مدیربرنامه‌های سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال: حرف‌های فدراسیون ایران خنده‌دار است

مدیربرنامه‌های سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال: حرف‌های فدراسیون ایران خنده‌دار است

وبسایت رسمی برنامه نود - مدیربرنامه‌های سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال حرف‌های او را تایید کرد.به گزارش سایت نود، درک بائرمن ابتدای هفته اعلام کرد براساس بندی در قراردادش می‌توانسته بدون نیاز به رضایت ایران جدا شود. سرمربی آلمانی سابق تیم ملی گفت براساس همین بند پیشنهاد تیم وورزبرگ را قبول و با این تیم قرارداد امضا کرده. پیش از این هم گزارش‌هایی درباره وجود این بند در قرارداد بائرمن منتشر شده بود.پس از اینکه بائرمن وجود این بند را تایید کرد رئیس فدراسیون بسکتبال اعلام کرد این صحبت‌های مطرح شده در آن مصاحبه صحبت‌های بائرمن نبوده و مترجم به عمد حرف‌های سرمربی آلمانی را تغییر داده است."بنت آنفلت" مدیر برنامه‌های درک بائرمن در گفت‌وگو با سایت نود حرف‌های او را تایید می‌کند. او می‌گوید:

پاراگراف 11 قرارداد بین بائرمن و فدراسیون ایران به وضوح نشان می‌دهد که اگر یکی از طرفین بخواهد قرارداد را فسخ کند باید مبلغی پول پرداخت کند. بائرمن قراردادش را 30 دسامبر 2016 فسخ کرد و همان زمان از فدراسیون خواست مشخصات حسابی که باید این پول را به آن واریز کند بگوید. فدراسیون ایران همه کار کرد که بائرمن بماند اما آن‌ها هرگز پاسخی به درخواست رسمی برای اعلام مشخصات حساب نداده‌اند.

نماینده حقوقی فدراسیون بسکتبال چند هفته پیش به سایت نود گفت در شکواییه این فدراسیون به دعوت نشدن چند بازیکن اصلی به تیم ملی و همچنین پایبندی نبودن بائرمن به مسئولیت‌های مدنی هم اشاره شده است. "آنفلت" در این‌باره می‌گوید:

خنده‌دار است. این مسئله واقعا ارزش پاسخ دادن هم ندارد. ما ایمیل‌ها و نامه‌هایی که در آن‌ها از ما خواستند این آپشن به قرارداد اضافه شود را داریم. حتی بعد از اینکه بائرمن قراردادش را فسخ کرد هم آن‌ها هرکاری کردند که او بماند. این اظهارنظرها، باتوجه به کارهایی که قبلا انجام داده‌اند حتی خنده‌دارتر هم هست.

مدیر برنامه‌های سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال می‌گوید او تمایلی به وجود این بند در قراردادش نداشته:

بائرمن می‌خواست بماند و سال گذشته (میلادی) چندین بار تلاش کرد درباره حذف بندی که اجازه می‌داد یکی از دو طرف، قرارداد را با پرداخت پول فسخ کند را از قراردادش حذف کند. دلیلش این بود که او در ایران احساس راحتی می‌کرد. فدراسیون ایران تمایلی به اظهارنظر در این‌باره نداشت. من به شما اطمینان می‌دهم بائرمن می‌داند که باید یک مربی حرفه‌ای و از آن مهمتر یک انسان خوب باشد.

39046