبال دنیا بود.

حادثه بمباران زمین فوتبال چوار از توابع شهرستان ایلام در زمان جنگ تحمیلی واقعه ای غم انگیز در تاریخ جنگ های دنیا بود. بمباران وحشیانه زمین فوتبال چوار که دو تیم در حال رقابت بودند، متاسفانه باعث به شهادت رسیدن داور، بازیکن و 15 از  تماشاگران شد و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

این حادثه خود یادآور استحکام مردم مرزنشین  و ورزشکاران کشورمان بود که با فعالیت های روزمره خود و حتی برگزاری مسابقات ورزشی باعث دلگرمی رزمندگان در جبهه های جنگ و خشم دشمنان می شد. دشمن بعثی بخاطر جبران شکست های خود در میدان جنگ و نیز تضعیف روحیه رزمندگان به بمباران شهرها و حتی میادین ورزشی مبادرت ورزید و با بمباران زمین فوتبال چوار یکی از ننگین ترین حوادث تاریخ را رقم زد.

فدراسیون فوتبال بر خود لازم می داند تا ضمن توجه جوانان و نوجوانان کشورمان به حماسه سازی مردان ایران زمین، مسابقات لیگ را به نام یادواره شهدای زمین فوتبال چوار برگزار کند.